Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke satt meg inn i det, men man får custom ROM til Shield TV som gir adgang til alle vanlige app'er i play store. Men man må vel nesten bruke en annen fjernkontroll da, en med mus og tastatur funksjon.

 

http://www.videomap.it/forum/viewtopic.php?t=1965

Da utgår det for min del. Enkelheten og fjernkontrollen var mye av det som fikk meg til å kjøpe shielden i utgangspunktet. Men så har mangel på offisiell støtte av enkle apper gjort at jeg har valgt konkurrenten istedenfor og det irriterer meg litt. Fordi jeg likte egentlig shielden bedre enn den jeg bruker nå. Men nå har jeg iallefall de appene jeg ønsker å bruke (og det uten å måtte sideloade eller andre finurlige og ustabile løsninger).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Chromecastfunksjonen i Shield til HBO Nordic enn så lenge, men håper de får ut fingeren snart.

Jeg ga opp. Venta på RiksTV-appen (hvor jeg får «gratis» HBO med TV-abonnementet og TV arkiv), Amazon Prime og jeg kunne glatt betalt for et HBO nordic abonnement hvis de hadde dedikert app.

 

Har innsett at disse appene aldri vil komme da det virker som at de som utvikler appene satser på andre plattformer. Noe som for meg er merkelig da jeg ser andre android TV enheter med både Amazon prime og HBO nordic. Bare ikke til Shield. Forsøkte å sideloade de uten noe stort hell. HBO Nordic bare lukket seg selv rett etter oppstart og Amazon Prime lukket seg etter 30min-1times bruk. Forsøkte også flere versjoner uten hell :-(

 

Og chromecast er innebygget i tv-en min samt da kunne jeg like så godt kjøpt en chromecast-penn til en brøkdel av prisen av shield. Men syns det er en halvveisløsning da det må brukes en annen enhet for å caste. Vil ha TV-løsningen min til å takle det på egenhånd.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Amazon Prime er på Shield hvis du velger engelsk språk og slår av geolocation. Var ihvertfall sånn før siste versjon kom.

Det hørtes jo ut som en mulig løsning. Men det løser fortsatt ikke HBO. Men er jo helt merkelig at de har en app som de ikke åpner i Norge. Amazon Prime er jo lansert offisielt her.

Lenke til kommentar

Jeg har "gratis" HBO i Get abonnementet. Men det krever jo at jeg bruker Get app'en, eller en av Get boksene. Get app'en på mobilen, og så chromecast'e det til Shield'en er sånn sett eneste måten for meg å få det til TV'en på soverommet uansett, med mindre jeg kjøper en Get boks eller chromecast dongle til..

 

Edit: Men som sagt har strømforsyningen gått amok igjen med buzze lyder så det holder etter siste oppdatering. Kan ikke ha strøm på den mens jeg sover, så det spørs på om ikke Shield'en blir kastet ut av soverommet igjen...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ikke lest igjennom alle sidene her men er Nividia Tv Shield ikke tilgjengelig i norge lengre?

Lenge siden jeg har sett denne for salg i butikker...…….

 

Jeg vet ikke om de sender, men den er på lager i to Elkjøp-butikker;

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/mediaspiller/NVIDSHI2500GB/nvidia-shield-tv-pro?scid=Pricecomparison2988

 

Ellers ville jeg ha valgt den andre. Den på 500 har jo en snurredisk. Mer bråk, mer varme, tregere og tregere oppstart.

Denne er på tilbud nå; https://www.nvidia.com/nb-no/shield/shield-tv/

Her kan du og putte inn en USB 3.0 minnepenn om du skulle trenge mer en de 16gb'ene

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om de sender, men den er på lager i to Elkjøp-butikker;

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/mediaspiller/NVIDSHI2500GB/nvidia-shield-tv-pro?scid=Pricecomparison2988

 

Elkjøp selger kun på nett fra nettbutikken,de 2 som du linker til må kjøpes i butikken.

 

Noen som vet om alternativ fjernkontroll som kan kjøpes og brukes på Shield?

Har hørt at til og med xbox kontroller kan brukes som remote/controller?

Noen erfaringer?

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Elkjøp selger kun på nett fra nettbutikken,de 2 som du linker til må kjøpes i butikken.

 

 

 

 

Jeg ville bare nevne det iom at trådstarter sa at den var vanskelig/umulig å få tak i. 

Selv har jeg 2 ganger fått Elkjøp til å sende direkte. Det er ikke verre en å kontakte butikken, spørre pent.

Ting som er utgått eller delvis utgått er ofte ting de vil bli kvitt.

Det, eller gruble om man kjenner noen som bor i nærheten.

 

Uansett ville jeg heller ha kjøpt 16gb. Vurdere om man trenger 500gb. Sikkert noen som trenger det, men ikke alle.

Stor fordel med å slippe en tradisjonell snurredisk

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Et lite noob-spørsmål her.. hadde en Boxee Box for noen år tilbake som fungerte helt OK

til strømming av video og lignende fra PC til TV. 

Etter hva jeg har forstått er det mest populære alternativet pr dags dato Plex Media Server.

Har sett og lest mye om at mange sverger til NVIDIA Shield + Plex. 

Kan noen påpeke hvorfor Shield burde være verdt å se nærmere på?

Eller er det bare å kjøre Plex sin egen app på TV'en? Hva er fordelene ved å inkludere Shield her?

Tanken er å strømme mye film. Har en Dolby Atmos / DTS:X lydplanke jeg gjerne ønsker

å få utnytte så mye som mulig, så om Shield f.eks har bedre måter å¨formidle god lyd på, er jo

dette et stort pluss. Kan noen enkelt forklare eventuelle fordeler her? :)

Også; er det mulig å strømme et PC-spill til TV via Shield?
Altså, slik at venner kan se på meg spille på TV'en i stua mens jeg faktisk spiller på PC'en?..

Endret av niqen
Lenke til kommentar

Et lite noob-spørsmål her.. hadde en Boxee Box for noen år tilbake som fungerte helt OK

til strømming av video og lignende fra PC til TV. 

 

Etter hva jeg har forstått er det mest populære alternativet pr dags dato Plex Media Server.

Har sett og lest mye om at mange sverger til NVIDIA Shield + Plex.

Plex fungerer bra, og du trenger ikke bruke transcoding ved bruk av Plex og Shield. Shield er også sterk nok til å fungere som Plex Server.

 

Eller er det bare å kjøre Plex sin egen app på TV'en? Hva er fordelene ved å inkludere Shield her?

 

Bruker du Plex sin App til TVen, og ikke den til Shield, vil du måtte transcode filene mens du ser på film eller serier.

 

Tanken er å strømme mye film. Har en Dolby Atmos / DTS:X lydplanke jeg gjerne ønsker

å få utnytte så mye som mulig, så om Shield f.eks har bedre måter å¨formidle god lyd på, er jo

dette et stort pluss. Kan noen enkelt forklare eventuelle fordeler her? :)

Et kjapt søk på Google sier at det er mulig, men her får noen andre bekrefte. Jeg lever under en stein, og kjører fortsatt kun i stereo. :)

 

 

Også; er det mulig å strømme et PC-spill til TV via Shield?

Altså, slik at venner kan se på meg spille på TV'en i stua mens jeg faktisk spiller på PC'en?..

 

Ja, dette fungerer bra. Kan bruke Steam Link eller Nvidia sin app.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plex fungerer bra, og du trenger ikke bruke transcoding ved bruk av Plex og Shield. Shield er også sterk nok til å fungere som Plex Server.

 

 

Bruker du Plex sin App til TVen, og ikke den til Shield, vil du måtte transcode filene mens du ser på film eller serier.

 

Et kjapt søk på Google sier at det er mulig, men her får noen andre bekrefte. Jeg lever under en stein, og kjører fortsatt kun i stereo. :)

 

 

Ja, dette fungerer bra. Kan bruke Steam Link eller Nvidia sin app.

Takker for svar! Så Shield gjør at jeg slipper transcoding, det er jo et pluss.. ser ut til at Shield også støtter

DTS:X og Atmos, det er fint. Vil vel uansett ikke få ordentlig utbytte av disse lydformatene før eARC blir skikkelig

mainstream? Ikke vet jeg, befinner meg under en stein jeg også.. tidvis :)

Just to clarify, en må ikke bruke Shield som Plex server? Den kan fungere som en "mellomlanding" fra server til TV?

 

Lenke til kommentar

Nei, må ikke det. Jeg har Plex Server på PCen min, og streamer til Shield/TV med den.

Okei, kult. Virker som det er litt å hente ved å benytte seg av Shield.

Har vært såpass lenge uten TV og muligheten for å strømme at jeg

har ramla litt av lasset, så takk for hjelpen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...