Gå til innhold

Frykter du at muslimsk kultur vil dominere over Norge?


Anbefalte innlegg

Uansett, jeg vil tro de aller fleste som kaller seg kristne i landet vårt tolererer homofile. Inntrykket jeg har fått av muslimer, islam og den islamske kulturen (JA..også "vanlige muslimer"), er at de aller fleste ikke tolererer denslags. Kanskje de ikke tyr til steining og grovere vold her i Norge, men de fryser nok de homofile ut fra kretsene sine. Minst. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så ditt argument består av at ditt inntrykk av muslimer settes oppmot noe du vil tro...?

 

Ja hvorfor ikke? Jeg kan korte ned brøken for deg og si at jeg tror kristne generelt sett behandler homofile bedre enn det muslimske gjør. 

 

Greit nok, så lenge du selv skjønner at det bare er korrekt for deg - du har ikke mulighet til å overbevise andre med slike argumenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så ditt argument består av at ditt inntrykk av muslimer settes oppmot noe du vil tro...?

 

Ja hvorfor ikke? Jeg kan korte ned brøken for deg og si at jeg tror kristne generelt sett behandler homofile bedre enn det muslimske gjør. 

 

Greit nok, så lenge du selv skjønner at det bare er korrekt for deg - du har ikke mulighet til å overbevise andre med slike argumenter.

 

 

Budskapet eller min rotete formulering? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så ditt argument består av at ditt inntrykk av muslimer settes oppmot noe du vil tro...?

 

Ja hvorfor ikke? Jeg kan korte ned brøken for deg og si at jeg tror kristne generelt sett behandler homofile bedre enn det muslimske gjør. 

 

Greit nok, så lenge du selv skjønner at det bare er korrekt for deg - du har ikke mulighet til å overbevise andre med slike argumenter.

 

Hva tenker du/dere om de andre innvandrerreligionene som buddhismen, hinduismen og sikhismen når det gjelder homofil? 

 

Edit: Mål det i forhold til islam.

Endret av Fighterfriend
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Budskapet eller min rotete formulering? 

 

Begge deler? Det er ikke det at du tar feil, for det du sier inneholder jo ingenting som kan måles. Det er et tomt argument. Det er som å si "jeg liker pepperoni". Det er helt korrekt, men du kommer ikke til å få noen andre til å plutselig like pepperoni. 

 

Og for ordens skyld: Jeg er enig med deg. Blant religiøse muslimer er det nok langt flere negative holdninger enn blant religiøse kristne. Men hvem bryr seg? Det er flere ikke-religiøse muslimer i Norge enn i hele Arabia, i hvert fall offisielt - de får ikke lov til å være ikke-troende.

Ting forandrer seg, og meninger de får lov til å ha i Norge sprer seg til andre land hvor de får grobunn og fører til endringer på lang sikt.

 

Tror du for eksempel at IS hadde skjedd om det ikke var en enorm spredning av vestlig-liberal tankegang i landene hvor de kommer fra? The screams of a dying empire! Grusomt, men ikke noe nytt - det samme skjedde her i hekseprosessene på slutten av middelalderen.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Budskapet eller min rotete formulering? 

Begge deler? Det er ikke det at du tar feil, for det du sier inneholder jo ingenting som kan måles. Det er et tomt argument. Det er som å si "jeg liker pepperoni". Det er helt korrekt, men du kommer ikke til å få noen andre til å plutselig like pepperoni. 

 

Det er feil, jeg kjenner flere som smaker på pepperoni pga. at jeg syns det er godt. Derfor begynner de å like pepperoni. Dette er som sagt off-topic. Du tok ett dårlig eksempel syns jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Budskapet eller min rotete formulering? 

Begge deler? Det er ikke det at du tar feil, for det du sier inneholder jo ingenting som kan måles. Det er et tomt argument. Det er som å si "jeg liker pepperoni". Det er helt korrekt, men du kommer ikke til å få noen andre til å plutselig like pepperoni. 

 

Det er feil, jeg kjenner flere som smaker på pepperoni pga. at jeg syns det er godt. Derfor begynner de å like pepperoni. Dette er som sagt off-topic. Du tok ett dårlig eksempel syns jeg.

 

Ja, kunne sikkert ha kommet med et bedre ett, men det er fredag kveld og jeg ligger foran sofaen ;)

Lenke til kommentar

Enda ett seriøst og kontroversiell tema. Jeg har pr.dag dato møtt flere etniske norske som frykter at muslimsk kultur vil erstatte norsk kultur (identitet).

Det hadde vært ille. Med tanke på den boka (Koranen) som islam bygger på, så kan de aldri et land med en majoritet av muslimer få en sunn kultur. Her er noen utdrag fra Koranen:

 

I do not permit a woman to teach or to have authority over a man, she must be silent

Slaves, submit yourselves to your masters with all respect, not only to the good and gentle but also to the cruel.

This is what Allah says ... 'Now go and strike Amalek and devote to destruction all that they have. Do not spare them, but kill both man and woman, child and infant, ox and sheep, camel and donkey.'

Happy is he who repays you for what you have done to us / He who seizes your infants and dashes them against the rocks.

In the same way also the men, giving up natural intercourse with women, were consumed with passion for one another. Men committed shameless acts with men and received in their own persons the due penalty for their error

Er du enig eller? Håper folk som tror på slike ting holder seg unna Norge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg frykter den ignoranse som politisk korrekthet fører med seg når det legger et teppe over kritikkverdige forhold. Det er per i dag mindre politisk korrekt å være en hvit maskulin mann enn se til at kvinner skal gå kledd som spøkelseskladden til en hver tid.

Det blir sett på som rasisme og ondskap å forlange at utlendinger lærer seg norsk kultur og normer slik at alle skal ha en sjangs til å omgåes vennelig med hverandre uansett hvor man kommer fra i verden. Per dags dato omgåes den gjennomsnittlige nordmann og gjennomsnittlige utlending dårligere enn situasjonen skulle tilsi fordi vi ikke har en fast standard for sosiale antenner. Det er her norsk kultur rettferdig bør hevde sin rett.

 

 
 
Per dags dato vet ikke nordmenn hvordan å forholde seg til utlendinger, utlendinger vet ikke hvordan å forholde seg til nordmenn og når vi ser hverandre tenker vi "Å nei, dette blir awkward".
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hadde vært ille. Med tanke på den boka (Koranen) som islam bygger på, så kan de aldri et land med en majoritet av muslimer få en sunn kultur. Her er noen utdrag fra Koranen:

 

Snip...

 

Er du enig eller? Håper folk som tror på slike ting holder seg unna Norge!

 

Jeg lurer på hvor mange her som faktisk skjønner at sitatene er fra Bibelen...?  :hmm:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på hvor mange her som faktisk skjønner at sitatene er fra Bibelen...?  :hmm:

 

Geir :)

Ikke jeg!

 

 

Men nå gjør du det! :) Endog et par fra det Nye Testamentet.

 

"I do not permit a woman to teach or to have authority over a man, she must be silent"

 

Paulus’ første brev til Timoteus, 2:12

 

9 Likeså vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremtreden; de skal ikke pynte seg utfordrende, men sømmelig, ikke med flotte frisyrer, gullsmykker, perler eller dyre klær. 10 Deres pryd skal være gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.

    11 En kvinne skal ta imot læren i taushet; hun skal underordne seg. 12 Jeg tillater ikke en kvinne å opptre som lærer, heller ikke å være herre over mannen; hun skal være stille. 13 For Adam ble skapt først og så Eva.
 
"Slaves, submit yourselves to your masters with all respect, not only to the good and gentle but also to the cruel."
 
 
 18 Dere tjenestefolk skal underordne dere under deres herrer og vise dem all respekt – ikke bare de gode og vennlige, men også de urimelige. 19 Å finne seg i uforskyldte lidelser fordi en er bundet til Gud i sin samvittighet, det er godt i Guds øyne. 20 Om dere tåler straff når dere har gjort noe galt, er det noe å rose dere for? Men har dere gjort det som er rett, og så holder ut når dere må lide, da er det godt i Guds øyne. 21 Det var jo dette dere ble kalt til; for Kristus led for dere og etterlot dere et eksempel for at dere skulle følge i hans spor.

 

 

"Now go and strike Amalek and devote to destruction all that they have"
 
 
Så sier Herren, Allhærs Gud: Jeg vil straffe amalekittene for det de gjorde mot Israel, at de la hindringer i veien for israelittene da de drog opp fra Egypt.  3 Dra nå ut og slå amalekittene. Bannlys alt som hører dem til, og vis ingen barmhjertighet. Drep menn og kvinner, småbarn og spedbarn, okser og sauer, kameler og esler!»
 
Edit:
 
"He who seizes your infants and dashes them against the rocks."

 

9 Sæl er den som tar dine småbarn
        og knuser dem mot berget!
 
"In the same way also the men, giving up natural intercourse with women, were consumed with passion for one another."
 
 
26 Derfor overgav Gud dem til vanærende lidenskaper. Kvinnene gav seg hen til unaturlig kjønnsliv istedenfor det naturlige. 27 På samme måte sluttet mennene å ha naturlig samliv med kvinner og brente i begjær etter hverandre. Menn drev utukt med menn, og de måtte selv ta straffen for at de var kommet slik på avveier.

 

 

Geir :)
Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...