Gå til innhold

SNIKTITT: Microsoft Windows 10


Anbefalte innlegg

 

 

 

Fotoappen har hodet i skyen

Fotovisning i Windows har tradisjonelt vært en arena for tredjeparts programvare. Den nye fotoappen som følger med Windows 10 kan endre dette. I hvert fall for enkel bruk. Den er nemlig koblet inn i skyen, og sanker automatisk til seg bildene du tar med mobile enheter som er koblet til.

 

Æh. Okay så nå skal windows 10 liksom få lov til og stjele private bildene til folk som standard, og det er liksom okay ?!

 

For noe galskapens dritt. Folk må jo være dumme som bare går med på det. Da var det uaktuelt.

 

 

Det hadde sikkert vært mer riktig å ha "som er koblet til tjenesten" på slutten der. Du må selv koble opp mobilen din til onedrive og aktivere bilde-backup for at bildene legges i skyen...

 

Så det er bare å slappe av.

 

Ah. Vel jeg håper du har rett i det, i så fall var jo det godt og høre. Da gjenstår det kanskje bare å få kjennskap til denne oppdaterings funksjonen, for hvis den tvinger brukeren til og restarte når det ikke nødvendighvis passer brukeren så blir det for dumt også. Mener faktisk og ha opplevd det allerede, lurer på om det var erfaringen min fra win8.

Endret av FullColor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv om reservasjons valget påstår at min pc er kompatibel med w10 så stoler jeg ikke 100% på det

derfor forsøker jeg å finne ut om det finnes en w10 driver til skjermkortet

da måtte jeg bare selv undersøke på hjemmesiden til produsenten

 

i kontrollpanelet for skjermkortet står det  AMD Radeon HD5700 series ( jeg har 5770 )

på hjemmesiden til AMD finner jeg ikke det valget

De fleste valgene der er R9 og R7 med en "talkode" bak samtidig som det fortsatt står fler varianter av HD7700 serien 

hvilken versjon av R9 er Radeon HD 5770 ?

 

 

hos creative ser det ut som jeg må vente helt til oktober før det kommer drivere til lydkortet

 

hos asus ser det ikke som de bryr seg om windows 10 overhode

 

Skjermkortet vil fungere greit.

Lydkortet vil også fungere greit da det bruker basisdriveren som også funket i 8.1 antar jeg?

 

Har du testet ut og det fungerer som det skal?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan er støtten til SB X-FI titanium lydkort ?

og støtter windows 10 hovedkort som er 5 år gamle uten problemer over hode . f,eks ASUS P7P55D-E, Socket-1156

 

Mitt Creative X-Fi Titanium HD fungerer utrolig nok helt uten problemer, selv om alle fortalte meg at det garantert kom til å gå til helvete, inkludert Creative selv..

Lenke til kommentar

den andre elgen, den 29 Jul 2015 - 22:07, sa:

i kontrollpanelet for skjermkortet står det  AMD Radeon HD5700 series ( jeg har 5770 )

på hjemmesiden til AMD finner jeg ikke det valget

De fleste valgene der er R9 og R7 med en "talkode" bak samtidig som det fortsatt står fler varianter av HD7700 serien 

hvilken versjon av R9 er Radeon HD 5770 ?

AMD har alle støttede skjermkort i samme driverpakke. Om du går inn på win10-driveren og ser på supported Products vil du se at HD 5000 er listet. http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64
Kom ut i går. :)

Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet om det fungere å installere windows 7 med 30 dager trail å få Windows 10 gratis? Eller må det registreres med gyldig lisens nøkkel? :)

Jeg hadde en ulisensert Windows 7 og tok en clean install av Windows 10 Pro (fra Microsoft's offisielle side) og brukte http://winaero.com/blog/how-to-activate-windows-10-build-10240/ for å aktivere. :D

 

 

 

Dette er vel bare en generisk 180-dager KMS-aktivering?

Lenke til kommentar

Eneste som plager meg er at det er styggere enn Vista og w7, de to var på en måte mye rundere i kantene for å si det slik, w10 er bare firkanta å ser litt ut som det hører meg hjemme i windows 95 enn noe anna sted.

Og gud hjelpe meg at de skal fokusere så satans mye på at det skal være så touch vennlig, jesus christus, drit nå langt i slikt på en PC.

Men skjønner ikke at ting skal bli så firkanta i 2015, trodde pikselert grafikk hørte 1998 til.

De kan jo bare lage en versjon som de kan kalle, "hei, jeg er en dust som liker å ta på skjermen med feite fingre, derfor kjøper jeg en enda mer teit å stygg versjon enn dere som er litt normale".

 

Jeg liker det nye utseendet veldig godt. De tykke og unødvendige kantlinjene fra tidligere Windows-versjoner er borte, og utseendet er mer moderne. At grensesnittet er bedre tilpasset touch-skjermer er jo bare positivt så fremt det ikke ødelegger brukeropplevelsen for de uten touch-skjerm, jeg føler grensesnittet fungerer svært godt både med og uten touch-skjerm.

Lenke til kommentar

den andre elgen, den 29 Jul 2015 - 22:07, sa:

i kontrollpanelet for skjermkortet står det  AMD Radeon HD5700 series ( jeg har 5770 )

på hjemmesiden til AMD finner jeg ikke det valget

De fleste valgene der er R9 og R7 med en "talkode" bak samtidig som det fortsatt står fler varianter av HD7700 serien 

hvilken versjon av R9 er Radeon HD 5770 ?

AMD har alle støttede skjermkort i samme driverpakke. Om du går inn på win10-driveren og ser på supported Products vil du se at HD 5000 er listet. http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

Kom ut i går. :)

den ser jeg ikke , for det som står i teksten ( ihvertfall slik jeg tolker det )  at driveren støtter alle Radeon skjermkort fra HD 7000 og seerer

ikke de som kom før som mit skjermkort.

hvis du ser noe annet så må du fortelle meg hva som er riktig betegnelse

Lenke til kommentar

 

den andre elgen, den 29 Jul 2015 - 22:07, sa:

i kontrollpanelet for skjermkortet står det  AMD Radeon HD5700 series ( jeg har 5770 )

på hjemmesiden til AMD finner jeg ikke det valget

De fleste valgene der er R9 og R7 med en "talkode" bak samtidig som det fortsatt står fler varianter av HD7700 serien 

hvilken versjon av R9 er Radeon HD 5770 ?

AMD har alle støttede skjermkort i samme driverpakke. Om du går inn på win10-driveren og ser på supported Products vil du se at HD 5000 er listet. http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

Kom ut i går. :)

den ser jeg ikke , for det som står i teksten ( ihvertfall slik jeg tolker det )  at driveren støtter alle Radeon skjermkort fra HD 7000 og seerer

ikke de som kom før som mit skjermkort.

hvis du ser noe annet så må du fortelle meg hva som er riktig betegnelse

 

post-184500-0-80944900-1438279349_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

 

den andre elgen, den 29 Jul 2015 - 22:07, sa:

i kontrollpanelet for skjermkortet står det  AMD Radeon HD5700 series ( jeg har 5770 )

på hjemmesiden til AMD finner jeg ikke det valget

De fleste valgene der er R9 og R7 med en "talkode" bak samtidig som det fortsatt står fler varianter av HD7700 serien 

hvilken versjon av R9 er Radeon HD 5770 ?

AMD har alle støttede skjermkort i samme driverpakke. Om du går inn på win10-driveren og ser på supported Products vil du se at HD 5000 er listet. http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

Kom ut i går. :)

den ser jeg ikke , for det som står i teksten ( ihvertfall slik jeg tolker det )  at driveren støtter alle Radeon skjermkort fra HD 7000 og seerer

ikke de som kom før som mit skjermkort.

hvis du ser noe annet så må du fortelle meg hva som er riktig betegnelse

 

 

jeg var på feil plass i sta

takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Oppdaterte maskinvaren etter jeg oppgraderte til W10 og fikk problemer. Venter på en oppdatering til KMS Pico, så ordner det seg. windows 10 er et problembarn som alle andre versjoner siden XP. Har store problemer med søk, det nye kontrollpanelet, ytelse, tastatur-layouts, skjerminnstillinger, UI m.m. Skal kjøre Debian med Gnome som gjest uansett så kommer bare til å se W10 når jeg skal forandre skjermoppløsning eller spille.

Lenke til kommentar

 

AMD har alle støttede skjermkort i samme driverpakke. Om du går inn på win10-driveren og ser på supported Products vil du se at HD 5000 er listet. http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

Kom ut i går. :)

den ser jeg ikke , for det som står i teksten ( ihvertfall slik jeg tolker det )  at driveren støtter alle Radeon skjermkort fra HD 7000 og seerer

ikke de som kom før som mit skjermkort.

hvis du ser noe annet så må du fortelle meg hva som er riktig betegnelse

 

Du blander nok litt med DX12 støtte.

For DirectX 12 støtter AMD kun kort baser på GCN-arkitekturen (7000-serie og nyere).

 

Eldre kort vil fremdeles virke i Windows 10, men uten DirectX 12.

Lenke til kommentar

 

 

AMD har alle støttede skjermkort i samme driverpakke. Om du går inn på win10-driveren og ser på supported Products vil du se at HD 5000 er listet. http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows+10+-+64

Kom ut i går. :)

den ser jeg ikke , for det som står i teksten ( ihvertfall slik jeg tolker det )  at driveren støtter alle Radeon skjermkort fra HD 7000 og seerer

ikke de som kom før som mit skjermkort.

hvis du ser noe annet så må du fortelle meg hva som er riktig betegnelse

 

Du blander nok litt med DX12 støtte.

For DirectX 12 støtter AMD kun kort baser på GCN-arkitekturen (7000-serie og nyere).

 

Eldre kort vil fremdeles virke i Windows 10, men uten DirectX 12.

 

jeg var på feil plass ( se innlegg #94)

forøvrig så var det ikke DX støtten jeg var ute etter , men om skjermkortet ville fungere med w10

Lenke til kommentar

Noe som irriterte ved installasjonen er oppdateringen fra Insider Preview til Pro. Ikke bare følte den for å restarte PCen idet jeg gjorde en bestilling fra Ebay som jeg gjorde klokka to på nattestid, men den skulle avslutte Speedfan også, så viftene i kabinettet gikk på lav hastighet siden PCen ikke jobbet hardt med den bestillinga. "Don't turn off your computer" kom det opp på skjermen i det det rumlet i en gammel IDE-disk jeg hadde tenkt å bytte ut med en SSD før oppdateringen til Pro. Joda, sa jeg stille til meg selv for å unngå å vekke han på naborommet. "Jeg skal ikke slå den av, men den gjør det nok selv", tenkte jeg i det jeg berørte prosessorkjøleren, som var så varm at det stakk i fingeren i flere sekunder etter at jeg tok fingeren bort fra aluminiumet på kjøleren. Prosessortemperaturen hadde nok for lengst passert både 70 og 80 grader når skjermen viste 100% og en hel blå ring viste seg. Plutselig gikk skjermen i svart, viftene gikk fra 10% hastighet til 0, så etter et par sekunder til 100%. Forsøket på å unngå å vekke han på naborommet var bare å gi opp. Selvfølgelig, i klassisk Windows-mundur, skulle man ikke komme inn i skrivebordet med en gang etter en gjennomført oppdatering, så Speedfan måtte vente. Etter en del rumling i harddisker og løvblåsing i vifter, kom jeg endelig inn i Windows. Rundt 03:00 fikk jeg roa ned viftene og fullført Ebay-bestillingen (som forøvrig sikkert ble dobbelt opp). Og ingen av problemene jeg hadde i Preview var blitt fikset. Tvert imot. Og ikke fikk jeg gjort noe stort før etter enda en reboot, siden jeg absolutt måtte logge ut og inn igjen (wtf?).

Endret av sevs
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som vet om det fungere å installere windows 7 med 30 dager trail å få Windows 10 gratis? Eller må det registreres med gyldig lisens nøkkel? :)

Jeg hadde en ulisensert Windows 7 og tok en clean install av Windows 10 Pro (fra Microsoft's offisielle side) og brukte http://winaero.com/blog/how-to-activate-windows-10-build-10240/ for å aktivere. :D

 

 

 

Dette er vel bare en generisk 180-dager KMS-aktivering?

Har ikke peiling, for meg virker alt normalt, uten tegn om at den kommer til å utløpe. Vi får se om 180 dager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...