Gå til innhold

Mass Effect - Andromeda: Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Startet opp Mass Effect: Andromeda rett før midnatt i går, bare for å se hvordan det tar seg ut på en PS4 Pro, nå da jeg har en 4K TV. Tenkte det var i seneste laget å starte kampanjen, men en kjapp runde i multiplayer for aller første gang noensinne kunne da umulig skade. Tre timer senere satt jeg der med en Asari jeg hadde kjøpt fra PSN og prøvde å tvinge meg til å slutte å spille. :p Er stor fan av Mass Effect og online co-op, så å kombinere dette var langt bedre enn jeg fryktet. Blir nok å starte kampanjen i dag. Likte det jeg så forrige gang, men fullførte aldri kampanjen. Kanskje på tide å gjøre det nå. :)

Lenke til kommentar

Har så vidt startet en romanse med Suvi selv, siden jeg startet den forrige gang, uten at jeg fullførte spillet da. Men begynner å like Peebee ganske mye også. Er litt vanskelig å velge.  :blush: I tillegg til historien går det også ganske mye i multiplayer. Er morsomt å spille, jeg dør ikke mer enn alle andre på laget, og får stadig ting der jeg kan bruke i historien, som f.eks ressurser. Vet ikke helt hva jeg synes om å få historie-ting via multiplayer, men litt penger og ressurser er strengt tatt ikke det verste, og det er i det minste bedre enn det gørrkjedelige War Table i Dragon Age: Inquisition. :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hører alltid så mye bra om ME2, så kanskje jeg burde spille det snart. Skjønner bare ikke hvorfor jeg alltid føler meg som den eneste personen på planeten som intenst hater og ble enormt skuffet over at ME2 er en "reboot", og ikke en direkte oppfølger til ME1. Spillet i seg selv er nok bra, men å skrote ALT vi bygde opp i ME1 ble for mye for meg. Selv hele mannskapet er jo så godt som borte, og de to (!) som fortsatt er companions er bare skygger av seg selv. Hvorfor er det ingen som klager over det? Fatter det ikke. Hadde en romanse med Liara i ME1, og i ME2 kjente hun meg knapt igjen. WTF?

Lenke til kommentar

Hører alltid så mye bra om ME2, så kanskje jeg burde spille det snart. Skjønner bare ikke hvorfor jeg alltid føler meg som den eneste personen på planeten som intenst hater og ble enormt skuffet over at ME2 er en "reboot", og ikke en direkte oppfølger til ME1. Spillet i seg selv er nok bra, men å skrote ALT vi bygde opp i ME1 ble for mye for meg. Selv hele mannskapet er jo så godt som borte, og de to (!) som fortsatt er companions er bare skygger av seg selv. Hvorfor er det ingen som klager over det? Fatter det ikke. Hadde en romanse med Liara i ME1, og i ME2 kjente hun meg knapt igjen. WTF?

 

Jeg tror kanskje grunnen er at folk flest(?) fokuserer på litt andre ting. For å snakke for meg selv, ME-serien er en serie jeg liker svært godt, men ikke hovedsaklig på grunn av "hovedhistorien", som ikke er så fantastisk, men fordi man har en veldig god "mellommenneskelig" dynamikk der man faktisk bryr seg om folkene man har med seg på sin vei. Jeg mistenker at folk som liker ME2 best tenker litt det samme, og det kanskje er relativt sett mindre viktig for deg? Kan såklart hende jeg tar feil, men det er ihvertfall min spekulasjon.  (ikke er jeg enig i at tali og garrus er en skygge av seg selv heller, de er av de to mest interessante karakterene i hele serien) 

 

AtW

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hører alltid så mye bra om ME2, så kanskje jeg burde spille det snart. Skjønner bare ikke hvorfor jeg alltid føler meg som den eneste personen på planeten som intenst hater og ble enormt skuffet over at ME2 er en "reboot", og ikke en direkte oppfølger til ME1. Spillet i seg selv er nok bra, men å skrote ALT vi bygde opp i ME1 ble for mye for meg. Selv hele mannskapet er jo så godt som borte, og de to (!) som fortsatt er companions er bare skygger av seg selv. Hvorfor er det ingen som klager over det? Fatter det ikke. Hadde en romanse med Liara i ME1, og i ME2 kjente hun meg knapt igjen. WTF?

Du kan berge Kaidan eller hva han heter og Wrex kan overleve om du tar med save fra 1 til 2. Synes dog 2 er litt velll lukket og paintball. Ellers helt konge. Suicidemission var episk.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 
Fantastisk spill

:dribble:

 

Kjenner jeg blir mer og mer provosert over all slakten det får. Det dårlige: Ansiktsanimasjonene er ikke all verden og historia er tynnere enn triologien. Det bra: Kampsystemet mener jeg er det klart beste av alle ME-spillene. Interaksjonene mellom NPCer er humoristiske og gode (Jaal og Drack), langt mer meningsfylte sideoppdrag enn de foregående, nydelig grafikk og bra lydeffekter osv bringer spillet opp på et bra nivå tross tingene som trekker ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 
Fantastisk spill

:dribble:

 

Kjenner jeg blir mer og mer provosert over all slakten det får. Det dårlige: Ansiktsanimasjonene er ikke all verden og historia er tynnere enn triologien. Det bra: Kampsystemet mener jeg er det klart beste av alle ME-spillene. Interaksjonene mellom NPCer er humoristiske og gode (Jaal og Drack), langt mer meningsfylte sideoppdrag enn de foregående, nydelig grafikk og bra lydeffekter osv bringer spillet opp på et bra nivå tross tingene som trekker ned.

 

Litt av begrunnelsen er vell kanskje at de områdene som har blitt bedre faller inn under det som "bare skulle mangle" sammenlignet med den så mye eldre triologien, mens det ellers jevnt over er svakere enn de eldre spillene og i tillegg hadde mange tekniske svakheter. For noen av oss manglet det også sjarmen og de gode figurene de gamle spillene hadde, men det er selvfølgelig en smakssak. For all del, jeg er enig i at spillet har fått mer dritt enn det fortjente, men jeg synes samtidig det fortjener en god del av det. 

Lenke til kommentar

Ja, enig i at det på flere måter er det svakeste foruten kampsystemet. ME1 mener jeg er marginalt bedre, mens 2 og 3 er klart bedre. Dog var dette spill med en utrolig bra histore og har plassert seg blant de aller beste spillene noen sinne laget, spesielt nr.2. å nå opp dit er ekstremt vanskelig. Det blir litt som å løpe etter Usain Bolt ;)

Lenke til kommentar

Ja, enig i at det på flere måter er det svakeste foruten kampsystemet. ME1 mener jeg er marginalt bedre, mens 2 og 3 er klart bedre. Dog var dette spill med en utrolig bra histore og har plassert seg blant de aller beste spillene noen sinne laget, spesielt nr.2. å nå opp dit er ekstremt vanskelig. Det blir litt som å løpe etter Usain Bolt ;)

Ja det skal godt gjøres å overgå dem. Helt enig i at kampsystemet er kraftig forbedret, så håper igrunn mest på en oppusset versjon av originaltitlene der kampsystemet og grafikken fra Andromeda benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...