Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Alle amerikanere, med mulig unntak for Bernie Sanders ettersom han tenker som en norsk sosialdemokrat, er idioter. ;)

 

Hah, eneste som virkelig har/hadde mulighet til å dra USA ut av kvikksanden var Ron Paul. Men han ble jo sensurert av mediene i USA og hadde ingen mulighet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I USA er også "liberals" det som de selv påstår å være venstrevridde men fortsatt ikke i nærheten av den norske oppfatningen av venstreradikal politikk. Dessverre har liberals i USA blitt hijacket av gale feminister og anti-hvite SJWs og tradisjonelt liberale verdier som ytringsfrihet er mindre viktige.

 

Senter på partiskalaen i USA er samme som høyre/ekstrem høyre på Norsk/Europeisk politisk skala.

Lenke til kommentar

Nå babler Hillary om å innføre 65% eiendomsskatt også på toppen av alle den skatten de betaler fra før.

 

Hæ? Det er nok ikke sant.

 

Et av hovedprobleme i USA idag er jo at de har en av vestens høyeste skatter på selskaper, uten at det gjør de spesielt konkurransedyktige i forhold til skatt på inntekt som ligger i mellomsjiktet i vestlige land.

 

http://www.tradingeconomics.com/country-list/corporate-tax-rate

http://www.tradingeconomics.com/country-list/personal-income-tax-rate

 

Tror USA sitt problem er at de har 0% MVA, høy skatt på bedrifter og greit skatt på inntekt (som man ikke får nok for. Blant annet dyrt og ineffektivt helsevesen).

 

http://www.tradingeconomics.com/country-list/sales-tax-rate

 

I tillegg klarer de jo faktisk ikke finansiere forbruket sitt med slik en relativt høy skatt.

 

USA burde innføre MVA for å få bukt på overforbruket og underskuddene sine. Å ha gjeld på over 600% av skatteinntekter virker ikke særlig bærekraftig. Å bruke 10% av skatteinntektene på renter av statsgjeld virker rimelig idiotisk og uholdbart.

 

Det er den største posten på budsjettet etter forsvar, helse, og sosiale sikkerhetsnett.

 

Eller omtrent 10 ganger så mye som poster som "kostnad av drift av myndigheter" og "landbruk". For de som vil sammenlikne med helsekostnader er beløpet omtrent halvparten av hva USA bruker på helse i statsbudsjettet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Alle amerikanere, med mulig unntak for Bernie Sanders ettersom han tenker som en norsk sosialdemokrat, er idioter. ;)

Nettopp- det som jeg synes er ironisk er at mange på venstresiden skryter på hvor tolerante de er og hvor mye respekt de viser for de som er annerledes enn dem selv. Kanskje det gjelder bare de som er svake, ikke de som er sterke? Også hvis man er sterke eller svake, grunnen til at de ikke er tilhengere til sosialdemokratiske ideologieer at de er dumme og ignorante?

 

Det er inntrykket, i hvertfall jeg har fått av Thoto

Jeg har prøvd å ikke være slik, men Trump gjør det vanskelig for meg. Ikke annerledes, farlig. Ikke en ny vri, en skadelig vri.

 

Trump er farlig, eller vet du mer enn en.på Harvard som sier det samme som meg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Alle amerikanere, med mulig unntak for Bernie Sanders ettersom han tenker som en norsk sosialdemokrat, er idioter. ;)

Nettopp- det som jeg synes er ironisk er at mange på venstresiden skryter på hvor tolerante de er og hvor mye respekt de viser for de som er annerledes enn dem selv. Kanskje det gjelder bare de som er svake, ikke de som er sterke? Også hvis man er sterke eller svake, grunnen til at de ikke er tilhengere til sosialdemokratiske ideologieer at de er dumme og ignorante?

 

Det er inntrykket, i hvertfall jeg har fått av Thoto

 

Jeg har prøvd å ikke være slik, men Trump gjør det vanskelig for meg. Ikke annerledes, farlig. Ikke en ny vri, en skadelig vri.

 

Trump er farlig, eller vet du mer enn en.på Harvard som sier det samme som meg?

 

Enig at Trump er farlig, uenig at nobelprisvinnende Milton Friedman's politikk eller hans tilhengere er farlige. Trumps politikk vet vi lite om, jeg har inntrykket at det har lite tilfelles med Friedmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trumps politikk vet vi lite om, jeg har inntrykket at det har lite tilfelles med Friedmann

Trump vekker iblant litt Robinson Crusoe-assosiasjoner. Man har brukt 18 måneder på å knekke en kokosnøtt med verktøy som ikke virker, for så å oppdage at det er ikke noe hvitt inni. Så da setter'n den på en stake og kjører dialog for selskapets skyld. 

Eller sagt på en annen måte: Is there any there there at all?  :wee:

Lenke til kommentar

Trump vil da fortsatt være "farligere" enn Clinton grunnet republikanernes majoritet i senatet om jeg ikke tar helt feil?

 

For ikke å snakke om hvordan han kan skade enkelte utenriksrelaterte relasjoner ved ting han kan finne på å si. Men supporterne hans er jo uansett ikke så opptatt av å ha gode relasjoner med andre nasjoner virker det som. Deres fokus er jo innenrikspolitikken og å få inn en person som skiller seg fra "politikerne".

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

For mange amerikanere er svaret på hvem som kan få frem amerikanske verdier enkelt: hvem kan gi mest skattelette, hvem kan minske myndighetenes innblanding i deres liv, hvem respekterer grunnloven og da spesielt de to første amendments, etc? Hillary er jo anti alt dette så at hun skal vinne valget er ikke videre sikkert.

selv har jeg inntrykket av at amerikanerne er blitt mer europeeiske. Altså anti alt dette.

Lenke til kommentar

Trump vil da fortsatt være "farligere" enn Clinton grunnet republikanernes majoritet i senatet om jeg ikke tar helt feil?

 

For ikke å snakke om hvordan han kan skade enkelte utenriksrelaterte relasjoner ved ting han kan finne på å si. Men supporterne hans er jo uansett ikke så opptatt av å ha gode relasjoner med andre nasjoner virker det som. Deres fokus er jo innenrikspolitikken og å få inn en person som skiller seg fra "politikerne".

Vil det være så farlig om USA begynner å holde seg mer for seg selv?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...