Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

 

Ja. Da er det via hdmi og TVen. Prøv med fjernkontrollen tilhørende TVen så vil du se at piltastene på den og vil virke med shield tv på lik måte.

Ok. Kom til å tenke på at Shield ikke er koblet til tv'en men til en Onkyo (TX-NR727) Surround forsterker (som igjen bruker EN hdmi til tv). Så da er det kanskje Onkyo'en som fikser dette?

Ja. Kan absolutt være den som ordner det og. Hdmi-cec er en protokoll som er veldig vanlig i dagens produkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God dagen

 

Jeg trøbler litt med ekstrakontrollen til min Nvidia Shield. Den lille tynne ekstrakontrollen.

Den finner ikke Shileden når jeg skrur på Shielden.

Jeg kan søke etter kontrollen, Shielden finner den ikke.

De ligger under devices, men er ikke tilkoblet.

 

Jeg har funnet en løsning; kobler den til Shielden med USB-kabel, da finner Shielden den med en gang,

​Noen som har samme problemet?

 

Jeg har siste firmwareversjon av Shield og kontrollen

Lenke til kommentar

God dagen

 

Jeg trøbler litt med ekstrakontrollen til min Nvidia Shield. Den lille tynne ekstrakontrollen.

Den finner ikke Shileden når jeg skrur på Shielden.

Jeg kan søke etter kontrollen, Shielden finner den ikke.

De ligger under devices, men er ikke tilkoblet.

 

Jeg har funnet en løsning; kobler den til Shielden med USB-kabel, da finner Shielden den med en gang,

 

​Noen som har samme problemet?

 

Jeg har siste firmwareversjon av Shield og kontrollen

 

Jeg hadde dette problemet. Mener jeg fikset det med å dra ut power av Shielden og lot den være ute en liten stund.

 

Så forøvrig dette fra et forum om shield: open settings, apps, clear cache for controller app and ten force stop it, restart shield and voila!

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått Steam kontrolleren nå, og den fungerer bra med Shield. Det var litt kluss med VirtualHere, men det løste seg ved at jeg plugget kontrolleren rett i PC'en og oppdaterte den via Big Picture. Nå fungerer multikontroller-spill som LEGO-spillene når man bruker Steam- og Shield-kontrollerne i co-op.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nvidia har "Shield Adapter Recall Program" nå, og det ser ut som min var defekt. 

 

Kanskje dere andre har også det samme, så lurt å bestille mens man kan  :wee:

 

https://www.nvidia.com/en-us/shield/support/adapterrecall/

 

Takker for tipset. Har reagert på at min plugg sitter veldig løst i adapteret. Og min er også en av disse som skal være defekt. Så bestilte en jeg også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer på om noen kan gi meg en kort beskrivelse på denne "maskinen"
Eneste erfaring jeg har med media bokser er boxee box som kom for snart 10 år.
Hvilke spill kan spilles på  NVIDIA SHIELD TV ettersom det følger med gaming pad?
Og kan man koble til en ekstern harddisk via usb for å se video filer?
Hva med cinavia eller hva det heter....er det noe som ødelegger video avspilling på boksen?
Takker for alle innspill for jeg er helt grønn på bruks området til 
NVIDIA SHIELD TV.....

Lenke til kommentar

Lurer på om noen kan gi meg en kort beskrivelse på denne "maskinen"

Eneste erfaring jeg har med media bokser er boxee box som kom for snart 10 år.

Hvilke spill kan spilles på  NVIDIA SHIELD TV ettersom det følger med gaming pad?

Og kan man koble til en ekstern harddisk via usb for å se video filer?

Hva med cinavia eller hva det heter....er det noe som ødelegger video avspilling på boksen?

Takker for alle innspill for jeg er helt grønn på bruks området til NVIDIA SHIELD TV.....

 

Når det gjelder spill, så er det flere muligheter. Så og si alt av Android spill kan kjøres på den selvsagt. Men det finnes også Shield spesifikke spill man kan kjøpe. Skjønt de er jo for det meste litt i dyreste laget, spesielt mtp at man gjerne har dem fra før til en annen platform. Ellers har Nvidia en cloud platform man kan abonnere på (100Kr mnd. eller så?), som kjører spillene på servere i cloud, og så streamer til Shield. Og man kan selv streame alt man har av spill på egen PC til Shield'en om man har Nvidia skjermkort. Har man AMD skjermkort kan man (tror jeg) streame alle steam spill man har. Men ikke f.eks. Uplay spill, slik Nvidia skjermkort streamer alle platformer til Shield.

 

Ellers er det Netflix 4K HDR og Amazon Prime ol. Og man får både Kodi og SPMC til den. Så man kan streame fra NAS, PC, eller en HDD koplet til med USB. Når det gjelder Cinavia så vet jeg ikke..

 

Jensen snakket litt om Shield på CES:

 

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

Lurer på om noen kan gi meg en kort beskrivelse på denne "maskinen"

Eneste erfaring jeg har med media bokser er boxee box som kom for snart 10 år.

Hvilke spill kan spilles på  NVIDIA SHIELD TV ettersom det følger med gaming pad?

Og kan man koble til en ekstern harddisk via usb for å se video filer?

Hva med cinavia eller hva det heter....er det noe som ødelegger video avspilling på boksen?

Takker for alle innspill for jeg er helt grønn på bruks området til NVIDIA SHIELD TV.....

 

Når det gjelder spill, så er det flere muligheter. Så og si alt av Android spill kan kjøres på den selvsagt. Men det finnes også Shield spesifikke spill man kan kjøpe. Skjønt de er jo for det meste litt i dyreste laget, spesielt mtp at man gjerne har dem fra før til en annen platform. Ellers har Nvidia en cloud platform man kan abonnere på (100Kr mnd. eller så?), som kjører spillene på servere i cloud, og så streamer til Shield. Og man kan selv streame alt man har av spill på egen PC til Shield'en om man har Nvidia skjermkort. Har man AMD skjermkort kan man (tror jeg) streame alle steam spill man har. Men ikke f.eks. Uplay spill, slik Nvidia skjermkort streamer alle platformer til Shield.

 

Ellers er det Netflix 4K HDR og Amazon Prime ol. Og man får både Kodi og SPMC til den. Så man kan streame fra NAS, PC, eller en HDD koplet til med USB. Når det gjelder Cinavia så vet jeg ikke..

 

Jensen snakket litt om Shield på CES:

 

 

Takk for info.

Ok blir nok ikke brukt til spilling i mitt tilfelle,med mindre det er mulig å spille game Snes eller N64 via emulator....tror det heter det.

Fristende å kjøpe på elkjøp....teste og hvis ikke fornøyd returnere innen 30 dager og pengene tilbake.

Hvis du eller andre har mere info om hva denne kan brukes til så hører jeg gjerne om det

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Shield har ikke noen form for analog ut? (lyd) (workarounds/adaptere blir akseptert som "form for"..)

Vurderer å bytte ut HTPC`en min, men uten analog ut må jeg bytte reciever også grunnet at sistnevnte den ikke kan sende lyd fra HDMI til zone2/3..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Plukket opp en shield her om dagen. Planen var å bare bruke den til Plex, Netflix og slikt, så jeg gikk for 16GB versjonen. Jeg er egentlig veldig fornøyd. Fjernkontrolleren var tom for strøm på batteriet, så det var litt irriterende. Fjernkontrolleren fungerer fint, og det er digg at jeg slipper å peke den.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plukket opp en shield her om dagen. Planen var å bare bruke den til Plex, Netflix og slikt, så jeg gikk for 16GB versjonen. Jeg er egentlig veldig fornøyd. Fjernkontrolleren var tom for strøm på batteriet, så det var litt irriterende. Fjernkontrolleren fungerer fint, og det er digg at jeg slipper å peke den.

Har vurdert kjøp selv men usikker på hvilke muligheter denne boksen har....og om jeg trenger det.

Men er jo bare å kjøpe og teste i 30 dager og så returnere hvis ikke fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...