Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

 

Plukket opp en shield her om dagen. Planen var å bare bruke den til Plex, Netflix og slikt, så jeg gikk for 16GB versjonen. Jeg er egentlig veldig fornøyd. Fjernkontrolleren var tom for strøm på batteriet, så det var litt irriterende. Fjernkontrolleren fungerer fint, og det er digg at jeg slipper å peke den.

Har vurdert kjøp selv men usikker på hvilke muligheter denne boksen har....og om jeg trenger det.

Men er jo bare å kjøpe og teste i 30 dager og så returnere hvis ikke fornøyd.

 

Helt klart verdt et forsøk. Hadde det samme i tankene selv, og kjøpte den på Elkjøp. Jeg blir bare mer og mer fornøyd, så denne blir beholdt. Alt er veldig responsivt med denne lille boksen. Har lagt inn Snes-emulator til ungene, og de koser seg med den også. Plex fungerer kjempefint, og jeg slipper transcoding på PCen. Jeg savner HBO Nordic app, og kanskje TV2 Sumo app.

 

Prøvde å sideloade HBO Nordic app, men da var det ikke mulig å trykke på noe. Shield har innebygd Chromecast, så det går jo på den måten, men skulle helst hatt egen app.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Plukket opp en shield her om dagen. Planen var å bare bruke den til Plex, Netflix og slikt, så jeg gikk for 16GB versjonen. Jeg er egentlig veldig fornøyd. Fjernkontrolleren var tom for strøm på batteriet, så det var litt irriterende. Fjernkontrolleren fungerer fint, og det er digg at jeg slipper å peke den.

Har vurdert kjøp selv men usikker på hvilke muligheter denne boksen har....og om jeg trenger det.

Men er jo bare å kjøpe og teste i 30 dager og så returnere hvis ikke fornøyd.

 

Helt klart verdt et forsøk. Hadde det samme i tankene selv, og kjøpte den på Elkjøp. Jeg blir bare mer og mer fornøyd, så denne blir beholdt. Alt er veldig responsivt med denne lille boksen. Har lagt inn Snes-emulator til ungene, og de koser seg med den også. Plex fungerer kjempefint, og jeg slipper transcoding på PCen. Jeg savner HBO Nordic app, og kanskje TV2 Sumo app.

 

Prøvde å sideloade HBO Nordic app, men da var det ikke mulig å trykke på noe. Shield har innebygd Chromecast, så det går jo på den måten, men skulle helst hatt egen app.

 

Høres kult ut....hvilke andre emulatorer bortsett fra nes/snes kan brukes på denne....N64 og Gamecube kanskje?

Og kan man legge feks 4K film opptak gjort med mobil og digital kamera over på minnepenn som puttes i denne nivida boksen for avspilling på tv?

Lenke til kommentar

Høres kult ut....hvilke andre emulatorer bortsett fra nes/snes kan brukes på denne....N64 og Gamecube kanskje?

Og kan man legge feks 4K film opptak gjort med mobil og digital kamera over på minnepenn som puttes i denne nivida boksen for avspilling på tv?

Jeg har prøvd N64, og det fungerer fint. Usikker på Gamecube, men har hørt at PSOne går. Boksen støtter også PS4- og Xbox One-kontroller, men kun den nyeste versjonen av Xbox One kontrolleren, siden kun den har BT.

 

 

Angående det å legge ting på minnepenn og spille av, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå. Det er USB 3.0 og det er kjapt nok til å vise 4k-video fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Høres kult ut....hvilke andre emulatorer bortsett fra nes/snes kan brukes på denne....N64 og Gamecube kanskje?

Og kan man legge feks 4K film opptak gjort med mobil og digital kamera over på minnepenn som puttes i denne nivida boksen for avspilling på tv?

Jeg har prøvd N64, og det fungerer fint. Usikker på Gamecube, men har hørt at PSOne går. Boksen støtter også PS4- og Xbox One-kontroller, men kun den nyeste versjonen av Xbox One kontrolleren, siden kun den har BT.

 

 

Angående det å legge ting på minnepenn og spille av, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå. Det er USB 3.0 og det er kjapt nok til å vise 4k-video fra.

 

Takker.... BT?

Lenke til kommentar

Kontrolleren til de første XBOX One brukte "WifiDirect" trådløs protokoll, eller noe slikt. Skulle man bruke dem med PC, måtte man kjøpe en av Microsofts WifiDirect-USB adapter. Med XBOX One S kom det en ny kontroller som også støtter Bluetooth (BT). Så har man BT på PC (eller i dette tilfellet SHIELD), så slipper man nå å kjøpe WifiDirect-USB adapteren for å "snakke" med XBOX One S/X kontrolleren. Jeg vet ikke om WifiDirect adapteren vil fungere med SHIELD, men jeg tror faktisk den vil kunne fungere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Høres kult ut....hvilke andre emulatorer bortsett fra nes/snes kan brukes på denne....N64 og Gamecube kanskje?

Og kan man legge feks 4K film opptak gjort med mobil og digital kamera over på minnepenn som puttes i denne nivida boksen for avspilling på tv?

Jeg har prøvd N64, og det fungerer fint. Usikker på Gamecube, men har hørt at PSOne går. Boksen støtter også PS4- og Xbox One-kontroller, men kun den nyeste versjonen av Xbox One kontrolleren, siden kun den har BT.

 

 

Angående det å legge ting på minnepenn og spille av, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal gå. Det er USB 3.0 og det er kjapt nok til å vise 4k-video fra.

 

Takker.... BT?

 

Bluetooth.

 

Har sjekket litt rundt angående emulator, og det ser faktisk ut til at Wii-spill fungerer til en viss grad. Problemet der er kontrolleren, men noen spill kan spilles på tradisjonell måte, sånn som f.eks. New Super Mario Bros. og Mario Kart. Skal teste dette i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk Wii-emulator til å fungere.

kult,hvis du eller andre har noen tips på hvordan jeg kan komme igang med denne boksen så hadde det vært toppers.

Enten i form av egne tips og erfaringer eller linker

Regner med å få boksen i morgen fra elkjøp....hvis ikke så blir det til uken.

Er skikkelig noob på denne nividia boksen da jeg aldri har sett eller prøvd den.

Eneste jeg har vært borti som kanskje ligner litt er popcorn hour og boxee box for leeeeenge siden.

 

Lenke til kommentar

Jeg er nå rimelig pissed på Nvidia for manglende støtte. I det minste har de riktignok bekreftet at det ikke kommer støtte for MVC. Så man slipper å sitte og vente lenger. Men det er ikke akkurat som at de annonserte det heller. Man må google som en helt. Så har man denne flotte boksen da, som kan gjøre alt annet. Men jeg må pokker meg ha en boks til uansett! Og ja, MVC kunne med letthet blitt implementert av Nvidia. De bare gidder ikke, siden nesten ingen kjøper boksen demmes uansett..

Lenke til kommentar

 

Fikk Wii-emulator til å fungere.

kult,hvis du eller andre har noen tips på hvordan jeg kan komme igang med denne boksen så hadde det vært toppers.

Enten i form av egne tips og erfaringer eller linker

Regner med å få boksen i morgen fra elkjøp....hvis ikke så blir det til uken.

Er skikkelig noob på denne nividia boksen da jeg aldri har sett eller prøvd den.

Eneste jeg har vært borti som kanskje ligner litt er popcorn hour og boxee box for leeeeenge siden.

 

Den er rimelig rett frem å sette i gang. Omtrent som en Android telefon. Jeg angrer meg bittelitt for at jeg gikk for 16GB-versjonen. Det blir litt lite hvis man skal legge inn emulatorspill, men ikke noe ikke en ekstern harddisk kan fikse.

 

Til streaming av filmer, serier og annen medie anbefaler jeg Plex. Noen vil sikkert anbefale Kodi, og det er sikkert like bra som Plex. Jeg har ikke prøvd Kodi.

Lenke til kommentar

Jeg er nå rimelig pissed på Nvidia for manglende støtte. I det minste har de riktignok bekreftet at det ikke kommer støtte for MVC. Så man slipper å sitte og vente lenger. Men det er ikke akkurat som at de annonserte det heller. Man må google som en helt. Så har man denne flotte boksen da, som kan gjøre alt annet. Men jeg må pokker meg ha en boks til uansett! Og ja, MVC kunne med letthet blitt implementert av Nvidia. De bare gidder ikke, siden nesten ingen kjøper boksen demmes uansett..

Og hva er mvc?

Lenke til kommentar

 

Jeg er nå rimelig pissed på Nvidia for manglende støtte. I det minste har de riktignok bekreftet at det ikke kommer støtte for MVC. Så man slipper å sitte og vente lenger. Men det er ikke akkurat som at de annonserte det heller. Man må google som en helt. Så har man denne flotte boksen da, som kan gjøre alt annet. Men jeg må pokker meg ha en boks til uansett! Og ja, MVC kunne med letthet blitt implementert av Nvidia. De bare gidder ikke, siden nesten ingen kjøper boksen demmes uansett..

Og hva er mvc?

 

 

Det er formatet som brukes på 3D BluRay plater for å pakke frames slik at man får fullt ut 1920x1080 oppløsning til hvert øye.

 

Ofte vil man se 3D filer der det står OU (Over - Under), eller SBS (SideBySide). Der 3D filmen er konvertert til f.eks. 960x1080 til hvert øye (for SBS). Og så legges begge bildene på samme frame på 1920x1080. Horisontal oppløsning blir altså halvert, og så strukket ut over skjermen. Eller omvendt ved OU.

 

Så, har du rippet dine 3D BluRays til ISO filer. Så er SHIELD ubrukelig til å se de i 3D, på en 3D TV med. Du kan fremdeles se filmene i 2D (mener jeg å huske). Og de fleste gjør jo forsåvidt det siden 3D ikke slo helt an denne gangen heller. Men noen av oss liker faktisk 3D. Og vil gjerne beholde kvaliteten som er på platene. Jeg kikket nettopp på "How to Train a Dragon" igjen. Utrolig artig i 3D på en 78" TV. Og når den schvære dragen krasjet så det sang på slutten. Så dalte det faktisk aske ned inne i stua mi. Jeg skjønner det blir veldig gimmick på 55 tommere som var vanligste størrelse når 3D var på topp sist. Men med stor nok TV, så er det rett og slett skikkelig kos..

 

Med mindre du har en SHIELD da... :p

Lenke til kommentar

 

 

Fikk Wii-emulator til å fungere.

kult,hvis du eller andre har noen tips på hvordan jeg kan komme igang med denne boksen så hadde det vært toppers.

Enten i form av egne tips og erfaringer eller linker

Regner med å få boksen i morgen fra elkjøp....hvis ikke så blir det til uken.

Er skikkelig noob på denne nividia boksen da jeg aldri har sett eller prøvd den.

Eneste jeg har vært borti som kanskje ligner litt er popcorn hour og boxee box for leeeeenge siden.

 

Den er rimelig rett frem å sette i gang. Omtrent som en Android telefon. Jeg angrer meg bittelitt for at jeg gikk for 16GB-versjonen. Det blir litt lite hvis man skal legge inn emulatorspill, men ikke noe ikke en ekstern harddisk kan fikse.

 

Til streaming av filmer, serier og annen medie anbefaler jeg Plex. Noen vil sikkert anbefale Kodi, og det er sikkert like bra som Plex. Jeg har ikke prøvd Kodi.

 

ok,takk....finner vel ut av det emulator greiene ettervært også.

MVC....lurte også på hva det var ettersom det ble nevnt i en annen post.

Gjør meg ingenting om SHIELD ikke støtter 3D ....da mediaplayer i tv gjør det og dessuten så skal jeg kjøpe ny tv snart og nye tver har jo ikke 3D lengre....helt på vei ut.

Synd ettersom jeg synes det er kuult med 3D men ingen krise at det forsvinner.....synd jeg har ca 30 3D filmer så de blir vel solgt på finn i løpet av neste år. 

Lenke til kommentar

Testa litt Shield i jula men ganske avansert for en noob som meg.......
Bilde er ikke helt smooth på video avspilling da det ikke ser ut som den switcher automatisk mellom ntsc og pal.
Velger jeg feks 1080p 59,940hz som er anbefalt så hakker det  når jeg ser tv via NRK appen så må drive å switche.
Prøvde også en N64 emu men fant ingen måte å få justert knapper osv på Shield  kontrolleren ....bla invert som jeg alltid har brukt på både ps4 og xbox 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...