Gå til innhold

TV Norge ute av grunnpakken hos Canal digital (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kutter Telenor i tillegg all reklame fra Discovery kanalene, men hevder det ikke er ment som press i forhandlingene. www.dn.no/etterBors/2016/02/02/1046/TV/telenor-kutter-reklame-p-tvnorge

Halve seertallet er jo borte. Ehver annonsør må jo gjøre endringer når slikt intreffer.

Lenke til kommentar

Selvsagt, men da burde det gå andre veien også synes du ikke?

 

Kan ikke se at CD/Telenor har gitt meg noe informasjon om redusert månedspris til tross for at jeg nå har 13 kanaler mindre enn jeg hadde.

 

90% av kanalene vi ser på her i hus er jo nå borte. Burde jeg ikke da langt lavere regning?

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

 

Nå kutter Telenor i tillegg all reklame fra Discovery kanalene, men hevder det ikke er ment som press i forhandlingene. www.dn.no/etterBors/2016/02/02/1046/TV/telenor-kutter-reklame-p-tvnorge

Halve seertallet er jo borte. Ehver annonsør må jo gjøre endringer når slikt intreffer.

 

 

På dagen? Det er åpenbart et pressmiddel, begge oppfører seg som barnehageunger i denne saken. 

 

Sitat telenor: " Vi er svært skuffet over at det amerikanske mediekonsernet velger å gå til dette drastiske skrittet"

 

Jeg ler av disse retoriske grepene de prøver seg på.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt, men da burde det gå andre veien også synes du ikke?

 

Kan ikke se at CD/Telenor har gitt meg noe informasjon om redusert månedspris til tross for at jeg nå har 13 kanaler mindre enn jeg hadde.

 

90% av kanalene vi ser på her i hus er jo nå borte. Burde jeg ikke da langt lavere regning?

Tviler på at 5 kanaler utgjør 90% av alle kanalene du har. Men er jo nettopp derfor CD har gått ut med diverse gratis tilbud pga. dette. Og det går absolutt begge veier: Kundene kan si opp avtale nå, uavhengig av binding pga. dette.

Lenke til kommentar

 

 

Nå kutter Telenor i tillegg all reklame fra Discovery kanalene, men hevder det ikke er ment som press i forhandlingene. www.dn.no/etterBors/2016/02/02/1046/TV/telenor-kutter-reklame-p-tvnorge

Halve seertallet er jo borte. Ehver annonsør må jo gjøre endringer når slikt intreffer.

 

 

På dagen? Det er åpenbart et pressmiddel, begge oppfører seg som barnehageunger i denne saken. 

 

Sitat telenor: " Vi er svært skuffet over at det amerikanske mediekonsernet velger å gå til dette drastiske skrittet"

 

Jeg ler av disse retoriske grepene de prøver seg på.

 

AtW

 

Selvsagt på dagen!? Er jo ikke slik at de kutter tilbudet litt etter litt. De ble nektet av Discovery å vise kanalene deres fom. 1/1, så da må de jo holde seg til det. Sto også i avisen idag at populære programmer på TVN hadde halvert seertallet. Du kan være sikker på at andre aktører garantert også  bruker dette som argument for å betale mindre reklamepenger

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å "betale mindre"; det er snakk om å kutte helt, pga en situasjon de selv kunne ha hindret. Det er åpenbart et pressmiddel.

 

AtW

Betale mindre eller kutte helt. Det får være opp til hver enkelt annonsør å avgjøre hva de selv er mest tjent med. Om jeg selv hadde annonsert og halve kundemassen min plutselig forsvant hadde jeg også helt klart vurdert å droppe annonseringen inntil kundemassen igjen var på plass. Dette er jo normale følger av en slik situasjon som har oppstått mellom Discovery og CD.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke snakk om å "betale mindre"; det er snakk om å kutte helt, pga en situasjon de selv kunne ha hindret. Det er åpenbart et pressmiddel.

 

AtW

Betale mindre eller kutte helt. Det får være opp til hver enkelt annonsør å avgjøre hva de selv er mest tjent med. Om jeg selv hadde annonsert og halve kundemassen min plutselig forsvant hadde jeg også helt klart vurdert å droppe annonseringen inntil kundemassen igjen var på plass. Dette er jo normale følger av en slik situasjon som har oppstått mellom Discovery og CD.

 

 

Det får være opp til telenor å gjøre det de vil, det betyr ikke at jeg må gå rundt å kjøpe pisspreiket deres.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Selvsagt, men da burde det gå andre veien også synes du ikke?

 

Kan ikke se at CD/Telenor har gitt meg noe informasjon om redusert månedspris til tross for at jeg nå har 13 kanaler mindre enn jeg hadde.

 

90% av kanalene vi ser på her i hus er jo nå borte. Burde jeg ikke da langt lavere regning?

Tviler på at 5 kanaler utgjør 90% av alle kanalene du har. Men er jo nettopp derfor CD har gått ut med diverse gratis tilbud pga. dette. Og det går absolutt begge veier: Kundene kan si opp avtale nå, uavhengig av binding pga. dette.

 

 

Sa ikke at det utgjør 90% av kanalene, men 90% av kanalene vi ser på. 

 

Har jeg på tv så er det fotball eller Discovery. Ungdommene i hus liker veldig godt TVN og deres programmer som Ylvis, Neste sommer osv.

 

Ser jeg igjennom kanallisten min nå så er det langt mer enn 5 kanaler som er borte. Hvor fikk du egentlig fem kanaler i fra?

 

Jeg er helt klart på Discovery sin side i denne saken. De er blitt en stor og viktig aktør, de lager langt flere programmer som faller i smak nå enn tidligere. De har rett og slett et helt annet totaltilbud nå enn for noen år siden. At CD skal øke sine priser som de selv ønsker men ikke gi mer til leverandørene synes jeg er urimelig, og når leverandørene ønsker mer for en bedre totalpakke så slår de seg vrang og lar det gå utover kunden.

 

Jeg har forøvrig ikke mottatt noen gratistilbud, og dette gjelder for de andre her i nabolaget. Priser meg lykkelig for at de nå vurderer å droppe CD i borettslaget. 

Lenke til kommentar

 

 

Det er ikke snakk om å "betale mindre"; det er snakk om å kutte helt, pga en situasjon de selv kunne ha hindret. Det er åpenbart et pressmiddel.

 

AtW

Betale mindre eller kutte helt. Det får være opp til hver enkelt annonsør å avgjøre hva de selv er mest tjent med. Om jeg selv hadde annonsert og halve kundemassen min plutselig forsvant hadde jeg også helt klart vurdert å droppe annonseringen inntil kundemassen igjen var på plass. Dette er jo normale følger av en slik situasjon som har oppstått mellom Discovery og CD.

 

 

Det får være opp til telenor å gjøre det de vil, det betyr ikke at jeg må gå rundt å kjøpe pisspreiket deres.

 

AtW

 

Eller pisspreiket til Discovery for den slags skyld ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er ikke snakk om å "betale mindre"; det er snakk om å kutte helt, pga en situasjon de selv kunne ha hindret. Det er åpenbart et pressmiddel.

 

AtW

Betale mindre eller kutte helt. Det får være opp til hver enkelt annonsør å avgjøre hva de selv er mest tjent med. Om jeg selv hadde annonsert og halve kundemassen min plutselig forsvant hadde jeg også helt klart vurdert å droppe annonseringen inntil kundemassen igjen var på plass. Dette er jo normale følger av en slik situasjon som har oppstått mellom Discovery og CD.

 

 

Det får være opp til telenor å gjøre det de vil, det betyr ikke at jeg må gå rundt å kjøpe pisspreiket deres.

 

AtW

 

Eller pisspreiket til Discovery for den slags skyld ;)

 

 

Som jeg sa, "begge oppfører seg som barnehageunger i denne saken"

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde vært en fordel om CD kuttet ut disse kanalene helt. Da måtte de satt ned prisen tilsvarende, noe som er deler av veien mot å avslutte koblingssalget.

 

Ja, TV-kanaler burde ikke kostet noe for CD, CD burde levert infrastruktur, kanaler burde solgt seg inn en og en til brukeren. Litt praktisk krøkkete med kabel osv, men dagens opplegg er håpløst.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hadde vært en fordel om CD kuttet ut disse kanalene helt. Da måtte de satt ned prisen tilsvarende, noe som er deler av veien mot å avslutte koblingssalget.

Beste hadde vært om ingenting inngikk i grunnpakken, da står folk friere og TV kanalene står også friere til å ta seg høyere betalt av hver enkelt kunde som ønsker å se kanalen. har en del drittkanaler som jeg gjerne ville ha kvittet meg med mot en lavere pris. Men kan vel banne på at prisen for sluttkunden ville blitt den samme eller høyere uansett..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...