Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

 

my brain hurts

heyy du er jo han proen, jeg har hvitløk, biff, timian, salt, pepper, smør og olje. hva gjør jeg nå?

leser så mye forskjellig. salte og pepper på biffen, og så steke biffen i olje, og så putte oppi smør hvitløk og timian?

 

Først får du biffen så tørr som mulig, så maserer du inn en masse pepper, så drar du ned på butikken å handler toro ferdig bernaise og opphøgde pottiter, disse steiker du i en panne samtidig som du hiver på biffen på en annen panne og hiver posen med bernaise i microen.

 

Biffen er ferdig etter ca. 30 sec med full peising på begge sidene.

 

Så hiver du alt på en tallerken og salter biffen etter behov. 

 

bon appetitt

 

Lycantrophe approved

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For en dag. Spist det største ostesmørbrødet jeg har vært ute for på toppen av Stratosphere mens en tidligere byplanlegger fortalte oss hvordan byen var bygget. Gått 20k skritt opp og ned stripa. Sett Cirque du Soleils "LOVE", og sistnevnte er noe av det mest spektakulære jeg har vært ute for. Danserne og akrobatene var kjempeflinke, og det var så mye å feste øya på at jeg til tider følte meg skjeløyd. Og nå; øl og en sandwich med ost og skinke på hotellrommet. Alt i alt en flott dag. Og i morra er det Death Valley. :D

Death Valley var en av mine favoritter. Om dere kan tenke dere noen timer til med kjøring så er det verdt å dra opp østsiden av Yosimite til Mono Lake. Ta og google litt, så ser du hva jeg mener :-D

 

Kunne gjerne tenkt oss det, pappa har allerede vært i Yosemite, men nå er vi ferdig med denne delen av turen. I dag er det bare avslapping, og i morra kjører vi opp til Monterey med Steinbeck på øra. :D Leste Tortilla Flat for en del år siden, så nå har pappa fiksa Cannery Row på lydbok, så det blir grei underholdning til turen.

 

Death Valley var fantastisk. Trenger helt klart mer enn noen timer der, så vi skal absolutt tilbake. Zabriskie Point var ubeskrivelig vakkert og interessant (og bedre enn filmen), Furnace Creek var et interessant sted, og Badwater Basin var hinsides alt jeg har opplevd før. 30 grader da vi parkerte bilen, og så gå ut i solsteika og bortover saltflatene mens det blåste liten kuling, type varm. Burde absolutt hatt med mer vann, 1 liter holdt ikke. :p

 

Neste gang vil jeg bruke et par dager der, minst. Kjøre til Dante's View, opp Artist's Drive, kanskje gå i Golden Canyon, for ikke å snakke om Scotty's Castle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helveeeeeete. Skal søking i Windows være så komplisert?

 

Søker etter alle filer i en mappe med (1) i seg, men likevel kommer det opp filer som er både (1) og kun _1 i seg.

 

Er det noen triks her for å få KUN de med (1) og ikke alle inkludert de med _1 i seg...?

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...