Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Hva koster det å streame spill? Betaler man for full pakke, eller enkeltspill? Ser at man også kan bruke Steam. Vil det si at man eksempelvis kan kjøpe PUBG på Steam, og spille med streaming med boksen? Løsningen virker jo egentli veldig genial, og dette må vel være fremtiden, om det er så bra!

Du kan streame fra PCen din på to måter, enten gjennom Steam eller hvis du har Nvidia skjermkort. Du kan også streame online gjennom Geforce Now. Jeg synes det fungerer veldig bra, men jeg har bare 1080p TV, så jeg vet ikke hvordan det er på høyere oppløsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den nye Nvidia Shield noe å bytte ut en eksisterende HTPC med? HTPC kjører i dag stort sett bare Kodi, spotify og litt nettsurfing i ny og ne. Netflix kjører jeg jo direkte på smart-tv`en, men kunne kanskje tenke meg å kjøre alt på en boks, altså Shield..

Streame spill til sofaen er jo heller ikke å forakte. Kan spillene også streames over nett, er det jo genialt..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Prøver Nvida Shield TV her nå, men noe av det som er høydeunktet, og grunnen til at jeg prøver dette, har man ikke tilgang til..!!?

 

Har laget en Nvida-konto. Ble bedt om at jeg er satt på venteliste for en Beta-versjon. Får følgende beskejd med Nvida Shield TV-boksen når jeg prøver GeForce Now:

 

NVIDA-kontoen din har ikke tilgang til GeForce NOW for bruk av denne appen. Leser at folk venter månedsvis for eventuelt å få tilgang. Er dette tilfelle er Apple TV 4K bedre alternativ.

 

IMG-20191102-221428.jpg

Lenke til kommentar

Prøver Nvida Shield TV her nå, men noe av det som er høydeunktet, og grunnen til at jeg prøver dette, har man ikke tilgang til..!!?

 

Har laget en Nvida-konto. Ble bedt om at jeg er satt på venteliste for en Beta-versjon. Får følgende beskejd med Nvida Shield TV-boksen når jeg prøver GeForce Now:

 

NVIDA-kontoen din har ikke tilgang til GeForce NOW for bruk av denne appen. Leser at folk venter månedsvis for eventuelt å få tilgang. Er dette tilfelle er Apple TV 4K bedre alternativ.

 

 

Det er jo uhørt hvis folk handler Shield for å spille på storskjermen, også kan de ikke det alikavel...

 

Reklamen sier jo sitt:

LA SPILLRIGGEN STÅ IGJEN HJEMME

Spill PC-spill på den store TV-skjermen med SHIELD, og opplev GeForce-skybasert spilling i dag.

GeForce NOW støtter 64-bits Windows 7 eller bedre, slik at du kan oppleve skybasert spilling i dag.

 

Edit:

 

Jeg trodde forøvrig at jeg kunne spille spillene direkte fra PC`en min, til Shield. Ikke at det var snakk om en virtuell maskin i skyen...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Ser at det er flere småsuspekte steder man kan kjøpe produktnøkkel for å få tilgang til lukket beta for GeForce Now. Har kontaktet kudnesuport, uten å få svar.

 

Det provoserer meg at NVIDA Shield TV selges med GeForce Now, når det kun er tilgjengelig for noen som er mer heldige i «lotteriet»

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Komplett sendte min (Pro) i dag  :dribble: 

Jeg har to stk. 16gb fra før av. Blir spennende å teste.
Får vel sjekke litt før jeg legger ut min for salg.

Problem med den jeg har: får ikke 4K via Netflix selv om jeg har 4K-abo. Det KAN være tv'en min. Usikker.

Den ene brukes mest til Netflix, den andre til Kodi til en Epson 9300. Spent på om jeg ser noe forskjell på bildet...
 

Lenke til kommentar

Etter mye fram og tilbake med kundesupport ser det ut til at vi fant en løsning på å få tilgang til GeForce NOW, boksens høydepunkt. Her er fremgangsmåten du må gjøre, om du kjøper en brukt NVIDA Shield TV:

 

  1. Du kontakter kundesupport via denne lenken.
  2. Du bør da ha enhetens serienummer klart (forenkler en god del om du har det før du starter). Du finner den under innstillinger, øverst til høyre når du er inne på Shield-boksen.
  3. Kundesupport vil helt sikkert spørre om kvittering (ber deg sende som vedlegg i chatten), men fortell at du har kjøpt brukt, noe som ikke er uvanlig. Da forstår de, og sier det vil la seg løse likevel.
  4. I forkant av chatten bør du også være logget inn på http://account.nvidia.com, så sparer du tid.
  5. Etter å ha logget inn går du inn på Technical settings. Videre velger du Shield Settings-> go to About -> merk av og godkjenn Send Feedback to NVIDIA.
  6. Når du er i kontakt med kundesupport får du beskjed om å skrive inn en saksnummer, via Shield-boksen, der du sender tilbakemeldinger til kundesupport. Her velger du Topic «NVIDA customer». Det er her du skal skrive inn saksnummeret som du får av kundesuopport.
  7. Når det er sendt, får du en bekreftelse etter ca et døgn om at du nå har tilgang til Geforce Now - gratulerer :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gikk til innkjøp av den nye Shield-en (Pro), men nå har jeg et problem fått.

Vet ikke om det skyldes den nye, eller noe annet.

 

Men, ved bruk av Plex, når jeg skal inn på TV Serier, og f.eks velge sesong, så klikker appen, den resetter seg på en måte. Og jeg kommer tilbake til "home" i Plex igjen. Noen andre som har opplevd dette? Jeg får spilt av episoden, hvis jeg sorterer etter alle episoder, eller den ligger tilfeldigvis klar på "home". Jeg får gått inn på hver enkelt serie, men hver gang jeg skal velge sesong for så å velge episode, så bare blanker den ut og tar meg til "start" igjen..

 

Noen andre med noe lignende problem?

Lenke til kommentar

Jeg synes Plex appen i Shield er blitt mindre stabil det siste året. Den støtter heller ikke direct play av alle formater, så jeg er begynt å bruke Kodi og Plex-addon i Kodi istedet. Den har virket feilfritt og støtter direct play av alle formater. Det er litt synd at det er sånn for jeg liker Shield veldig godt ellers. Jeg bruker forøvrig uansett Kodi for 4K HDR materiale, så det gjør ikke så mye med et par ekstra klikk på fjernkontrollen for å bruke Kodis Plex addon..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Beklager hvis dette er tatt opp tidligere, men tråden er blitt så lang og jeg fant ikke noe om dette da jeg søkte...

Min TV: Samsung 75'' QLED QE75Q9FNAT. Kjører Shiled gjennom Yamaha RX-V781

I Shiled (2019) finner jeg ikke display mode 3840x2160, , 10-bit Rec. 2020 med 50Hz (eller 60Hz).
Kun med Rec. 709, men da blir det kun 8-bit og ingen HDR.

Med Rec. 2020 og 4K finner jeg max 30Hz og med kun 30Hz synes jeg menyene i Shiled er treige.

Finner heller ingen alternativer med 10-bit, men er kanskje naturlig...(?). Finner 8 og 12-bit, så da velger jeg 12-bit.

 

Finnes ikke Rec. 2020, 4K  med høyrere enn 30Hz i Shiled  eller er det noen innstillinger jeg bommer på?
(Kanskje det ikke finnes innhold i 4K, HDR og høyere enn 30Hz, eller det er noen tekniske begrensninger jeg ikke vet om..., så jeg må leve med treige Shiled menyer..?)

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Min 2015 Shield sluttet å fungere for 2 uker siden. Fikk pengene tilbake på reklamasjon og kjøpte 2019 Tube, men synes den er mye tregere enn den gamle. Det har skjedd flere ganger at den henger seg opp i feks Kodi. Det tar ofte 1-2 sek fra eg trykker på fjernkontrollen til eg er tilbake på hjem-skjermen. Trailere på Netflix/Google Movies kan være veldig dårlig kvalitet i 10-20 sek før de ser bra ut.. Forstår ikke helt hva som er greia og vurderer å bruke angreretten..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg lurer på om det er mulig å sideloade Get sin TV-app. (Eller om den kan lastes direkte?)

Ellers forstår jeg det slik at de fleste andre apper er støttet, dvs NRK, Dplay, PrimeVideo, Netflix etc 

Min eksisterende Android-boks sliter litt med å streame BluRay-filmer fra NASen min, og ser etter en oppgradering. 

Har en vifteløs i7-minipc som i dag kjører Ubuntu som kunne fungert. Men Nvidia Shield har nok høyere WAF. På minipc'en må jeg f.eks. kjøre Get, NRK++ i browseren og skulle helst kjørt via apper.

 

Lenke til kommentar

Leverte tilbake Altibox sin dekoder idag og har fundert litt på Eple-TV siden jeg sa opp TV-abonnementet, helt til jeg leste om Shield TV.

Min første tanker var å kjøpe 2019 Tube og begynne med de forskjellige appene(netflix, plex, sumo, nrk) helt til jeg leste om Pro og muligheten for SmartThings. Noen som har praktiske eksempler på hvordan Shield TV Pro kan brukes mot da f.eks Phillips Hue og andre enheter som benytter seg av Zigbee?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...