Gå til innhold

FIFA-saken | Blatter og Platini utestengt i 8 år - Gianni Infantino ny president


Anbefalte innlegg

 

 

Om de ikke skal ha en som er korrupt til å ta over FIFA må de hente inn eksterne, som ikke har noen tilknytning til FIFA. Alle innad, og tilknyttet FIFA, er korrupte.

Ja, det er jo litt problematisk.

Er jo litt sånn nesten alle fotballforbunder drives.

Bare se på hvordan det er her hjemme også. Ingen av våre fotballedere kunne ha tatt over en annen lederstilling internasjonalt.

Mistenker at det ikke er noe bedre i England, Spania, Italia, Tyskland osv osv heller.

Best hvis det finnes en leder fra USA. Europeiske myndighetene mangler kredibilitet fordi enten de var korrupte og støttet systemet eller manglet viljen til å gjør noe. Uten USA's myndigheter ville ingenting skjedde. Ganske ironisk at amerikanske myndigheter og selskap går etter korrupsjon når fotball ikke er den mest populær idrett i USA.

 

I allefall må den neste leder ha kredibilitet. Akkurat nå mangler europeiske ledere mer kredibilitet enn ikke europeiske ledere. En amerikansk advokat som deltar i antikorrupsjon saken ville ha mye kredibilitet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ingen Amerikanere er korrupt? FBI åpnet jo sak mot FIFA-toppene nettopp pga. korrupsjon i CONCACAF?

Jeg snakker ikke om fifa myndigheter. Jeg mener myndigheter som jager Fifa korrupsjon har størst kredibilitet. Sveitsiske myndigheter og sikkert andre, på andre hånd enten ignorerte det som mange visste eller støttet korrupsjonen

 

Jeg mener den som leder må komme utenfor Fifa

Lenke til kommentar

 

Så ingen Amerikanere er korrupt? FBI åpnet jo sak mot FIFA-toppene nettopp pga. korrupsjon i CONCACAF?

Jeg snakker ikke om fifa myndigheter. Jeg mener myndigheter som jager Fifa korrupsjon har størst kredibilitet. Sveitsiske myndigheter og sikkert andre, på andre hånd enten ignorerte det som mange visste eller støttet korrupsjonen

 

Jeg mener den som leder må komme utenfor Fifa

Du skrev da vitterlig, helt ordrett, at det er best om en leder kommer fra USA.

Lenke til kommentar

 

Så ingen Amerikanere er korrupt? FBI åpnet jo sak mot FIFA-toppene nettopp pga. korrupsjon i CONCACAF?

Og grunnen til at de kan gjøre det er at en korrupt amerikaner tyster mot å få mindre straff...
Og europeiske myndigheter er så inkompetente eller korrupte at de ikke klarer å gjør sin jobbe?
Lenke til kommentar

 

 

Så ingen Amerikanere er korrupt? FBI åpnet jo sak mot FIFA-toppene nettopp pga. korrupsjon i CONCACAF?

Jeg snakker ikke om fifa myndigheter. Jeg mener myndigheter som jager Fifa korrupsjon har størst kredibilitet. Sveitsiske myndigheter og sikkert andre, på andre hånd enten ignorerte det som mange visste eller støttet korrupsjonen

 

Jeg mener den som leder må komme utenfor Fifa

Du skrev da vitterlig, helt ordrett, at det er best om en leder kommer fra USA.
En amerikansk leder som ikke kommer fra fifa
Lenke til kommentar

Er jo ikke rart at det var USA som ledet dette når Jack Warner ble tatt for underslag (eller noe sånt. Var iallefall penge/korrupsjonsrelatert) og begynte å samarbeide med FBI for å få strafferabatt.

Det som er rart er at europeiske myndigheter ikke klarte aa gjoer noe lignende saerlig naar interesse I fotball er saa saa mye stoerre.  Amerikanske myndightene har mange andre saker som amerikanere mener er viktigere enn fotball mens mere fotball er mye viktigere I Europa, saerlig oekonomiske sett.

 

Det lukter korrupsjon.

Lenke til kommentar

 

 

Er jo ikke rart at det var USA som ledet dette når Jack Warner ble tatt for underslag (eller noe sånt. Var iallefall penge/korrupsjonsrelatert) og begynte å samarbeide med FBI for å få strafferabatt.

Det som er rart er at europeiske myndigheter ikke klarte aa gjoer noe lignende saerlig naar interesse I fotball er saa saa mye stoerre. Amerikanske myndightene har mange andre saker som amerikanere mener er viktigere enn fotball mens mere fotball er mye viktigere I Europa, saerlig oekonomiske sett.

 

Det lukter korrupsjon.

Ja, det lukter korrupsjon av at amerikanske myndigheter går etter en liten idrett, i stedet for de store etablerte. Det lukter og korrupsjon av at amerikanske myndigheter går etter en up and coming idrett som kan stjele inntekter fra de etablerte.

 

Velg den du liker best selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At fotball er en liten idrett i USA er for øvrig BS. 27 millioner amerikanere så VM finale for kvinner mellom USA og Japan, MLS har flere folk på tribunen enn basketball og hockey, bare amerikansk fotball og baseball som har flere tilskuere i snitt.

Det er liten, økonomiske sett. MLS får relativt lite inntekter fra TV reklamer, selv om det finnes mange tilskuere.
Lenke til kommentar

 

 

 

Er jo ikke rart at det var USA som ledet dette når Jack Warner ble tatt for underslag (eller noe sånt. Var iallefall penge/korrupsjonsrelatert) og begynte å samarbeide med FBI for å få strafferabatt.

Det som er rart er at europeiske myndigheter ikke klarte aa gjoer noe lignende saerlig naar interesse I fotball er saa saa mye stoerre. Amerikanske myndightene har mange andre saker som amerikanere mener er viktigere enn fotball mens mere fotball er mye viktigere I Europa, saerlig oekonomiske sett.

 

Det lukter korrupsjon.

Ja, det lukter korrupsjon av at amerikanske myndigheter går etter en liten idrett, i stedet for de store etablerte. Det lukter og korrupsjon av at amerikanske myndigheter går etter en up and coming idrett som kan stjele inntekter fra de etablerte.

 

Velg den du liker best selv.

Dårlig argument. Andre idretter frykter ikke fotball noe særlig. Det var NFL eiere som startet MLS
Lenke til kommentar

It’s revealing that the four FIFA sponsors who called for Blatter’s immediate resignation last week were all either U.S.-based companies (Coca-Cola, McDonald’s, Visa) or have a deep U.S. history (Budweiser). Meanwhile, other FIFA sponsors from “established” soccer countries like Adidas and Gazprom refused to do so. While the U.S.-based sponsors should have spoken up long ago, at least they’re doing the right things now.

en better, with U.S. attorney general Loretta Lynch leading the way, the Swiss government finally stopped protecting the bad guys (as it had for decades) and started its own criminal investigations, first into the bids for World Cups 2018 and ’22 and now into Blatter himself.

 

Det mener den mest respektert. Fotball journalist I usa

http://www.si.com/planet-futbol/2015/10/06/mailbag-usa-mexico-fifa-sepp-blatter-mls

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...