Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

https://forums.geforce.com/default/topic/990134/shield-tv/shield-experience-upgrade-5-0-2-feedback-thread-for-shield-2015-/

 

HIELD EXPERIENCE UPGRADE 5.0.2

What's New?

Amazon Video
Stream thousands of popular movies and TV shows in up to 4K HDR. Watch exclusive Amazon originals like The Grand Tour with an Amazon Prime Membership.

NVIDIA Games App
NVIDIA Games is the new way to find and play a huge library of amazing games on SHIELD. Here, you can access GeForce NOW games, exclusive Android games, and NVIDIA GameStream games. Plus, all the games that you install or play will now show up in the games row on the SHIELD home screen. NVIDIA Games replaces the former SHIELD Hub app and its associated home screen tiles (SHIELD games, GeForce NOW, and GameStream). This update will be a staged rollout and will happen over the next few weeks via app update on the Google Play Store.

GeForce NOW Performance Upgrade
Now, you can instantly play on-demand PC games with performance up to GeForce GTX 1080 gaming graphics in the cloud.

GameStream in 4K HDR
NVIDIA GameStream has been upgraded to provide 4K HDR, as well as smoother, lower-latency streaming. Play your library of PC games and enjoy direct access to Steam Big Picture from the Steam app.

Nest
View live video from your Nest Cams with the new Nest app on SHIELD. With Nest Aware, you can even watch each camera’s video history.

More Apps
SHIELD welcomes the NFL app, the new Twitter for TV app, Comedy Central, Vimeo, and Viki.

Android 7.0 Nougat Upgrade
SHIELD just got upgraded to Google’s latest Android 7.0 operating system. Enhanced features include:
Recent apps page: Double-press the home button to quickly access recent apps.
Picture-in-picture support: Try it out today in supported apps like Live Channels.
New settings menu: Enjoy quicker navigation with the new right-side vertical settings menus.

Other Enhancements

  • Added Pause/Play button functionality on the SHIELD remote by double-tapping on the volume slider.
  • Added ability to write to attached USB or SD card storage.
  • Added 4.1, 6.1, and 8.1 speaker configurations for Plex.
  • Enabled cast for HBO GO.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser heller ikke Amazon appen, sjekket litt forumet til nvidia.

Der sier de at det er forskjell på "Amazon Video" og "Prime Video"

 

De sier at hvis man slår av location settings og setter language til US/UK så får man appen.

 

Ikke fått testet det ennå selv.

 

https://forums.geforce.com/default/topic/988777/shield-tv/the-difference-between-quot-amazon-video-quot-and-quot-prime-video-quot-and-if-you-can-use-it-with-the-shield-app/1/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser heller ikke Amazon appen, sjekket litt forumet til nvidia.

Der sier de at det er forskjell på "Amazon Video" og "Prime Video"

 

De sier at hvis man slår av location settings og setter language til US/UK så får man appen.

 

Ikke fått testet det ennå selv.

 

https://forums.geforce.com/default/topic/988777/shield-tv/the-difference-between-quot-amazon-video-quot-and-quot-prime-video-quot-and-if-you-can-use-it-with-the-shield-app/1/

Har testet dette med språk, og kan bekrefte at det fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God aften, god aften

​Æsj, jeg blir gal!
Jeg har rippet en del filmer til MKV med feks DTS HD MA.
​Når jeg nå spiller en sånn fil av i Kodi med passthrough får jeg bare suseltyd. Samme suselyd en fikk i gamledager om man spilte av en laserdisk med DTS på en forsterker som ikke hadde DTS-mulighet.
​Jeg kan slå av passthrough, men da viser forsterkern bare PCM.

​Jeg mente at dette ikke var noe problem før. Eneste var at når jeg trykket displayknappen sto det feks DTS, men ikke feks. DTS 5.1 
​Jeg trodde Kodi på Shielden skulle kunne putte ut DTS bitstream, men jeg tar kanskje feil?

​Forsterker; Yamaha CX-A5000 (takler DTS, DTS HD MA etc)

​Finner jeg ikke ut av dette så blir jeg vel tvunget til å kjøpe en Eple TV 4, kjøre Infuse. Den har ikke 4k, men projektoren jeg har tar bare 1080p

Lenke til kommentar

God aften, god aften

 

​Æsj, jeg blir gal!

Jeg har rippet en del filmer til MKV med feks DTS HD MA.

​Når jeg nå spiller en sånn fil av i Kodi med passthrough får jeg bare suseltyd. Samme suselyd en fikk i gamledager om man spilte av en laserdisk med DTS på en forsterker som ikke hadde DTS-mulighet.

​Jeg kan slå av passthrough, men da viser forsterkern bare PCM.

 

​Jeg mente at dette ikke var noe problem før. Eneste var at når jeg trykket displayknappen sto det feks DTS, men ikke feks. DTS 5.1

​Jeg trodde Kodi på Shielden skulle kunne putte ut DTS bitstream, men jeg tar kanskje feil?

​Forsterker; Yamaha CX-A5000 (takler DTS, DTS HD MA etc)

 

​Finner jeg ikke ut av dette så blir jeg vel tvunget til å kjøpe en Eple TV 4, kjøre Infuse. Den har ikke 4k, men projektoren jeg har tar bare 1080p

Kodi til shield er utviklet som spmc. Prøv den istedet :)

Lenke til kommentar

God aften, god aften

 

​Æsj, jeg blir gal!

Jeg har rippet en del filmer til MKV med feks DTS HD MA.

​Når jeg nå spiller en sånn fil av i Kodi med passthrough får jeg bare suseltyd. Samme suselyd en fikk i gamledager om man spilte av en laserdisk med DTS på en forsterker som ikke hadde DTS-mulighet.

​Jeg kan slå av passthrough, men da viser forsterkern bare PCM.

 

​Jeg mente at dette ikke var noe problem før. Eneste var at når jeg trykket displayknappen sto det feks DTS, men ikke feks. DTS 5.1 

​Jeg trodde Kodi på Shielden skulle kunne putte ut DTS bitstream, men jeg tar kanskje feil?

​Forsterker; Yamaha CX-A5000 (takler DTS, DTS HD MA etc)

 

​Finner jeg ikke ut av dette så blir jeg vel tvunget til å kjøpe en Eple TV 4, kjøre Infuse. Den har ikke 4k, men projektoren jeg har tar bare 1080p

 

Kodi klarer ikke akkurat nå HD format i passthrough, v17 ( som nå er i rc4 versjon) skal støtte dette for android også.

 

https://kodi.tv/kodi-v17-krypton-release-candidate-1/

 

SPMC er en fork av Kodi, som støtter passthrough, som nevnt over her.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Noen (andre enn meg) som sliter med dårlig lip sync i NRK-app'en?

Har justert ned til 0ms i settingene til Nvidia-boksen uten at det ble helt bra, og problemet var der både før og etter 7.0-oppdateringen.

Jeg tror dette bare gjelder NRK-app'en, tror ikke Netflix har samme issue (men jeg bruker ikke den så mye, har innebygd Netflix i tv-en), det samme med Haystack TV-app'en som jeg bruker en del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

SHIELD EXPERIENCE UPGRADE 5.1

 

What's New?
Rumble Support for GeForce NOW

GeForce NOW joins GameStream with support for dual vibration feedback with the new SHIELD controller. Try it out today in games like Tomb Raider, ABZÛ, and LEGO Star Wars The Force Awakens.

 
 
  • Amazon Video enhancements for surround sound as well as remote control responsiveness.
  • Support for encrypted VP9 with subsampling.
  • Enhanced system performance and stability.
Lenke til kommentar

Fikk den i dag. Har brukt Gamestream en del nå, og det fungerer bra. Litt kluss med kontrollere på enkelte spill, men 360—template fungerer som regel.

 

Skulle gjerne visst om Steam Controller fungerte tilfredsstillende på Shield. Jeg ser at det finnes en workaround, men den meste informasjonen rundt dette er pre-Nougat.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...