Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

debate_night.jpg

Live dekning fra 22:00 i kveld. Debatten starter 03:00 i natt.  (norsk tid angitt her)

 

Live Streaming – All the major news networks will offer a free live stream as will YouTube and Twitter. Live stream links will be posted the day of the debate.

TV Channels – Each debate will be broadcast live on C-SPAN, ABC, CBS, FOX and NBC, as well as all cable news channels including CNN, Fox News and MSNBC among others.

http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-presidential-debate-schedule/

 

I tillegg overfører NRK debatten de kaller "kanskje den viktigste TV-duellen noen gang".

 

Håper folk er klar med popcorn eller hva de måtte foretrekke.

 

Bøtte til spy kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For mange amerikanere er svaret på hvem som kan få frem amerikanske verdier enkelt: hvem kan gi mest skattelette, hvem kan minske myndighetenes innblanding i deres liv, hvem respekterer grunnloven og da spesielt de to første amendments, etc? Hillary er jo anti alt dette så at hun skal vinne valget er ikke videre sikkert.

 

Om da problemet ikke er kandidatene men derimot folket sjøl, så har de en case borti der for å si det sånn....

Lenke til kommentar

 

For mange amerikanere er svaret på hvem som kan få frem amerikanske verdier enkelt: hvem kan gi mest skattelette, hvem kan minske myndighetenes innblanding i deres liv, hvem respekterer grunnloven og da spesielt de to første amendments, etc? Hillary er jo anti alt dette så at hun skal vinne valget er ikke videre sikkert.

Om da problemet ikke er kandidatene men derimot folket sjøl, så har de en case borti der for å si det sånn....

Er konservative ideologier dumme? Var/er Milton Friedman og hans tilhengere idioter?
Lenke til kommentar

Alle amerikanere, med mulig unntak for Bernie Sanders ettersom han tenker som en norsk sosialdemokrat, er idioter. ;)

Nettopp- det som jeg synes er ironisk er at mange på venstresiden skryter på hvor tolerante de er og hvor mye respekt de viser for de som er annerledes enn dem selv. Kanskje det gjelder bare de som er svake, ikke de som er sterke? Også hvis man er sterke eller svake, grunnen til at de ikke er tilhengere til sosialdemokratiske ideologieer at de er dumme og ignorante?

 

Det er inntrykket, i hvertfall jeg har fått av Thoto

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er inntrykket, i hvertfall jeg har fått av Thoto

Desverre er det ikke bare Thoto som har slike holdninger, det er ikke engang reservert disse såkalte nordmenn.

 

Har opplevd lignende oppfattninger i andre land rundt om i verden også, men det er kanskje litt vel krasst i Norge grunnet en opplæring som skaper forakt for kapitalismen, kombinert med myten om at USA er ett kapitalistisk land.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er inntrykket, i hvertfall jeg har fått av Thoto

Desverre er det ikke bare Thoto som har slike holdninger, det er ikke engang reservert disse såkalte nordmenn.

 

Har opplevd lignende oppfattninger i andre land rundt om i verden også, men det er kanskje litt vel krasst i Norge grunnet en opplæring som skaper forakt for kapitalismen, kombinert med myten om at USA er ett kapitalistisk land.

 

 

Næmen så hyggelig at dere koseprater om meg og "såkalte" nordmenn her da. Selv trodde jeg vitterlig at nordmenn faktisk var nordmenn jeg da, og så rett kan man ta... :)

 

Om dere to konspiratører hadde fått vridd dere ut av de malte fiendebilder dere har overalt her, så hadde dere sikkert også sett at...

 

 

For mange amerikanere er svaret på hvem som kan få frem amerikanske verdier enkelt: hvem kan gi mest skattelette, hvem kan minske myndighetenes innblanding i deres liv, hvem respekterer grunnloven og da spesielt de to første amendments, etc? Hillary er jo anti alt dette så at hun skal vinne valget er ikke videre sikkert.

 

Om da problemet ikke er kandidatene men derimot folket sjøl, så har de en case borti der for å si det sånn....

 

 

....ikke er en påstand.

 

Neste gang skal jeg legge med ett smilefjes bare for dere to ;)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

I USA er også "liberals" det som de selv påstår å være venstrevridde men fortsatt ikke i nærheten av den norske oppfatningen av venstreradikal politikk. Dessverre har liberals i USA blitt hijacket av gale feminister og anti-hvite SJWs og tradisjonelt liberale verdier som ytringsfrihet er mindre viktige.

"Safe-spaces", "cultural appropriation" og "trigger warnings". 'nuff said.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...