Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
 

Det er kanskje riktig, skjønt jeg tror en del av de mest skyggereddes angst oppstår i deres eget hode. Det er tross alt et lite fåtall med innvandrere, også blant muslimene, som stiller store krav. At de skal få så stor innflytelse på kulturen i landet at den "norske" forsvinner er helt utopisk. 

 

Derimot vil vi oppleve enkelte mindre miljøer der "muslimsk" kultur lever side om side med den norske, eller endog dominerer. Men de vil aldri fortrenge de norske. Tvert om, for hver innvandrer som ikke integreres er det to som gjør det, og dermed styrker "norsk" kultur seg i absolutte tall.

 

Geir :)

 

Eksempeler på at norsk kultur blir dominert av muslimsk kultur:

- Skolen har kun råd til å gi opplæring til jenter, fordi de nekter å svømme sammen med gutter av religiøse grunner.

- I tillegg skal de ha en kvinnelig lærer - selv da bruker de ikke svømmeklær. 

 

Med andre ord så har de endret norsk kultur til muslimsk kultur. Dette koster samfunnet penger, og dette er bare en del av kaken. Jeg har hørt skrekkscenarioet at menn nekter å la kvinne føde fordi det er kun mannlig leger tilgjengelig på sykehuset.

 

Jeg syns det er greit å tilpasse samfunnet i liten grad til innvandrere, men nå bor de ikke i hjemmelandet sitt - derfor de tilpasse den norske kulturen.

Lenke til kommentar

Eksempeler på at norsk kultur blir dominert av muslimsk kultur:

 

Eksemplene - de få som finnes, dine inklusive - er anekdoter, enkelthendelser på et gitt sted til en gitt tid. Selvsagt vil en og annen skoleleder gi etter for muslimske eller andre foreldre. Det burde ikke være sånn, men rektorer er bare mennesker de også og velger av og til minste motstands vei. Eller kanskje de rett og slett synes at kravet er rimelig. Men det truer ikke den norske kulturen at en eller to eller fem skoler har delt svømmeundervisning. Vi har over 3000 grunnskoler i Norge...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eksempeler på at norsk kultur blir dominert av muslimsk kultur:

 

Eksemplene - de få som finnes, dine inklusive - er anekdoter, enkelthendelser på et gitt sted til en gitt tid. Selvsagt vil en og annen skoleleder gi etter for muslimske eller andre foreldre. Det burde ikke være sånn, men rektorer er bare mennesker de også og velger av og til minste motstands vei. Eller kanskje de rett og slett synes at kravet er rimelig. Men det truer ikke den norske kulturen at en eller to eller fem skoler har delt svømmeundervisning. Vi har over 3000 grunnskoler i Norge...

Geir :)

 

Jeg er for at vi lager egne muslimske skoler istedet for å erstatte guttenes svømmeundervisning med jentenes svømmeundervisning. På disse skolene, kan de gjøre som de vil - så kan resten av befolkningen (gjelder også muslimer som syns at det er greit at gutter og jenter svømmer sammen) følge den vestlige kulturen.

 

Det finnes ikke få, men det finnes flere eksempler - men dette gjelder god del av muslimer vil jeg tro. Jeg vil tro det er ytterst få muslimer som nekter en mannlig lege når kvinnen skal fødes - dette er flott!

Lenke til kommentar

Jo, det finnes få eksempler. I løpet av alle de årene vi har diskutert dette på forumet (jeg har vært her i 11 år) så er det bare en håndfull av dem, og som regel de samme eksemplene som går igjen fra gang til gang. Det er den med svømmeundervisningen, det er den med tegningen av grisen på sykehuset, den med norske jenter som farger håret, den med halalmat i fengslet og noen til. Og de fleste av dem er altså anekdoter, det vil si enkelthendelser.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jo, det finnes få eksempler. I løpet av alle de årene vi har diskutert dette på forumet (jeg har vært her i 11 år) så er det bare en håndfull av dem, og som regel de samme eksemplene som går igjen fra gang til gang. Det er den med svømmeundervisningen, det er den med tegningen av grisen på sykehuset, den med norske jenter som farger håret, den med halalmat i fengslet og noen til. Og de fleste av dem er altså anekdoter, det vil si enkelthendelser.

 

Geir :)

 

Jeg er tildels enig, men akkurat svømmehall-eksempelet er ikke anekdote. Det er noe som i gjentas flere ganger, særlig muslimsk befolkning befinner seg (dette gjelder kun de muslimene som krever separat svømmeopplæring for jenter og gutter). Det er ingen aviser som skriver om en hendelse (slik som denne) for hver gang det skjer. Derfor kan de som bor på bygda (med andre få boende muslimer) tro det skjedde bare en gang - noe som ikke er tilfelle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utdyp. 

Nei, det er ikke en "reell" frykt, og nei det har ikke skjedd i Sverige alt. (At muslimsk kultur har erstattet den svenske.) At folk frykter det er reelt nok, men det er og blir et helt usannsynlig scenario.

 

Kanskje ikke. Sånn som det svenske politiske klimaet er nå så skal man ikke se bort i fra at det kan skje om ikke mange tiårene. Så lenge opposisjonen i Sverige både blir sensurert og stemplet som rasister, får venstrefløyen bare ture på med en uforsvarlig innvandring/integreringspolitikk som i fremtiden vil snu Sverige på hodet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Utdyp. 

Nei, det er ikke en "reell" frykt, og nei det har ikke skjedd i Sverige alt. (At muslimsk kultur har erstattet den svenske.) At folk frykter det er reelt nok, men det er og blir et helt usannsynlig scenario.

 

Kanskje ikke. Sånn som det svenske politiske klimaet er nå så skal man ikke se bort i fra at det kan skje om ikke mange tiårene. Så lenge opposisjonen i Sverige både blir sensurert og stemplet som rasister, får venstrefløyen bare ture på med en uforsvarlig innvandring/integreringspolitikk som i fremtiden vil snu Sverige på hodet. 

 

Ferske ideer her.

Lenke til kommentar

Jeg er tildels enig, men akkurat svømmehall-eksempelet er ikke anekdote. Det er noe som i gjentas flere ganger, særlig muslimsk befolkning befinner seg (dette gjelder kun de muslimene som krever separat svømmeopplæring for jenter og gutter). Det er ingen aviser som skriver om en hendelse (slik som denne) for hver gang det skjer. Derfor kan de som bor på bygda (med andre få boende muslimer) tro det skjedde bare en gang - noe som ikke er tilfelle. 

 

Akkurat når det gjelder svømmehall-problemet har jeg ikke en opplagt løsning. Noen vil at staten skal gripe inn og påby det, men vi vet at endel muslimske foreldre vil reagere med å holde sine døtre vekke fra svømmeundervisningen. Det gjør saken knapt noe bedre.

 

Nå skal det sies at Norge ikke har noen kultur for felles svømmeundervisning. Det er bare de siste 40 årene at man har begynt med slikt. I min barndom og ungdom til ut på 70-tallet hadde vi adskilt undervisning både i svømming og gym, for ikke å snakke om håndarbeid og seksualundervisning. Vi skal være glad for at vi har beveget oss fra den tiden, men vi ligger altså ikke så langt foran muslimene, og vi har ingen kultur for det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Jeg er tildels enig, men akkurat svømmehall-eksempelet er ikke anekdote. Det er noe som i gjentas flere ganger, særlig muslimsk befolkning befinner seg (dette gjelder kun de muslimene som krever separat svømmeopplæring for jenter og gutter). Det er ingen aviser som skriver om en hendelse (slik som denne) for hver gang det skjer. Derfor kan de som bor på bygda (med andre få boende muslimer) tro det skjedde bare en gang - noe som ikke er tilfelle. 

 

Akkurat når det gjelder svømmehall-problemet har jeg ikke en opplagt løsning. Noen vil at staten skal gripe inn og påby det, men vi vet at endel muslimske foreldre vil reagere med å holde sine døtre vekke fra svømmeundervisningen. Det gjør saken knapt noe bedre.

 

Nå skal det sies at Norge ikke har noen kultur for felles svømmeundervisning. Det er bare de siste 40 årene at man har begynt med slikt. I min barndom og ungdom til ut på 70-tallet hadde vi adskilt undervisning både i svømming og gym, for ikke å snakke om håndarbeid og seksualundervisning. Vi skal være glad for at vi har beveget oss fra den tiden, men vi ligger altså ikke så langt foran muslimene, og vi har ingen kultur for det.

 

Geir :)

 

 

Arbeiderpartiet ville innføre bønnerom for muslimer på norsk skole. Dette ble stoppet av Høyre partiet.

http://www.osloby.no/nyheter/Skolebyraden-i-Oslo-stoppet-bonnerom-7002311.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar

[....]Nå skal det sies at Norge ikke har noen kultur for felles svømmeundervisning. Det er bare de siste 40 årene at man har begynt med slikt. I min barndom og ungdom til ut på 70-tallet hadde vi adskilt undervisning både i svømming og gym, for ikke å snakke om håndarbeid og seksualundervisning[...]

Det er heller ikke mer enn 40 år siden vi hadde forbud mot homofili og politiet kontrollerte at det ikke ble danset på utestedene på langfredag... Det hadde jo vert greit å ikke gå tilbake til det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er heller ikke mer enn 40 år siden vi hadde forbud mot homofili og politiet kontrollerte at det ikke ble danset på utestedene på langfredag... Det hadde jo vert greit å ikke gå tilbake til det. 

 

Det sistnevnte er vel bare 30 år siden. Ja, det er definitivt greit at de tider er over. Men det skyldes altså ikke vår stolte kultur, men en generasjon med liberalisering. 

 

Det er opplagt fristende å være selektiv når man skal bruke norsk kultur som referanse. Men det finnes mye rart der. Bare få år før hijab-debatten skrev de kulturbevisste forferdede innlegg om norske kvinner som ikke brukte skaut med bunaden på 17. mai, og for 200 år siden skrev kremen av norske stormenn at "Jøder ere fremdeles udelukkede fra Adgang til Riget." Det tok 83 år før vi tillot "munkeordener", og 142 år og internasjonalt press før vi tillot jesuitter.

 

Et annet eksempel: Det er bare 50 år siden abort var straffbart i Norge, og under 40 år siden man fant ut at kanskje kvinnen burde få bestemme det selv.

 

Det er forståelig at folk er utålmodige, men kanskje vi skal gi muslimene noen år til å ta oss igjen...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forståelig at folk er utålmodige, men kanskje vi skal gi muslimene noen år til å ta oss igjen...

 

Geir :)

 

La oss si muslimsk kultur henger 30 år etter vestlig kultur- om 30 år:  Vil du tro at muslimene i Norge vil tillate muslimske homofile? Da mener jeg at disse ikke blir undertrykt av deres egne, og får lov til å gå moskeen sammen med heterofile muslimer?

 

Det jeg tror (vet) - dette kommer ikke til å skje!

Endret av Fighterfriend
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Og i løpet av de 3 årene siden artikkelen var aktuell, har vi fått hvor mange bønnerop på skolene?

 

 

 

 

Jeg skrev følgende!

 

Dette ble stoppet av Høyre partiet.

 

 

Les igjen.

Jeg leste alt første gangen .., og lurer på hviljen relevanse den gamle saken har til dagens situasjoner .. Hvis du forsøker å få frem at politikere ikke er til å stole på, så er ikke det heller noen nyhet ..

Lenke til kommentar

La oss si muslimsk kultur henger 30 år etter vestlig kultur- om 30 år:  Vil du tro at muslimene i Norge vil tillate muslimske homofile? Da mener jeg at disse ikke blir undertrykt av deres egne, og får lov til å gå moskeen sammen med heterofile muslimer?

 

Det jeg tror (vet) - dette kommer ikke til å skje!

 

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar. Litt av problemet er at det hele tiden kommer nye konservative muslimer til landet, det forsinker prosessen. Først når det er så mange muslimer her at integreringen går tross påfyllet av nye innvandrere vil dette skyte fart.

 

Men i motsetning til deg er jeg optimist...

 

Husk at den norske kirke heller ikke aksepterer homofile fullstending ennå. Antagelig blir løsningen for muslimene den samme som for nordmenn, at de sekulariseres. Vi er ikke nødt til å å gå i kirken, når innvandrere med muslimsk bakgrunn ikke lenger er "nødt" til å gå i moskeen mister de religiøse makten.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

La oss si muslimsk kultur henger 30 år etter vestlig kultur- om 30 år:  Vil du tro at muslimene i Norge vil tillate muslimske homofile? Da mener jeg at disse ikke blir undertrykt av deres egne, og får lov til å gå moskeen sammen med heterofile muslimer?

 

Det jeg tror (vet) - dette kommer ikke til å skje!

 

Husk at den norske kirke heller ikke aksepterer homofile fullstending ennå. 

 

 

Men så steiner de ikke homsene heller da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men så steiner de ikke homsene heller da. 

 

Nei, da må vi litt lenger tilbake i tid... :)

 

I Christian Vs Norske Lov heter det at «Omgængelse, som er mod Naturen, straffes med Bål og Brand». Nå vet man vel ikke om noen faktisk ble brent på bålet.

 

Den gangen het det forøvrig  i forordningen for grove mord at gjerningsmannen skulle: "Knipes med gloende tenger av skarpretteren utenfor åstedet, deretter tre ganger på veien mellom åsted og rettersted, og til sist for femte gang på retterstedet. Så skulle «Haanden lefvendis afhugges», og til sist hodet med øks. Hånden skulle festes på samme stake som hodet, og kroppen legges på hjul som mat for kråkene." 

 

De siste henrettelsene med øks i Norge skjedde i 1876, som straff for mord. 

 

I 1902 fikk vi ny straffelov, og straffen for homofili ble bare fengsel. Slik var det altså fram til det året jeg fylte 15. Men vi skal ikke lenger tilbake i tid en 20 år siden flere homofile ble drept i Norge, av etniske nordmenn...

 

Steine gjør ikke muslimer i Norge heller. Derimot demonstrerte kristne i Uganda for forslaget om dødsstraff der...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Husk at den norske kirke heller ikke aksepterer homofile fullstending ennå. 

 

Men så steiner de ikke homsene heller da. 

 

De kristne tapte kampen mot homsere på 1950 og 1960 tallet. Homsene kjempet for sine rettigheter og de fortsetter fortsatt med det idag, gjennom Gay Pride parader. https://en.wikipedia.org/wiki/Stonewall_riots

 

På 1800 steinet kristne mennesker homsere. På 1900 tallet ble de litt mer moderne og fengslet homsere istedenfor.

Homsere har bare blitt akseptert av samfunnet i 35 år. Vesten har fortsatt en lang vei å gå.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...