Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gir dere julegaver til voksne?


Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på om dere gir julegaver til voksne folk, eller om dere slutter med det når de når en viss alder? I såfall når? Derosm dere sluttet hvordan skjedde det, bare sluttet dere eller avtalte dere det?

 

Jeg gir fortsatt julegaver til mine foreldre og min bror enda vi alle er voksne, har på en bare fortsatt med det etter at jeg ble voksen, men egentlig synes jeg at det er unødvendig slitsomt fordi det er så vanskelig å vite hva jeg skal gi, og jeg tenker at de ikke har bruk for noe som jeg kan gi dem uansett. Jeg selv bryr meg heller ikke noe særlig om å få julegaver, det har ofte vært noe jeg ikke har bruk for allikevel.

 

Personlig er jeg heller ikke begeistret for det store fokuset på handel før jul, så trives ikke ved å være en del av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gir til foreldre og søsken, bortsett fra broren min da vi ikke kjøper til hverandre, noe ingen andre i familien vil være med på, selv om verken jeg eller de trenger noe som helst og det oftest bare er bortkastet det man kjøper til hverandre.

 

Men, jo, nærmeste familie gir jeg til, uheldigvis. Blir oftest spleising med flere så man kan kjøpe noe litt skikkelig, men skjeldent man trenger det uansett. Julegaver er noe herk, ser ikke poenget med at voksne gir til hverandre

Lenke til kommentar

Gir gåve til nærmaste familie og nære venna. Det treng ikkje å vere dyre gåver, men berre ein oppmerksomheit. Eg syns det ikkje er noko stress med dette. Syns det er meir stress med julemat, fin kle(dress/kjole), julekort, julepynt, hogge juletre osv.. Men det er sjølsvagt smak og behag. Lika du ikkje å gi gåve så er det berre å avtale på forhånd at dykk ikkje skal kjøpe til kvarandre. Min erfaring seie at det fungerar heilt fint.

Endret av VikingenHeimdall
Lenke til kommentar

Kjøper ikke julegave til voksne fordi det vil spise av budsjettet, gir heller mer i julegave til de to barna som er de eneste som får av meg. Gir dem bare penger + ett eller annet artig jeg legger pengene oppi. Barna har alt fra før de også så de trenger ikke enda mer leker el.l. som de bare kommer til å leke med i et par timer. De får jo diverse sesongleker, klær og annet jevnt og trutt alikevel.

 

De to krapylene snakker litt om hva de skal kjøpe når de blir store, for eksempel bil. De spør noen ganger hvorfor de ikke får leker av meg og da sier jeg det om at de snakker om å kjøpe bil når de blir store og at det er bra å ha penger på konto når den tiden kommer. Med 1.000-1.5000,- i gave til jul og bursdag + litt her og der så finansierer jeg alene enten billappen eller en billig startbil :) Kjøper litt sjokolade eller snacks til fellesskapet selvfølgelig :p

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva TS skrev, hvert eneste ord.

 

Jeg gir julegaver til foreldre og bror, men det er like vanskelig å finne på ting til dem som det er å komme opp med julegaveønsker til meg selv. Dessuten blir det bare enda en stressfaktor midt i eksamenstiden. Jeg har egentlig lyst å avvikle julegaver i familien, men jeg kvir meg for å ta det opp ettersom 1) vi har gjort det i alle år og 2) vi feirer jul sammen med andre som også gir og mottar julegaver.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Niks. Voksne folk i min omgangskrets har alt de trenger. Skal jeg gi noe som de trenger så må jeg ut med noen titusener, det har jeg ikke råd til.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

Niks. Voksne folk i min omgangskrets har alt de trenger. Skal jeg gi noe som de trenger så må jeg ut med noen titusener, det har jeg ikke råd til.

jeg tror nok mange gaver har mindre med hva de trenger å gjøre, enn bare det å vise oppmerksomhet/en koselig ting å gjøre/glede hverandre. Trikset da er jo ikke å finne noe de ikke har råd til, men noe de ikke hadde tenkt på selv, som du tror passer dem. Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Niks. Voksne folk i min omgangskrets har alt de trenger. Skal jeg gi noe som de trenger så må jeg ut med noen titusener, det har jeg ikke råd til.

jeg tror nok mange gaver har mindre med hva de trenger å gjøre, enn bare det å vise oppmerksomhet/en koselig ting å gjøre/glede hverandre. Trikset da er jo ikke å finne noe de ikke har råd til, men noe de ikke hadde tenkt på selv, som du tror passer dem.

 

Det er i en ideell verden. I den virkelige verden jeg må forholde meg til er dette bortkastet energi og penger. Så derfor gir vi unger det de trenger, og så klarer vi voksne å ordne oss på egenhånd resten av året.

Lenke til kommentar

Handler vel mer om interesse tenker jeg.. Jeg gjør kort prosess med gavekort eller det de ettertrykkelig har ønsket seg og har lite til overs for shopping, mens kona synes det er en fin hobby å bruke tid på å finne ting som vil glede de hun er glad i. Hun plukker dog opp både tips og gaver gjennom året, så det er ikke et desember-race.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...