Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Onani kan skape øresus!


ceauses03

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Har hørt man kan bli blind, men aldri at man kan få øresus, så den var ny.

 

Rart jeg ikke plages med noen av delene, jeg må være ett medisinsk mirakel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Har hørt man kan bli blind, men aldri at man kan få øresus, så den var ny.

 

Rart jeg ikke plages med noen av delene, jeg må være ett medisinsk mirakel.

Har du hårvekst i håndflatene?
Lenke til kommentar

Om dette over hodet skulle ha noen sammenheng er jeg overbevist om at det må våre forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.

Sex er sunt for deg og vil gjøre deg gal om du går for total avholdelse.

 

 

Jepp, du leste riktig. Jeg har i de siste ukene slitt med øresus, og jeg er også en som har ehm...trimma høyrehånda en stund. Flere år faktisk, og før var det veldig voldsomt. Fem ganger om dagen. Etter at jeg begynte å høre konstant ringing i ørene startet jeg jeg å undersøke hva som faktisk kan skape øresus, og nylig snublet jeg over denne linken:

 

http://www.herballove.com/guide/buzzing-ear-caused-over-masturbation

 

Utdrag fra teksten: "Over-ejaculation causes an overage of the brain's discharge of acetylcholine, dopamine, and serotonin nerves systems, resulting in a sympathetic nervous system reactio and ringing in ears. This is due to over-conversion of dopamine to norepinephrine and epinephrine for stress responses."

 

Det er faktisk flere kilder som mener at onani KAN skape øresus, også kalt tinnitus. Om dette kan bevises eller om kilden er trovedig vet jeg ikke.

 

Ikke fortell meg at jeg ikke skal tro alt jeg leser. Jeg vet det. MEN jeg vil likevel ikke utelukke noe før min øresus helt vekke. I det siste har jeg blant annet kuttet ut alt som har med sukker og koffein å gjøre. Og nå har jeg bestemt meg for å slutte å ehm... "tømme kontoen".

 

Dere er også herved advart.

 

Ønsk meg lykke til.

 

 

Her har du enda en, TS http://www.herballove.com/guide/hair-loss-caused-over-masturbation

 

Kanskje du skulle trimmet hjernen like mye som høyrehanda så hadde vi alle spart litt tid her.

 

 

Nå ble jeg fornærmet på vegne av Ole Edvard Antonsen  :p

Må være troll i trompeten  :wee:

Jeg vet ikke, jeg tror han har et poeng.

 

Jeg er 19år gammel. Husker jeg startet med onanering i 8.klasse. Det var så deilig. Har opp og ned drevet med det ganske hyppig/mindre hyppig, ikke avhengig, gjorde det bare fordi jeg ikke hadde noe annet å være opptatt med, og den følelsen.  En økt varte kanskje litt mindre uner 5 min, ble i høyeste grad sånn 9-10 økter noen ganger/per dag. Fikk nå et svakt sus for 7 måneder siden i det ene øret, og noen ganger har jeg også vibrasjoner i det andre. Jeg har svakt sus i begge thugh, hører det bare når det er stille nå, kan bli høyere hvis jeg hører på musikk i lengere tid. Hørte også på en del musikk, så jeg vet egentlig ikke hva som er årsaken, om det er musikken eller onaneringen. Jeg fikk det plutselig en kveld, da jeg skulle legge meg, hadde ikke hørt på musikk engang. Det føltes ut som muskel spasmer, men gikk ikke bort dagen etterpå, har hatt detsiden da, men skal dra til legen å få sjekket det ut snart. Om jeg hhar fått dårlige hørsel og slikt ...

 

Anonymous poster hash: 85eae...00d

Lenke til kommentar

 

Om dette over hodet skulle ha noen sammenheng er jeg overbevist om at det må våre forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.

Sex er sunt for deg og vil gjøre deg gal om du går for total avholdelse.

 

 

Jepp, du leste riktig. Jeg har i de siste ukene slitt med øresus, og jeg er også en som har ehm...trimma høyrehånda en stund. Flere år faktisk, og før var det veldig voldsomt. Fem ganger om dagen. Etter at jeg begynte å høre konstant ringing i ørene startet jeg jeg å undersøke hva som faktisk kan skape øresus, og nylig snublet jeg over denne linken:

 

http://www.herballove.com/guide/buzzing-ear-caused-over-masturbation

 

Utdrag fra teksten: "Over-ejaculation causes an overage of the brain's discharge of acetylcholine, dopamine, and serotonin nerves systems, resulting in a sympathetic nervous system reactio and ringing in ears. This is due to over-conversion of dopamine to norepinephrine and epinephrine for stress responses."

 

Det er faktisk flere kilder som mener at onani KAN skape øresus, også kalt tinnitus. Om dette kan bevises eller om kilden er trovedig vet jeg ikke.

 

Ikke fortell meg at jeg ikke skal tro alt jeg leser. Jeg vet det. MEN jeg vil likevel ikke utelukke noe før min øresus helt vekke. I det siste har jeg blant annet kuttet ut alt som har med sukker og koffein å gjøre. Og nå har jeg bestemt meg for å slutte å ehm... "tømme kontoen".

 

Dere er også herved advart.

 

Ønsk meg lykke til.

 

 

Her har du enda en, TS http://www.herballove.com/guide/hair-loss-caused-over-masturbation

 

Kanskje du skulle trimmet hjernen like mye som høyrehanda så hadde vi alle spart litt tid her.

 

 

Nå ble jeg fornærmet på vegne av Ole Edvard Antonsen  :p

Må være troll i trompeten  :wee:

Jeg vet ikke, jeg tror han har et poeng.

 

Jeg er 19år gammel. Husker jeg startet med onanering i 8.klasse. Det var så deilig. Har opp og ned drevet med det ganske hyppig/mindre hyppig, ikke avhengig, gjorde det bare fordi jeg ikke hadde noe annet å være opptatt med, og den følelsen.  En økt varte kanskje litt mindre uner 5 min, ble i høyeste grad sånn 9-10 økter noen ganger/per dag. Fikk nå et svakt sus for 7 måneder siden i det ene øret, og noen ganger har jeg også vibrasjoner i det andre. Jeg har svakt sus i begge thugh, hører det bare når det er stille nå, kan bli høyere hvis jeg hører på musikk i lengere tid. Hørte også på en del musikk, så jeg vet egentlig ikke hva som er årsaken, om det er musikken eller onaneringen. Jeg fikk det plutselig en kveld, da jeg skulle legge meg, hadde ikke hørt på musikk engang. Det føltes ut som muskel spasmer, men gikk ikke bort dagen etterpå, har hatt detsiden da, men skal dra til legen å få sjekket det ut snart. Om jeg hhar fått dårlige hørsel og slikt ...

 

Anonymous poster hash: 85eae...00d

 

 

Den som ler sist, ler best...

 

Mitt tips er enkelt og greit å kutte ut onaniaktiviteten i 2-4 uker for å se om det har noe effekt mot øresusen. Håper både for min og din del at skaden ikke er permanent, og at dette går over seg selv snart.

 

I samme slengen kan det også være like greit å kutte ned bruk av sukker/koffein/salt da det kan skape/forsterke tinnitusen. lykke til.

Lenke til kommentar

Med all mulig respekt, å legge skylden på onani for øresus, blir jo litt som å si at Rema har skylden for kreft:

"Jeg var innom Rema hver dag i åresvis, og tror du ikke jeg fikk kreft!"

 

Hvorfor skylder du ikke øresusen din på pusting? Dét gjør du jo også hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...