Gå til innhold

SNIKTITT: Microsoft Windows 10


Anbefalte innlegg

Skal oppgradere til Windows 10, men tenker å sette inn en ny ssd disk samtidig. Hva er enkleste måten å gå frem da når jeg ikke har en lisensnøkkel?

Oppgraderer fra Windows 7, og har ikke den lisesensnøkkelen (Acer bærbar pc)

 

Lisensnøkkelen ligger i mest sannsynlig i UEFI, ferdig registrert ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal oppgradere til Windows 10, men tenker å sette inn en ny ssd disk samtidig. Hva er enkleste måten å gå frem da når jeg ikke har en lisensnøkkel?

Oppgraderer fra Windows 7, og har ikke den lisesensnøkkelen (Acer bærbar pc)

Lisensnøkkelen ligger i mest sannsynlig i UEFI, ferdig registrert ...

Det står på undersiden, problemet var vel mer å få tak i Windows 7 iso. Lagde uansett en egen tråd på det, så fikk ordner det ;)
Lenke til kommentar

 

 

Skal oppgradere til Windows 10, men tenker å sette inn en ny ssd disk samtidig. Hva er enkleste måten å gå frem da når jeg ikke har en lisensnøkkel?

Oppgraderer fra Windows 7, og har ikke den lisesensnøkkelen (Acer bærbar pc)

Lisensnøkkelen ligger i mest sannsynlig i UEFI, ferdig registrert ...

Det står på undersiden, problemet var vel mer å få tak i Windows 7 iso. Lagde uansett en egen tråd på det, så fikk ordner det ;)

 

Det enkleste er vel å klone den disken du har over til den nye SSD'en. Da har du en ferdig Win7-installasjon som enkelt og greit kan oppgraderes til Win10. Og skjærer det seg fullstendig, så kan du bare sette inn den gamle disken og være tilbake der du startet.

Lenke til kommentar

 

Går ikke å justere lysstyrken. Herlig! Noen som vet hvordan?

Du har alle drivere innlagt?

Microsoft er blidd flinke til dette men det mangler fortsatt litt.

 

Det funker på min Yoga 2 Pro (tastatursnarveier), så dette skyldes kanskje drivere på din maskin.

Lenke til kommentar

"Hvis Windows 10 er på en mobiltilkobling laster den ikke ned oppdateringer i det hele tatt, ettersom det kan koste dyrt på mobilabonnementet." OK, men hva med de som for eksempel sitter på hytta med ICE-abonment med månedskvote? Det er jo også et mobilt bredbånd, men oppfattes ikke som det av PC'n. Jeg kan ikke like å få ting tvangsnedlastet....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan får jeg bort den masete oppdaterings meldingen fra microsoft som popper opp på skrivebordet?

Har windows 7

  • du kan velge å oppdatere alt , etter som det kommer
  • du kan koble ut alt av oppdateringer

gå inn på kontrollpanelet

velg windows update

fin valget endre innstillinger

 

der finner du de alternativene som passer deg best

Lenke til kommentar

 

Hvordan får jeg bort den masete oppdaterings meldingen fra microsoft som popper opp på skrivebordet?

Har windows 7

  • du kan velge å oppdatere alt , etter som det kommer
  • du kan koble ut alt av oppdateringer

gå inn på kontrollpanelet

velg windows update

fin valget endre innstillinger

 

der finner du de alternativene som passer deg best

 

Heisann. Takk for svar! Ser at jeg bomma totalt på spørsmålet mitt :ph34r: Det var meningen å inkludere windows 10. Vil ha bort den masete ''skaff deg windows 10'' poppup meldingen som dukker opp hver gang jeg logger inn i windows

Lenke til kommentar

Hvorfor har de gjort det så vanskelig å avinstallere de innebygde appene i Win 10? En av de store fordelen med Windows har alltid vært at man kan skreddersy det meste som man ønsker, men det var tydeligvis ikke filosofien bak versjon 10. Her er en liste over apper jeg ikke fikk avinstallert på "vanlige" måter:

  • Store
  • Film og TV
  • Groove Music
  • Bilder
  • E-post og Kalender
  • Kart
  • Vær
  • OneNote
  • xbox
  • Taleopptak
  • Personer
  • Kamera
  • Kalkulator
  • OneDrive
Lenke til kommentar

 

Hvorfor har de gjort det så vanskelig å avinstallere de innebygde appene i Win 10? En av de store fordelen med Windows har alltid vært at man kan skreddersy det meste som man ønsker, men det var tydeligvis ikke filosofien bak versjon 10. Her er en liste over apper jeg ikke fikk avinstallert på "vanlige" måter:

  • Store
  • Film og TV
  • Groove Music
  • Bilder
  • E-post og Kalender
  • Kart
  • Vær
  • OneNote
  • xbox
  • Taleopptak
  • Personer
  • Kamera
  • Kalkulator
  • OneDrive

 

Det høres ut som du bruker W10 på mobilen , er det riktig ?

kanskje det er det som er problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...