Gå til innhold

E3 2015: Generell diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud.. Hvordan skal jeg få tid til å jobbe og tilbringe tid med venner og familie i årene som kommer. Dette er hva jeg kommer på av spill i farten jeg virkelig ser frem til:

 

Fallout 4

Ghost Recon

Just cause 3

Metal Gear

Mad Max

Rainbow Six

Assassins Creed

Star Wars Battlefront

The Division

Mass Effect

Dark Souls 3

Sea of thieves

Elder Scrolls Legends

 

I tillegg så jo Need for speed veldig bra ut. Utrolig nok. Ellers er jeg spent på det nye overlevelses spillet til Dean Hall i verdensrommet. Det nye spillet til Ubisoft fra Viking/middelalderen så jo også interessant ut. Ellers kommer jo den årlige utgaven av Fifa også. 

 

På toppen av det hele har jeg fortsatt mye igjen av The Witcher 3. Project Cars, Dark Souls 2, Kerbal Space Programs Half Life 2 ligger ferdig installert, men har ikke fått tid til å prøve de enda. Ellers har jeg venner som spiller ARK, H1Z1, Arma 3 og DayZ som jeg prøver å være med på. Jeg har nettopp begynt å spille heathstone, og det er fortsatt en drøy uke igjen av sommersalget til Steam. 

 

 

Hmm.. På tide å kappe av seg beina tror jeg. Uføretrygd og en god unnskyldning til å ikke gå ut så mye er det som må til for at jeg skal få tid til alt dette:)

 

Nei, faen. Det går jo ikke heller. Må jo ha beina til pedalene når jeg skal spille Project cars.. Har forresten Assetto Corsa også, og har noen hundre timer der. Men ser for meg at det legges på hylle når jeg kommer igang med førstnevnte..

 

For ett liv dere.

Lenke til kommentar

Per nå ser jeg frem til disse spillene:

 

- Doom

- Ghost Recon: Wildlands

- Hitman

- Halo 5

- Forza 6

- No Mans Sky

- Sea Of Thieves

- Star Wars: Battlefront

- South Park: The Fractured But Whole

- Anno 2205

 

Men så blir det jo noen Nintendo-nyheter imorgen også itillegg til PC-show. Men allikevel flere spill enn jeg trodde jeg ville se frem til. Spennende.

Lenke til kommentar

The Last Guardian, Horizon, Dream, Uncharted 4, FFVII remake og Shenmue 3 var nok gåsehud. Sony er lederen av E3 for min del! Nintendo kan ta det hele om dem har noe lurt under kortene!

 

Var også en del multiplatts som ser råbra ut. Mirror's Edge Catalyst, Need For Speed, Fallout 4 og Star Wars Battlefront, alle tiders.

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar

Synes Microsoft hadde en mye bedre konferanse en Sony i år. Og den beste Microsoft har hatt på flere år. Masse forskjellige spill og mye som kommer ut i år. Ny elite kontroller og bakover kompatibilitet (selv om den er meget begrenset foreløbig) toppet hele greia. Samt at det nå kommer også et nytt brukergrensesnitt. 

 

Sony hadde for lite å vise synes jeg. Hvorfor viste dem ikke mer Indie? Eller Uncharted trilogi spillene? Og hva med VR? Er det så vanskelig å vise hvorfor VR er bra uten å prøve selv? Isåfall vil dem slite med å selge Morpheus som most trolig vil koste omtrent like mye som selve konsollen...

 

Men det Sony nailet var at dem få spillene som ble vist var noe mange har ventet på i årevis. Salen kokte og det med god grunn! Samt at dem eksklusive spillene har et kvalitets nivå når det kommer til grafikk som XBO ikke har overhode i noen av sine spill.

 

Nå er jeg veldig spent på PC Gaming Show som starter i natt kl 02:00 

Lenke til kommentar

Synes Sony brukte for mye tid på å vise frem spill som kun er tideksklusiver. Som du sier kunne de vist frem grafikkforskjeller på Uncharted-triologien blant annet. Itillegg hatt bedre Software updates. Hvor i helvete er muligen til å se om venner logger seg på og sette seg som offiine? Dritt lei av å ikke kunne spille fordi da ser noen at jeg online når jeg sa jeg var borte......

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvem jeg skal si var best. Microsoft viste mye og holdt ting gående, med mange ekslusive titler. Men igjen ingen av dem interesserer meg. Nytt Halo, hvorfor? Gears 4? Krigen endte jo i Gears 3. Recore så spennende ut, og Tomb Raider. Sony derimot gav meg faktisk lysten til å kjøpe en konsoll. Men pressekonferansen var ikke like godt gjennomført som Microsoft sin.

 

Begge får terningkast 5 uansett. Microsoft går ned en fordi jeg ikke var interessert i produktene, Sony går opp fra en 4'er pga sjokk faktor. Last Guardian og FF remake, i tillegg til Uncharted 4 som ser solid ut og Horizon fra Guerilla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehehe, skulle ønske jeg kunne holde meg like "Cool and unfazed" som dere, men ikke er det mulig og ikke tror jeg på objektivitet heller. :p

 

Gidder ikke gjenta på nytt, så kopierer det jeg skrev om mine tanker.

 

 

Hvem vant E3?  :innocent:

 

På grunn av The last guardian og atombomben Final Fantasy 7, vant sony suverent for min del. Dette er ene og alene fordi dette er spill jeg har ventet på i flere år å fikk meg til å hoppe av glede i stolen. Bare at de hadde anonsert ett av disse spillene hadde de vunnet hele E3 lineuppen for min del, men når de slo til me såpass store bomber som det der fikk det vertfall meg fullstendig i onge på julaften modus :D

Må bare si meg helt enig i det du sier her. Med all mulig respekt for Microsoft som også hadde en bra presentasjon, så var det i alle fall for meg to helt forskjellige dimensjoner. Sony leverte en presentasjon med godt momentum, fokuset var på spill, døde litt innimellom i likhet med Microsoft's presentasjon, men ikke nok til at det ødela flyten for noen av dem. Guerilla Games viste et pent og meget lovende spillkonsept med sin nye IP Horizon, Dreams så sjarmerende og interessant ut og Uncharted 4 leverte varene.

 

Hadde det bare begrenset seg til det hadde det nok kunne vært jevnt, med MS et halvt hestehode foran, men når Sony i tillegg leverte 3 megaton annonseringer på rekke og rad var det i grunn lite MS kunne ha gjort for å måle seg. I alle fall rent personlig ser jeg ikke hva det skulle være, vet nesten ikke om det hadde vært nok dersom de annonserte Half-Life 3. :p

 

Jeg kan ikke huske sist jeg satt og så på E3, og fikk SÅ bakoversveis av en annonsering, som jeg fikk i år. I alle fall ikke 3 bakoversveiser på rad. :p Jeg var så sikker på at det vat tekniske ting og funksjoner som skulle være den avgjørende faktoren i år, så når MS annonserte bakoverkompatibilitet trodde jeg det var gjort, Sony kunne ikke matche dette, men blir sikkert gøy å se hva de viser frem uansett. Så slo de til helt i starten med The Last Guardian, og når FF7 Remake og Shenmue 3 også kom opp på skjermen var troen min på at det er spillene det handler om gjenoppstått.

 

Ga jo MS en B, så har ikke annet valg enn å gi Sony en A. Well played!

 

 

Hvis nå Nintendo annonserer et Pokemon konsoll RPG (muligens mmo), så er nesten alle mine E3 drømmer oppfylt.

Lenke til kommentar

Fått meg med nattens nyheter nå. South Park-traileren skremte meg ganske mye. For all del, Stick of truth var jo bra, men de er alt for kreative til å bare gjenta samme leksen om igjen. Men... "Goddamn, we're in the wrong game." :D Genialt, hadde håpet på superhelter. Nå trenger de bare et bedre kampsystem (gjerne med flere folk om gangen) og mindre høydepunkter fra tv-serien, så kan det fort bli enda bedre enn Stick of Truth.

 

Ghost Recon... ser svært bra ut, men er det dette jeg vil ha fra Ghost Recon? Husker med glede da jeg brukte lang tid på å snike meg frem i de første spillene, og bare sloss lit en gang i blandt. Selv da gikk det ofte til helvete, med et skudd i hodet og insta-kill. Rainbow Six har vært kjørt i grøften siden Raven Shield, og Ghost Recon har ikke vært i toppform på lenge. Advanced Warfighter var bra, men langt unna de første. Og nå får vi enda mer action? Hm... skeptisk, men har ikke avskrevet det ennå.

 

Final Fantasy VII remake... bleh, klarer meg uten. En remake av et gammelt spill man elsker blir sjelden så bra som man tror. Det er alt for lett å  huske de gode stundene, og glemme alle de negative. Liker ikke at man bytter ut folk fra laget helt tilfeldig, så alle folkene mine var rundt lvl 30, men plutselig ble healeren byttet ut med en fjott på level 15. Det sier seg selv det ikke gikk bra. Men FFVII er dett av de få FF-spillene jeg faktisk har fullført, så litt bra var det jo.

 

Last Guardian... aner knapt hva det er, og bryr meg ikke stort.

 

For Honor? For boredom ser mer passende ut. De kan prøve å male det så fint de vil, men i bunn og grunn er det jo bare enda en arena-basert PvP greie.

 

Vi har også fått en drøss med CGI-trailere uten gameplay fra nye IPer, og jeg klarer ikke helt å bli hypet for dem. Det er ille nok med en IP vi allerede kjenner til, men med helt nye har vi null sjans å vite hvordan spillet kommer til å bli. I tillegg får vi de gangene vi faktisk får gameplay, bare litt gameplay her og der. Det er tydelig det de vil vise oss, men sier fint lite om hvordan spillet kommer til å bli i praksis.

 

Alt i alt har det vært mye bra så langt, men også en del intetsigende og kjedelige stunder. Men så lenge det er mer positivt enn negativt er jeg fornøyd, og det er ennå tre konferanser igjen. :( Nintendo, Square Enix og PC Gaming.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...