Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Vurderer å kjøpe Shield. Noen som kan svare meg på følgende spørsmål:

1. Er det noen strømmetjenester som mangler på Shield?

 

2. Hvordan funker streaming av spill over internett?

 

3. Kan man koble til en ekstern usb-harddisk og spille av filmer?

 

4. Kan man koble opp tastatur og mus?

Lenke til kommentar

2. Hvordan funker streaming av spill over internett?

Både Geforce NOW og Gamestream fungerer bra. Det avhenger av linjekvalitet, men den lar deg konfigurere oppløsning/bitrate.

 

3. Kan man koble til en ekstern usb-harddisk og spille av filmer?

Ja. Last ned Kodi.

 

4. Kan man koble opp tastatur og mus?

Ja. Shield har Bluetooth.

Lenke til kommentar

 

I teorien skal det funke ja. I praksis er det mer kanskje, hvertfall med tv2. Får som regel opptak til å fungere. Livesending fungerer aldri for meg via cast.

Livesending fungerer helt fint med Cast her.

 

Har slitt med livesendinger på tv2 sumo i 3 måneder nå, og får omtrent ingen hjelp på support heller :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Kan en shield tv erstatte en sterk htpc ?

Eneste eg bruker htpc`en til er å streame fra en server, og type netflix/viaplay.

Streamer 1080 for det meste, men regner med å gå over til 4k etterhvert som det dukker opp mer materiale.

Fikser det fint.
Også 4k?

Har ikkje troen på at det kommer fortløpende, men en vet jo aldri, så greit å være litt forberedt

 

Edit:

Noen som har testet denne opp mot Harmony fjernkontroll?

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

 

 

Kan en shield tv erstatte en sterk htpc ?

Eneste eg bruker htpc`en til er å streame fra en server, og type netflix/viaplay.

Streamer 1080 for det meste, men regner med å gå over til 4k etterhvert som det dukker opp mer materiale.

Fikser det fint.
Også 4k?

Har ikkje troen på at det kommer fortløpende, men en vet jo aldri, så greit å være litt forberedt

 

Edit:

Noen som har testet denne opp mot Harmony fjernkontroll?

 

Shield støtter 4K ja. 

 

Ang. fjernkontroll er de medfølgende bluetooth

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en for å teste. 

 

Har møtt på en del bugs allerede.. 

 

Først fikk eg hele tiden beskjed om at nvidia game har stoppet, så etter noen resettinger kommer eg meg inn i nvidia games. 

 

Men no få reg bare feil ved nettbutikk uansett hva eg gjør. 

 

Prøvde å legge inn desktop pcen min. Den er no lagt inn, men får ikkje spillt pga "feil ved nettbutikk" dukker opp.. 

 

Noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar

 

 

Kan en shield tv erstatte en sterk htpc ?

Eneste eg bruker htpc`en til er å streame fra en server, og type netflix/viaplay.

Streamer 1080 for det meste, men regner med å gå over til 4k etterhvert som det dukker opp mer materiale.

Fikser det fint.
Også 4k?

Har ikkje troen på at det kommer fortløpende, men en vet jo aldri, så greit å være litt forberedt

 

Edit:

Noen som har testet denne opp mot Harmony fjernkontroll?

 

 

Jeg bruker Harmony fjernkontroll (uten bluetooth) mot Nvidia Shield (og Kodi på Shield) om det var spørsmålet. Ble lei av å bruke den klumpete game-kontrollen som fjernkontroll. Var klar til å kjøpe fjernkontroll til Shield men tenkte å sjekke Harmony One jeg har hjemme til resten av tv/musikk-anlegget for sikkerhets skyld. Og det viste seg å fungere fint selv om den bare bruker infrarød (ikke bluetooth). Så jeg ble litt overrasket over dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan en shield tv erstatte en sterk htpc ?

Eneste eg bruker htpc`en til er å streame fra en server, og type netflix/viaplay.

Streamer 1080 for det meste, men regner med å gå over til 4k etterhvert som det dukker opp mer materiale.

Fikser det fint.
Også 4k?

Har ikkje troen på at det kommer fortløpende, men en vet jo aldri, så greit å være litt forberedt

 

Edit:

Noen som har testet denne opp mot Harmony fjernkontroll?

Jeg bruker Harmony fjernkontroll (uten bluetooth) mot Nvidia Shield (og Kodi på Shield) om det var spørsmålet. Ble lei av å bruke den klumpete game-kontrollen som fjernkontroll. Var klar til å kjøpe fjernkontroll til Shield men tenkte å sjekke Harmony One jeg har hjemme til resten av tv/musikk-anlegget for sikkerhets skyld. Og det viste seg å fungere fint selv om den bare bruker infrarød (ikke bluetooth). Så jeg ble litt overrasket over dette.
Er vel gjennom hdmi-cec via infrarødmottakeren til TVen. Shield tv har ikke infrared innebygget så vidt meg bekjent.

 

Eneste infrared er i form av IR blaster i game kontrolleren og kontrollen for å justere lyd på anlegg/tv.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan en shield tv erstatte en sterk htpc ?

Eneste eg bruker htpc`en til er å streame fra en server, og type netflix/viaplay.

Streamer 1080 for det meste, men regner med å gå over til 4k etterhvert som det dukker opp mer materiale.

Fikser det fint.
Også 4k?

Har ikkje troen på at det kommer fortløpende, men en vet jo aldri, så greit å være litt forberedt

 

Edit:

Noen som har testet denne opp mot Harmony fjernkontroll?

Jeg bruker Harmony fjernkontroll (uten bluetooth) mot Nvidia Shield (og Kodi på Shield) om det var spørsmålet. Ble lei av å bruke den klumpete game-kontrollen som fjernkontroll. Var klar til å kjøpe fjernkontroll til Shield men tenkte å sjekke Harmony One jeg har hjemme til resten av tv/musikk-anlegget for sikkerhets skyld. Og det viste seg å fungere fint selv om den bare bruker infrarød (ikke bluetooth). Så jeg ble litt overrasket over dette.
Er vel gjennom hdmi-cec via infrarødmottakeren til TVen. Shield tv har ikke infrared innebygget så vidt meg bekjent.

 

Eneste infrared er i form av IR blaster i game kontrolleren og kontrollen for å justere lyd på anlegg/tv.

 

 

Aner ikke men det fungerer ihvertfall. Jeg skrur på Shield, bruker piltastene ned til Kodi-app og fyrer opp kodi med min Harmony One IR - fjernkontroll. Stort sett KODI jeg bruker på Shield'en foreløpig. Bruker Harmony One også til å styre Kodi på Shield'en.

Endret av oladunken
Lenke til kommentar

Ja. Da er det via hdmi og TVen. Prøv med fjernkontrollen tilhørende TVen så vil du se at piltastene på den og vil virke med shield tv på lik måte.

 

Ok. Kom til å tenke på at Shield ikke er koblet til tv'en men til en Onkyo (TX-NR727) Surround forsterker (som igjen bruker EN hdmi til tv). Så da er det kanskje Onkyo'en som fikser dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...