Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

1-1 Hillary Donald ifølge Time poll

 

http://time.com/4506217/presidential-debate-clinton-trump-survey/

 

Dog, ifølge Huffington Post ble Donald knust

 

http://www.huffingtonpost.com/

 

 

Ellers ser det ut som media er enig i at Clinton kom best ut av debatten, om enn ikke så overveldende som Huffington Post vil ha det til. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1-1 Hillary Donald ifølge Time poll

 

http://time.com/4506217/presidential-debate-clinton-trump-survey/

 

Dog, ifølge Huffington Post ble Donald knust

 

 

http://www.huffingtonpost.com/

 

 

Ellers ser det ut som media er enig i at Clinton kom best ut av debatten, om enn ikke så overveldende som Huffington Post vil ha det til. ;)

 

Naturlig nok vil Huffington og Fox ha forskjellige vinnere uansett politisk konkurranse eller utfall :)

 

Jeg registerer at de fleste medier og pundits mener Clinton var best, men jeg mener hardnakket at om mikrofonen til Donald ikke hadde blitt sabotert så hadde han vunnet by a land slide..... ;)

Lenke til kommentar

1-1 Hillary Donald ifølge Time poll

 

http://time.com/4506217/presidential-debate-clinton-trump-survey/

 

Dog, ifølge Huffington Post ble Donald knust

 

http://www.huffingtonpost.com/

 

Ellers ser det ut som media er enig i at Clinton kom best ut av debatten, om enn ikke så overveldende som Huffington Post vil ha det til. ;)

 

Problemet med målingen til Time er at det er en meningsmåling hvor alle kan stemme. De er like nøyaktige som VG-avstemninger. 

Lenke til kommentar

Problemet med målingen til Time er at det er en meningsmåling hvor alle kan stemme. De er like nøyaktige som VG-avstemninger. 

Selvsagt, men svært lignende problemer strever man med i alle målinger, inkludert den som man kaller for valgdagen.

 

Leserne til Time er vel ikke kjent for å helle sterkt til den ene eller andre siden, såvidt meg bekjent.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Våpenindustrien styrer gjennom lobbyorganisasjoner slik som NRA, som står bak Trump.

 

At våpenindustrien har makt i et land hvor folk gjennom grunnloven har rett til å bære våpen for å beskytte grunnloven og seg selv som en milits er mindre problematisk for min del enn at overvåkningsindustrien er så enorm, en industri som står i direkte kontrast med grunnloven i landet.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Våpenindustrien styrer gjennom lobbyorganisasjoner slik som NRA, som står bak Trump.

 

At våpenindustrien har makt i et land hvor folk gjennom grunnloven har rett til å bære våpen for å beskytte grunnloven og seg selv som en milits er mindre problematisk for min del enn at overvåkningsindustrien er så enorm, en industri somm står i direkte kontrast med grunnloven.

 

 

Jeg har respekt for USA sine grunnlover, men jeg synes det er viktig å differensiere mellom de som vil beholde sin prinsipielle rett til å bære våpen, og de som tåkelegger debatten og skaper korrupsjoner for egen vinning. NRA har jo uttrykket et motiv som går i favør til våpenprodusenter og våpenindustrien, og ikke Average Joe with a double-barreled shotgun.

Lenke til kommentar

 

 

Clinton har hatt en tøff måned, etter denne debatten så vil det snu.

 

Kunne naturligvis ikke være våken til å se denne debatten, men det skal bli deilig å se Clinton knuse Trump ikveld.

 

Hva skjer i kveld?

 

 

Camlon skal se opptak av debatten i ikveld slik som meg tenker jeg :)

 

 

Ikke glem å ta med deg øyedråper du kan bruke når du gnir deg i øynene.  :eek:

Lenke til kommentar

 

 

Våpenindustrien styrer gjennom lobbyorganisasjoner slik som NRA, som står bak Trump.

 

At våpenindustrien har makt i et land hvor folk gjennom grunnloven har rett til å bære våpen for å beskytte grunnloven og seg selv som en milits er mindre problematisk for min del enn at overvåkningsindustrien er så enorm, en industri somm står i direkte kontrast med grunnloven.

 

 

Jeg har respekt for USA sine grunnlover, men jeg synes det er viktig å differensiere mellom de som vil beholde sin prinsipielle rett til å bære våpen, og de som tåkelegger debatten og skaper korrupsjoner for egen vinning. NRA har jo uttrykket et motiv som går i favør til våpenprodusenter og våpenindustrien, og ikke Average Joe with a double-barreled shotgun.

 

 

NRA er jo bare en organisasjon av våpenentusiaster (av folket). Hvorfor du tror det er korrupt og til egen vinning vet ikke jeg.

Våpenprodusenter må jo også fungere for at folket skal ha tilgang til våpen.

 

Jeg er ingen ekspert på temaet men jeg skjønner ikke bakgrunnen for at du angriper NRA.

Lenke til kommentar

 

1-1 Hillary Donald ifølge Time poll

 

http://time.com/4506217/presidential-debate-clinton-trump-survey/

 

Dog, ifølge Huffington Post ble Donald knust

 

http://www.huffingtonpost.com/

 

Ellers ser det ut som media er enig i at Clinton kom best ut av debatten, om enn ikke så overveldende som Huffington Post vil ha det til. ;)

 

Problemet med målingen til Time er at det er en meningsmåling hvor alle kan stemme. De er like nøyaktige som VG-avstemninger. 

 

 

Selv synes jeg VG sine avstemninger ofte er interessante. Det betyr jo ikke at jeg tar det som vitenskap. Men når 5000 mennesker stemmer over meninger er det ikke helt ubetydelig i Norge.

 

Ps. At noen tror Donald Trump kan ha vunnet den debatten er merkelig. Alt tilsier at han tapte, også meningsmålinger. Det betyr ikke at han ikke vil bli president.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

NRA er jo bare en organisasjon av våpenentusiaster (av folket). Hvorfor du tror det er korrupt og til egen vinning vet ikke jeg.

Våpenprodusenter må jo også fungere for at folket skal ha tilgang til våpen.

 

Jeg er ingen ekspert på temaet men jeg skjønner ikke bakgrunnen for at du angriper NRA.

 

 

Det er ingenting umiddelbart i veien med lobbyvirksomhet, og det er ingenting i veien med å støtte grunnlovfestede rettigheter. Problemet er NRA, som er korrupte bøller. Jeg har ingen zinger-argumenter som kan få deg til å legge tvil på NRA, men de har en ganske god historie med shady virksomhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere eksperter mener valgkampen og debatten er viktigst blant utdannete hvite velgere.

 

Trump vinner ikke valget uten mere utdannete hvite velgere. Hans jobben var å overbevise denne gruppen til å støtte han, Hillarys jobben var å bevare deres støtte.

Denne gruppen velgere frykter Trumps manglende kunnskap og sin "temperament". Spørsmålet er om Trump endret deres meninger om dette.

 

Det tviler jeg på, Clinton fikk han til å overreagere og han viste ingen mer kunnskap om noe som helst. Han hadde mer selvkontroll, men overreagerte likevel.

 

Vi får se resultatet om et par dager, det som er typisk er at debattene endrer ikke meningsmålene noe særlig.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det for selvkontroll. Han klarte seg nå bedre enn til vanlig, men de fleste argumentene han kom med var som å høre på en bortskjemt bølle i sandkassen med svake retorts, tu quoque og hersketeknikker. Greit nok at Hillary ikke akkurat var perfekt heller, men hun pendlet ihvertfall ikke mellom hersketeknikker og lystløgner som du kunne se bli bustet live av factcheckers (ikke Hillary sine).

 

 

Våpenindustrien styrer gjennom lobbyorganisasjoner slik som NRA, som står bak Trump.

NRA er finnansiert av våpenfolket. Altså grasroten, ikke våpenindustrien.

 

 

+ våpenindustrien 

http://www.businessinsider.com/gun-industry-funds-nra-2013-1

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

NRA er jo bare en organisasjon av våpenentusiaster (av folket). Hvorfor du tror det er korrupt og til egen vinning vet ikke jeg.

Våpenprodusenter må jo også fungere for at folket skal ha tilgang til våpen.

 

Jeg er ingen ekspert på temaet men jeg skjønner ikke bakgrunnen for at du angriper NRA.

 

Det er ingenting umiddelbart i veien med lobbyvirksomhet, og det er ingenting i veien med å støtte grunnlovfestede rettigheter. Problemet er NRA, som er korrupte bøller. Jeg har ingen zinger-argumenter som kan få deg til å legge tvil på NRA, men de har en ganske god historie med shady virksomhet.

NRA er mektig fordi de har mange stemmere som jobber sammen til å ødelegge politikere. Fordi det finnes ingen lignende anti-våpen organisasjon med like mange stemmere som jobber sammen, blir det lite endringer i våpenlover. Deres penger spiller ikke en stor rolle i forhold til NRAs stemmer
Lenke til kommentar

 

Jeg har respekt for USA sine grunnlover, men jeg synes det er viktig å differensiere mellom de som vil beholde sin prinsipielle rett til å bære våpen, og de som tåkelegger debatten og skaper korrupsjoner for egen vinning. NRA har jo uttrykket et motiv som går i favør til våpenprodusenter og våpenindustrien, og ikke Average Joe with a double-barreled shotgun.

 

 

NRA er jo bare en organisasjon av våpenentusiaster (av folket). Hvorfor du tror det er korrupt og til egen vinning vet ikke jeg.

Våpenprodusenter må jo også fungere for at folket skal ha tilgang til våpen.

 

Jeg er ingen ekspert på temaet men jeg skjønner ikke bakgrunnen for at du angriper NRA.

 

 

Oj, begynner du å grave deg litt ned i den materien der så vil du få store øyne tror jeg... Etter å ha sett ett par dokumentarer og noen utsagn ifra ledelsen i NRA, så er jeg ihvertfall overbevist om at den organisasjonen ikke har livets rett.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha sett ett par dokumentarer og noen utsagn ifra ledelsen i NRA, så er jeg ihvertfall overbevist om at den organisasjonen ikke har livets rett.

Så organisasjoner som du er veldig uenig med burde "avlives" (dvs forbys)?

 

 

Nei ikke sånn generelt, men NRA må selvfølgelig vekk. En eneste stor korrupt voldsforherigende organisasjon av og for gun-nuts, kristenkonservative kyniske rasshøl som viser gang på gang at de ikke har det minstekravet av respekt for verken menneskene eller staten som de opererer under. Eneste som vil gråte over dette er nettopp dem og våpenlobbyen (og muligens en og annen ideologisk hjernevasket liberalist....)

 

Med andre ord, good riddance!

Lenke til kommentar

Nei ikke sånn generelt, men NRA må selvfølgelig vekk. En eneste stor korrupt voldsforherigende organisasjon av og for gun-nuts, kristenkonservative kyniske rasshøl som viser gang på gang at de ikke har det minstekravet av respekt for verken menneskene eller staten som de opererer under. Eneste som vil gråte over dette er nettopp dem og våpenlobbyen (og muligens en og annen ideologisk hjernevasket liberalist....)

 

Med andre ord, good riddance!

Jeg tviler på at de som mener det bør være lovlig å forsvare seg med våpen, er enig med deg.

 

NRA er som alle andre interesseorganisasjoner, de kjemper for det som de mener er viktig.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...