Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Onani kan skape øresus!


ceauses03

Anbefalte innlegg

Jepp, du leste riktig. Jeg har i de siste ukene slitt med øresus, og jeg er også en som har ehm...trimma høyrehånda en stund. Flere år faktisk, og før var det veldig voldsomt. Fem ganger om dagen. Etter at jeg begynte å høre konstant ringing i ørene startet jeg jeg å undersøke hva som faktisk kan skape øresus, og nylig snublet jeg over denne linken:

 

http://www.herballove.com/guide/buzzing-ear-caused-over-masturbation

 

Utdrag fra teksten: "Over-ejaculation causes an overage of the brain's discharge of acetylcholine, dopamine, and serotonin nerves systems, resulting in a sympathetic nervous system reactio and ringing in ears. This is due to over-conversion of dopamine to norepinephrine and epinephrine for stress responses."

 

Det er faktisk flere kilder som mener at onani KAN skape øresus, også kalt tinnitus. Om dette kan bevises eller om kilden er trovedig vet jeg ikke.

 

Ikke fortell meg at jeg ikke skal tro alt jeg leser. Jeg vet det. MEN jeg vil likevel ikke utelukke noe før min øresus helt vekke. I det siste har jeg blant annet kuttet ut alt som har med sukker og koffein å gjøre. Og nå har jeg bestemt meg for å slutte å ehm... "tømme kontoen".

 

Dere er også herved advart.

 

Ønsk meg lykke til.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja, bare le dere. Jeg mente aldri at onani skapte øresus. Jeg vil bare ikke utelukke noe. Alle reagerer forskjellig på ting. Det er helt sikkert mange røykere som slipper unna lungekreft og andre helseplager, men det ufarliggjør jo ikke det å røyke.

 

Et kjapt søk på Google viser jo at det kan være forbindelse mellom øresus (tinnitus) og onani.

 

Husk: De lo også av brødrene Wright. I dag kan vi fly.

Lenke til kommentar

Ja ja, bare le dere. Jeg mente aldri at onani skapte øresus. Jeg vil bare ikke utelukke noe. Alle reagerer forskjellig på ting. Det er helt sikkert mange røykere som slipper unna lungekreft og andre helseplager, men det ufarliggjør jo ikke det å røyke.

 

Et kjapt søk på Google viser jo at det kan være forbindelse mellom øresus (tinnitus) og onani.

 

Husk: De lo også av brødrene Wright. I dag kan vi fly.

 

Prøve å bruke innlegget mitt som en liten metafor, om man onanerer mye kan man skape en vanvittig stressreaksjon, og hvis dette repeteres mange nok ganger, kan det føre til øresus, akkurat som at folk skriver at en ekstremt stressende situasjon eller stress over lang tid også fører til øresus :)

 

Men som sagt, da har man (bokstavelig talt) dratt den litt langt. Om man er alt for ivrig kan det gå riktig ille. 

http://www.tv2.no/a/6010051

Endret av AnnonymG
Lenke til kommentar

 

Ja ja, bare le dere. Jeg mente aldri at onani skapte øresus. Jeg vil bare ikke utelukke noe. Alle reagerer forskjellig på ting. Det er helt sikkert mange røykere som slipper unna lungekreft og andre helseplager, men det ufarliggjør jo ikke det å røyke.

 

Et kjapt søk på Google viser jo at det kan være forbindelse mellom øresus (tinnitus) og onani.

 

Husk: De lo også av brødrene Wright. I dag kan vi fly.

 

Prøve å bruke innlegget mitt som en liten metafor, om man onanerer mye kan man skape en vanvittig stressreaksjon, og hvis dette repeteres mange nok ganger, kan det føre til øresus, akkurat som at folk skriver at en ekstremt stressende situasjon eller stress over lang tid også fører til øresus :)

 

Men som sagt, da har man (bokstavelig talt) dratt den litt langt. Om man er alt for ivrig kan det gå riktig ille. 

http://www.tv2.no/a/6010051

 

 

Så hvis onani kan skape hjerteinfarkt så burde vel øresus være enkel sak for kroppen? Skal holde meg unna onani i to uker, for å se om det gir resultat. Vi snakkes.

Lenke til kommentar

Skal du til legen etter 2 ukers pause da? 2 uker fra eller til ødelegger forhåpentligvis ikke så mye

 

At det hjelper kan du bare glemme, men er nå bare å prøve om du føler for det, men jo tidligere legen får se på problemet jo større sjans er det for at du kan bli bra.

 

Ellers er ikke akkurat wright-brødrene sin flytur noe bevis for at onanering er årsaken til øresus.

Heller ikke at onani kan fremprovosere hjerteinfarkt er noe bevis eller indikasjon på at det også kan fremprovosere andre problemer.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du til legen etter 2 ukers pause da? 2 uker fra eller til ødelegger forhåpentligvis ikke så mye

 

At det hjelper kan du bare glemme, men er nå bare å prøve om du føler for det, men jo tidligere legen får se på problemet jo større sjans er det for at du kan bli bra.

 

Ellers er ikke akkurat wright-brødrene sin flytur noe bevis for at onanering er årsaken til øresus.

Heller ikke at onani kan fremprovosere hjerteinfarkt er noe bevis eller indikasjon på at det også kan fremprovosere andre problemer.

 

Har vært hos legen. Normal hørsel. Ingen skade i øret. Fikk enkel og greit beskjed om å vente til øresusen ga seg. Har nå gått 3 uker og to dager siden helvete starta. Ingen endring.

 

Kutter av ørene mine snart, så har ivertfall jeg og Van Gogh noe til felles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...