Gå til innhold

E3 2015: Generell diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

E3.jpg

Nå er det litt over to uker igjen til E3, så jeg tenker det er på tide med en tråd med generell informasjon for alle de ulike pressekonferansene slik at folk kan ta seg fri eller eventuelt pønske ut hvordan de kan lure seg unna jobb eller skole i god tid før showet starter. :p Heldigvis virker det som om de fleste pressekonferansene starter på rimelige tidspunkt for oss som bor her i Norge.

I år blir det (minst) 9 pressekonferanser med litt for alle og enhver:
 

Torsdag,  11. juni
Oculus VR - Kl. 19 (streames her:
https://www.oculus.com/en-us/)

Mandag, 15. juni
Bethesda – Kl. 03:30
Microsoft – Kl. 18:30
Electronic Arts – Kl. 22:00
Ubisoft – Kl. 00:00 (midnatt)
 

Tirsdag, 16. juni
Sony – Kl. 03:00
Nintendo – Kl. 18:00
Square Enix – Kl. 19:00

Onsdag, 17. juni
PC Gaming Show – Kl. 0200

Hva slags forventninger har dere til årets show? Er det noen spill dere ser spesielt frem til å se på E3?

Øvrige diskusjon.no E3-tråder:
Microsoft: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1670453
Sony: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1670355&do=findComment&comment=22581920
Nintendo: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1670527

 

Endret av Leflus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til Bethesda sin pressekonferanse. Tidspunktet er ikke akkurat det beste, men verdt å sitte oppe eller eventuelt stå opp for å se Fallout 4, Doom og forhåpentligvis Dishonored 2. Blir også spennende med PC Gaming Show. På konsollfronten er det nok MS som virker mest interessant i år, men skal prøve å få med meg alle.

 

Lenke til kommentar

Eneste jeg virkelig bryr meg om i år er Bethesda sin pressekonferanse og hva de kommer til og vise der. Håper selvfølgelig på Fallout 4, om de annonserer ett nytt Elder Scrolls istedenfor så er det også bare positivt. Kommer nok til og se Sony og EA også. EA med tanke på Mass Effect og Sony fordi det er tradisjon. 

Lenke til kommentar

Torsdag,  11. juni
Oculus VR

Søndag, 14. juni
Bethesda – Kl. 03:30  Fallout 4 eller nytt Elder Scrolls håper jeg på. Helst Fallout 4.
 

Mandag, 15. juni
Microsoft – Kl. 18:30   Alt. Forza Motorsport 6 og Halo 5. Gears of War.
Electronic Arts – Kl. 22:00
Ubisoft – Kl. 00:00 (midnatt)

 

Tirsdag, 16. juni
Sony – Kl. 03:00 Gran Turismo? :hm: 
Nintendo – Kl. 18:00  Får jeg se noe nytt Metroid blir jeg jævla glad.
Square Enix – Kl. 19:00   Final Fantasy og mer.
PC Gaming Show – Kl. 12:00

Lenke til kommentar

Mine dristige og andres spådommer er som følger

 

-The Last Guardian(Ny trailer, spillet ser garantert annerledes ut)

-Ken Levine og crew viser en trailer av noe slag på PC konferansen(Halvveis Spirituell oppfølger til System Shock) 

-2K Czech og flere fra nedlagte Team Bondi står for Mafia 3(som også får en avsløring)

-Prey 2 er ikke lenger ansett som dødt, mulig assimilert med en annen IP(Dishonored 2 i fremtiden eller annet futuristisk univers?)

-Den meste dristige av alle er at Microsoft kjøper eller leier Silent Hill(s) fra Konami.

 

Og den jeg vet er sann, Fallout 4 blir vist på Bethesda sin konferanse og vi får vite utgivelsesdatoen som er senere i år. 

 

Edit: Phil Spencer kom frem å skjøt ned ryktet, så en spådom nede allerede. 

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Gleder meg mest til de tre store: MS, Sony og Nintendo. Jeg føler at det er de som vanligvis leverer de største overraskelsene og mest interessante pressekonferansene.

MS: De har allerede annonsert en del storspill, så jeg håper at vi får se gameplay fra dem (spesielt Halo 5 campaign, Scalebound og Crackdown 3. Ellers er jeg spent på de nye spillene til Rare og Twisted Pixel samt Gears of War fra Black Tusk Studios.

Sony: Gameplay fra Uncharted 4 og Rime. Annonseringer av spill fra Guerilla Games, Media Molecule og Sony Santa Monica. Hadde alt vært riktig med verden så hadde The Last Guardian blitt re-introdusert, men jeg tør ikke å håpe på noe slikt.

Nintendo: Her er jeg skikkelig spent på hvordan Starfox ser ut. De har vel sagt at Zelda U ikke skal dukke opp på E3, men jeg håper likevel at de har en trailer på lur. Flere nye 3DS-spill hadde også vært knall Nintendo er kanskje det mest uforutsigbare selskapet av de tre store, så jeg kommer egentlig ikke på så mye mer jeg kan nevne her. Plutselig annonserer de noe som tar alle på senga.

Av tredjepartsselskapene håper jeg på Fallout 4 fra Bethesda og Mass Effect 4 fra EA. Beyond Good & Evil 2 fra Ubisoft hadde vært knall, men det har gått så lenge siden CGI-traileren ble vist frem at jeg har mistet håpet.

(Denne posten handlet mest om hva jeg gleder meg til på E3. Jeg har lyst til å lage en liste med spådommer senere. I år skal jeg prøve å mer spesifikk enn bare "nytt spill fra Rare".)



 

Lenke til kommentar

"Hva slags forventninger har dere til årets show? Er det noen spill dere ser spesielt frem til å se på E3?"

 

Er spent på å se om Quantic Dream vil vise noe nytt til Playstation. Kanskje vi får en lansering dato på No Man's Sky og om det blir annonsert at det spillet vil få VR støtte via Morpheus og da evnt Rift på PC.

 

Tror og håper vi får se endel fullverdige VR spill hos Sony i år. Noe som vil vise hvorfor VR er så spennende som det er. Om Morpheus skal lanseres Q1 2016 så kan det være lurt å friste ekstra nå under E3 med så mange øyne rettet mot dem.

 

Ellers tror og håper jeg at Microsoft slår til med flere nye eksklusive spill. Men at det er noe annet en Halo,Forza og Tomb Raider. Det er i mine øyne ikke nok og Microsoft må få bort denne "bro-shooter konsoll" merkelappen. Og få et mer variert innhold. Forhåpentligvis i form av Indie spill som det er et vesentlig større utvalg på hos Playstation.

 

Er også veldig spent på Ubisoft da dem alltid har underholdt med sine show (nerd wood anyone) og spill. En finger på Bethesda også..ikke noe fan av tidligere Fallout spill men en remaster av Skyrim hadde ikke vært feil for nye konsoll eiere. Eller tidligere for den saks skyld...

 

Tror og håper også at det blir generelt mye fokus på VR under årets E3. Påtide å vise og ikke minst overbevise VR motstandere at dette er ikke et nytt 3D fiasko.

Lenke til kommentar

 

Søndag, 14. juni

Bethesda – Kl. 03:30  Fallout 4 eller nytt Elder Scrolls håper jeg på. Helst Fallout 4.

Slik eg ser det er det vel mest sannsynleg med Fallout 4, med tanke på at Elder Scrolls-serien fekk ESO for kun eit år sidan.

 

Jeg tror nok mange blir skuffet. Doom er bekreftet å vises frem, så jeg tviler på at Bethesda ENDELIG gir oss noe konkret å holde oss til (dvs spillbar demo på E3, samt release date)l, bare for å skyve det under matten og fokusere på Fallout 4. Jeg ser det som så godt som garantert at Doom er det store fra Bethesda i år. Det eneste andre store må i så fall være en expansion til ESO. Fallout 3 kom i 2008, mens Fallout: New Vegas kom i 2010. Doom 3 kom allerede i 2003. Vi har ventet langt lengre på et nytt Doom enn et nytt Fallout.

 

Anyway, mine forhåpninger, forventninger osv:

 

Forventet:

- Tomb Raider: Rise of Tomb Raider - fortsatt eksklusivt til XBone offisielt. (men ta det med ro, det blir annonsert til PC og PS4 kort tid etter at det er sluppet til XBone. Men de vil neppe risikere salgene fra Xbone ved å bekrefte det til andre plattformer før det sluppet der.)

- Mario Maker: nye spill blir bekreftet. De har allerede nevnt at vi vil få brett som ikke er basert på Mario, men hvilke spill er det snakk om? Jeg tipper Zelda og Metroid, men Nintendo kan dette med å overraske positivt.

- Star Fox Wii U: fortsatt langt unna release date, men vi vil nok få en del mer info om det.

 

(edit: ser Star Fox Wii U vil være spillbart på E3 i år.) :D

 

- Neste Animal Crossing: Tittel, litt mer om gameplay, kanskje en spillbar demo på E3. Muligens release date, men tviler litt.

- Fantasy Life 2: Release date for Europa.

- Bravely Second: Release i Europa.

- Et nytt MMORGP, usikker fra hvem.

- Nye amiiboer fra Nintendo. Fortsatt totalt uinteressant.

- Guitar Hero Live / Rock Band 4: Full set list, kanskje release date.

- Nintendo viser frem flere av mobilspillene de jobber med.

 

Forhåpninger:

- Nintendo viser frem mer om NX. Selvsagt ikke med release date og prototype, men planlagt hardware, funksjonser, og selvsagt en ny gimmick ingen bryr seg om eller vil ha.

- RetroN 6: Svært tvilsom, men hadde vært kjekt med en som er bedre enn RetroN 5, og som støtter enda flere plattformer. RetroN 5 støtter jo Sega Mega Drive, så hvorfor ikke Master System også? Og hva med andre konsoller, som diverse fra Atari, GameGear, PC Engine osv?

- Nintendo vil som sagt vise frem flere mobilspill, men hvilke? Tør vi håpe på oppfølgere til gamle klassiere, som f.eks Super Mario Bros 4? Zelda: Minish's Cap 2? Super Metroid 2?

 

Håpe, håpe, håpe, håpe, håpe...

- Quake Arena 2 eller Doom: Arena...  :dribble: Skjer neppe, men tenk logisk: Quake 3 Arena og Unreal Tournament var de første spillene som kun hadde multiplayer. Et nytt Unreal Tournament er i utviklign, og Quake 3 Arena lever i beste velgående i dag som Quake Live. Hvorfor lager de da ikke et Quake Arena 2, eventuelt et basert på Doom? Vi vet de jobber med et nytt Doom, så de kan ha planlagt å ha både single-player og multiplayer i samme spill. Men hva om de fokuserte utelukkende på single-player i hovedspillet (som f.eks Wolfenstein), og heller bruker det meste av resurssene fra Doom til å lage et eget mutliplayer-basert Doom basert på Quake 3 Arena?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Og få et mer variert innhold. Forhåpentligvis i form av Indie spill som det er et vesentlig større utvalg på hos Playstation.

 

+ Mer variert innhold.

MEN, IKKE I FORM AV INDIE-SPILL! GAhh.. Er så drita lei indie-spill nå og hvordan det har blitt i det siste, nå er det snart ikke lenger indie, men mainstream. Det er Sony som har OVERFOKUSERT på indies! Microsoft har lagt seg på en perfekt linje.

 

Uansett, jeg er helt enig i at Microsoft trenger mer variert innhold når det kommer til sine eksklusive spill. Jeg hadde blitt meget fornøyd om Microsoft hadde gjenopplivet gamle spill som Blinx og Nightcaster, to spill til den første xboxen som jeg satt stor pris på. Men også noe helt nytt hadde vært på sin plass. Nå har jo Microsoft fristet med den beste line-upen noen gang, så da forventer jeg mye, og mye variert, noe for alle!  :thumbs:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ha et telle system klart for mange ganger vi hører ordene immersive, experience eller frasen only on. 

+ epic, innovative og visceral. :)

 

Ellers tror og håper jeg at Microsoft slår til med flere nye eksklusive spill. Men at det er noe annet en Halo,Forza og Tomb Raider. Det er i mine øyne ikke nok og Microsoft må få bort denne "bro-shooter konsoll" merkelappen. Og få et mer variert innhold. Forhåpentligvis i form av Indie spill som det er et vesentlig større utvalg på hos Playstation.

Det skjedde for lenge siden. :) Microsoft har for øvrig levert et veldig variert innhold så langt, og det kommende året ser minst like lovende ut.

 

Jeg har fått et inntrykk av at folk som bruker beskrivelser som "bro-shooter konsoll" ofte ikke har noen peiling på hva slags spill som finnes til konsollen eller er på vei til den.

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

MEN, IKKE I FORM AV INDIE-SPILL! GAhh.. Er så drita lei indie-spill nå og hvordan det har blitt i det siste, nå er det snart ikke lenger indie, men mainstream. Det er Sony som har OVERFOKUSERT på indies! Microsoft har lagt seg på en perfekt linje.

 

 

Indie spill er jo spill som alle andre spill. Hvor forskjellen er at utviklerne ikke har en utgiver som dikterer hvordan spillet dem lager skal og ikke skal være. Det er en grunn til hvorfor stadig flere går til Kickstarter isteden for å kapitulere og måtte inngå kompromiss med en utgiver...som fks EA.

 

Så ikke vær irritert på Indie spill. Indie spill er den største grunnen til at spill industrien nå endelig inoverer igjen. Bare se hva Minecraft har gjort med sjangeren og alt som har kommet etterpå. Alle rare og fantastiske spill på Early Access som er uten utgivere. 

 

Mer Indie og mindre typisk publisher utgivelser sier nå jeg. Hvor mange Assasin's Cree,Call of Duty,Halo osv osv vil dere spille før dere blir dritt lei masseproduserte melke produkter? Ikke missforstå jeg spillere disse selv men variasjon for pokker! :)

 

Sony har overfokusert på Indie? For en teit ting å si.. Er som å si at Steam og PC som plattform har overfokusert på spill du ikke liker.... Viste du at The Witcher 3 er et Indie spill? 

 

Her er enda et Indie spill som ser kanon ut. 

 

 

 

Ellers tror og håper jeg at Microsoft slår til med flere nye eksklusive spill. Men at det er noe annet en Halo,Forza og Tomb Raider. Det er i mine øyne ikke nok og Microsoft må få bort denne "bro-shooter konsoll" merkelappen. Og få et mer variert innhold. Forhåpentligvis i form av Indie spill som det er et vesentlig større utvalg på hos Playstation.

Det skjedde for lenge siden. :) Microsoft har for øvrig levert et veldig variert innhold så langt, og det kommende året ser minst like lovende ut.

 

Jeg har fått et inntrykk av at folk som bruker beskrivelser som "bro-shooter konsoll" ofte ikke har noen peiling på hva slags spill som finnes til konsollen eller er på vei til den.

 

 

 

Jeg sitter fortsatt med det inntrykket. Er det ikke et FPS spill så er det ikke noe å ha på Xbox virker det som. Har holdt på med Xbox siden den første Xbox maskinen kom i salg og står fortsatt for den kommentaren.

 

Noe også som blir nevt i Gametrailer intervjuet noen poster bak her... Du behøver selvf ikke være enig. Men det er bilde jeg og tydeligvis andre har av maskinen. 

Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt med det inntrykket. Er det ikke et FPS spill så er det ikke noe å ha på Xbox virker det som. Har holdt på med Xbox siden den første Xbox maskinen kom i salg og står fortsatt for den kommentaren.

 

Noe også som blir nevt i Gametrailer intervjuet noen poster bak her... Du behøver selvf ikke være enig. Men det er bilde jeg og tydeligvis andre har av maskinen. 

 

MS har jo ikke lansert et eneste originalt FPS spill til Xbox One ennå. XBO-spillene fra Microsoft som har fått mest skryt er Killer Instinct (slåssespill), Ori & The Blind Forest (metroidvania), D4 (adventure), Sunset Overdrive (open world action) og Forza Horizon 2 (open world bilspill).

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

MEN, IKKE I FORM AV INDIE-SPILL! GAhh.. Er så drita lei indie-spill nå og hvordan det har blitt i det siste, nå er det snart ikke lenger indie, men mainstream. Det er Sony som har OVERFOKUSERT på indies! Microsoft har lagt seg på en perfekt linje.

 

 

Indie spill er jo spill som alle andre spill. Hvor forskjellen er at utviklerne ikke har en utgiver som dikterer hvordan spillet dem lager skal og ikke skal være. Det er en grunn til hvorfor stadig flere går til Kickstarter isteden for å kapitulere og måtte inngå kompromiss med en utgiver...som fks EA.

 

Så ikke vær irritert på Indie spill. Indie spill er den største grunnen til at spill industrien nå endelig inoverer igjen. Bare se hva Minecraft har gjort med sjangeren og alt som har kommet etterpå. Alle rare og fantastiske spill på Early Access som er uten utgivere. 

 

Mer Indie og mindre typisk publisher utgivelser sier nå jeg. Hvor mange Assasin's Cree,Call of Duty,Halo osv osv vil dere spille før dere blir dritt lei masseproduserte melke produkter? Ikke missforstå jeg spillere disse selv men variasjon for pokker! :)

 

Sony har overfokusert på Indie? For en teit ting å si.. Er som å si at Steam og PC som plattform har overfokusert på spill du ikke liker.... Viste du at The Witcher 3 er et Indie spill? 

 

Kom ann, ikke dra inn Witcher 3 som et poeng, du skjønner godt hva jeg mener med indie-spill, 2d plattform eller lignende hvis eneste formål er å være sære, med sær grafikk osv. Sony har fokusert på det pga manglende vilje til å satse på større eksklusive spill. Det har blitt for mye indie-spill de siste årene, det er blitt dratt så langt at sjarmen med indie-spill er iferd med å forsvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...