Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

 

Kan noen svare meg på om det er mulig for republikanske delegate å stemme mot Trump som president?

I utgangspunktet ja, men det har bare skjedd 1 gang før mener jeg å ha lest et sted. Den som vinner staten vinner statens stemmer.

 

Takk. Og folk ser på det som umulig at det kan skje med en så kontroversiell person som Trump? Han blir vel ikke president om delegatene går mot ham?

 

Forøvrig trenger han bare Michigan og det er ganske sannsynlig:

 

Michigan

Dem. 46,5%Rep. 48,3% av 79,0% opptalte 

 

Omtrent like sannsynlig at valgmannstemmene gis til Clinton som det var i august at Trump skulle vinne. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Å fy. Trodde ikke det mulig, men kjente på meg at det ville skje.

Hvilken verden lever du i? Har du sett litt for mye på TV og lest for mange aviser? Har du fulgt litt for godt med på skolen?

 

 

En verden der "alternative media" ikke med sikkerhet kunne spå resultatet uker i forveien? Dvs en fornuftig verden?

 

AtW

Lenke til kommentar

Noe å tenke på; om Trump blir en katastrofal president, kan det gi utslag i lang tid fremover og kan faktisk lønne seg for demokratene på lang sikt. 

 

Ikke at jeg sitter å håper at hans politikk vil gi negative utslag. Faktisk håper jeg han får til mye bra og er med på å bygge en sterk middelklasse, slik USA hadde før en gang i tiden.

Lenke til kommentar

 

 

Har han ikke frie tøyler når han kan kontrollere det sterkeste militæret i verden, inkludert masser etter masser med atombomber.

 

Det er jo det jeg sier. At han kontrollerer et slikt arsenal er skummelt nok. Jeg mente dog politikkmessig. Han har friere tøyler utenriks enn innenriks. Dermed er det resten av verden som vil merke politikken tydeligst, blandt annet med de tingene Uncle Scrooge nevner under her.

De har ikke tjent mye paa de siste krigene de har vaert i.

Lenke til kommentar

Trump vant til tross for de massive kampanjene media har kjørt nå i over et år. Det er utrolig godt gjort. Bare 5% av nordmenn ville stemt på Trump, media har åpenbart mer makt enkelte steder i verden.

 

Konklusjonen ser ut til å måtte bli at amerikanere ikke lar seg påvirke av media like lett som nordmenn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Å fy. Trodde ikke det mulig, men kjente på meg at det ville skje.

Hvilken verden lever du i? Har du sett litt for mye på TV og lest for mange aviser? Har du fulgt litt for godt med på skolen?

En verden der "alternative media" ikke med sikkerhet kunne spå resultatet uker i forveien? Dvs en fornuftig verden?

 

AtW

Heller det enn korrupte media som sier at Clinton vinner og tar feil, dessuten var det ikke nevnt at det var med sikkerhet, kun at tingenes stand tydet på at Trump ville vinne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Å fy. Trodde ikke det mulig, men kjente på meg at det ville skje.

Hvilken verden lever du i? Har du sett litt for mye på TV og lest for mange aviser? Har du fulgt litt for godt med på skolen?

En verden der "alternative media" ikke med sikkerhet kunne spå resultatet uker i forveien? Dvs en fornuftig verden?

 

AtW

Heller det enn korrupte media som sier at Clinton vinner og tar feil, dessuten var det ikke nevnt at det var med sikkerhet, kun at tingenes stand tydet på at Trump ville vinne.

 

 

Det er vel stort sett det det "korrupte media" har meldt også, bare med motsatt fortegn? (dvs at tingenes tilstand tydet på at Clinton ville vinne)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Har diskutert dette endel tidligere, og selvfølgelig mulig jeg ser valget for mye gjennom min egen linse, men selv om verden på mange måter blir stadig mer stabil, så er det en urovekkende trend der forskjellene blir stadig større, og det er noe som historisk sett tvinger fram forandringer, enten rolig eller dramatisk. Jeg tror Trump-støtten er et symptom på det, bare synd folk tar ut sin frustrasjon på så ekstremt lite hensiktsmessig vis.

 

AtW

Det er jo det ironiske her. De som har stemt Trump er de som vil tape mest på hans politikk.

Lenke til kommentar

 

Har diskutert dette endel tidligere, og selvfølgelig mulig jeg ser valget for mye gjennom min egen linse, men selv om verden på mange måter blir stadig mer stabil, så er det en urovekkende trend der forskjellene blir stadig større, og det er noe som historisk sett tvinger fram forandringer, enten rolig eller dramatisk. Jeg tror Trump-støtten er et symptom på det, bare synd folk tar ut sin frustrasjon på så ekstremt lite hensiktsmessig vis.

 

AtW

Det er jo det ironiske her. De som har stemt Trump er de som vil tape mest på hans politikk.

 

Ja, garantert. Trump vil ha massiv skattelette for de aller rikeste. Nå blir det enda større forskjeller mellom fattig og rik.

Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...