Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Shit, dette kan bli skummelt.

Ikke så ille for USA akkurat, der har han ikke så frie tøyler, og de valgte det selv. Verre for resten av verden som må leve med deres overilte frustrasjonshandlinger.

 

Har han ikke frie tøyler når han kan kontrollere det sterkeste militæret i verden, inkludert masser etter masser med atombomber.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

For vår del så vil vi nok merke at Nato endres betydelig. Miljøet vil nok også lide. Tviler på at Kina vil bidra noe særlig når USA ikke gjør det.

Ja, Trumps uttalelser om NATO er urovekkende. Den eneste trøsten er at han motsier seg selv kontinuerlig, så det er vanskelig å vite hva han faktisk vil gjennomføre og ikke. Kan jo slumpe til at man er litt heldig med det. AtW
Lenke til kommentar

NATO har utviklet seg til en krigsmaskin skreddersydd for angrepskriger. Den er ikke lenger en forsvarsallianse, men en angrepspakt. De største sikkerhetstruslene mot Norge de siste årene har sin årsak i vår deltakelse i NATOS kriger.

 

Miljøet kommer til å få et løft under Trump. De virkelige miljøtruslene, vel å merke. Det blir slutt på pengesluket for å redde de imaginære truslene, som i praksis er en verdioverføring fra de som har lite til de som har mye.

Lenke til kommentar

 

Har han ikke frie tøyler når han kan kontrollere det sterkeste militæret i verden, inkludert masser etter masser med atombomber.

 

Det er jo det jeg sier. At han kontrollerer et slikt arsenal er skummelt nok. Jeg mente dog politikkmessig. Han har friere tøyler utenriks enn innenriks. Dermed er det resten av verden som vil merke politikken tydeligst, blandt annet med de tingene Uncle Scrooge nevner under her.

 

For vår del så vil vi nok merke at Nato endres betydelig. Miljøet vil nok også lide. Tviler på at Kina vil bidra noe særlig når USA ikke gjør det.

I tillegg vil verdensøkonomien merke det. Om han prøver på bare en tidel av tingene han har snakket om, så vil det få tydelige utslag.

Lenke til kommentar

Har diskutert dette endel tidligere, og selvfølgelig mulig jeg ser valget for mye gjennom min egen linse, men selv om verden på mange måter blir stadig mer stabil, så er det en urovekkende trend der forskjellene blir stadig større, og det er noe som historisk sett tvinger fram forandringer, enten rolig eller dramatisk. Jeg tror Trump-støtten er et symptom på det, bare synd folk tar ut sin frustrasjon på så ekstremt lite hensiktsmessig vis.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Kan noen svare meg på om det er mulig for republikanske delegate å stemme mot Trump som president?

I utgangspunktet ja, men det har bare skjedd 1 gang før mener jeg å ha lest et sted. Den som vinner staten vinner statens stemmer.

 

Takk. Og folk ser på det som umulig at det kan skje med en så kontroversiell person som Trump? Han blir vel ikke president om delegatene går mot ham?

 

Forøvrig trenger han bare Michigan og det er ganske sannsynlig:

 

Michigan

Dem. 46,5%Rep. 48,3% av 79,0% opptalte 
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...