Gå til innhold

FIFA-saken | Blatter og Platini utestengt i 8 år - Gianni Infantino ny president


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Ja, jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk til hvordan alt dette slår ut i praksis.

 

Selv håper jeg at Prins Ali vinner valget, men ut i fra alle forventninger ser det ut at det står mellom Infantino og han sjeiken som gir faen i menneskerettigheter og alt det der. Da tenker jeg at vi like gjerne kunne ha beholdt godeste gjennomkorrupte Blatter.

Endret av nagilooh
Lenke til kommentar

- Jeg er dypt skuffet, sier Blatter på spørsmål om hvordan han reagerer på ankekomiteens avgjørelse.

- At av alle ting den uavhengige ankekomiteen, der jeg har mange gamle kamerater, utestenger meg, går hardt inn på meg.

 

http://www.dagbladet.no/2016/02/26/sport/fotball/fifa/sepp_blatter/korrupsjon/43296942/

 

 

"Mange gamle kamerater" er litt illustrativt for hvordan denne gutteklubben grei oppleves utad.

Lenke til kommentar

Man vet jo aldri hvem som er korrupte eller ikke. Det har ikke noe å si hvor de er ifra så lenge det er noen som er villige til å betale. De fleste har dessverre en pris. Men forhåpentligvis bryr denne mannen seg mer om sporten og andre mennesker velvære enn penger slik at ting kan begynne å bevege seg fremover igjen.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nye Regler fra FIFA
 
I tillegg til eksperimentering med videodømming vil det bli ytterligere endringer som slutt på rødt kort ved felling som sistemann.

Torbjørn Flatin // @tflatinLørdag 05.03.2016 kl.23:04

«Vi har vist at vi kan bruke sunn fornuft og at vi kan lytte til supporterne, spillerne og til fotballen», sa den nye presidenten i FIFA, Gianni Infantino, til fifa.com etter at IFAB i helgen har vært samlet i Wales. IFAB forvalter fotballens regelverk.

Totalt er det blitt gjort 94 endringer, som innbefatter både lovendringer og tydeliggjøring av allerede eksisterende regler.
Dette er de største og vesentlige endringene:
+ Det vil bli startet testing av videodømming

+ Avspark kan spilles både fremover og bakover.

+ En spiller behøver ikke å forlate banen hvis han er skadet, dersom motstanderen får gult eller rødt kort.

+ Ved felling som sistemann vil det kun gis gult kort hvis det ikke er en stygg felling.

LES OGSÅ: ÅPNER FOR VIDEODØMMING

Videodømming vil det bli eksperimentert med i minimum to år for å finne de beste løsningene.
Man ønsker å gå vekk fra situasjonen med «trippelstraff» da en felling som sistemann kan medføre både straffespark i mot, rødt kort som gir ti mann på banen og scoring. Det vil kun gis gult kort dersom det er et ærlig forsøk på å nå ballen.
Tidligere kan som kjent bare spillet settes i gang fra midten ved at ballen spilles framover, men nå skal ballen kunne sendes i hvilken som helst retning.
En spiller kan nå få rask behandling på banen, og ikke bli transportert utover sidelinjen og dermed gjøre at spillerens lag får en mindre på banen. Dette hvis det er en situasjon som tilsier gult eller rødt kort til motstanderen.
IFAB utsatte i tillegg en avgjørelse om at det skal bli lov til et fjerde bytte i kamper hvor det spilles ekstraomganger.

 

Kilde:

Liverpool.no

 

 

Kommentar: Gult kort for felling som siste mann, wtf?! Støtt professional fall dere i fifa, fy faen for noe møl.

Hva synes dere?

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Dette-er-de-nye-endringene-i-fotballregelverket-704113_1.snd

Her snakkes det bare om det skjer i boksen så lenge det er et "ærlig forsøk på å nå ballen" for å unngå trippelstraff. Felling som siste mann utenfor boksen skal selvfølgelig være rødt kort. Noe annet vil jo bare komme det forsvarende laget til gode.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om det alltid blåses for felling av siste mann, uansett hvor god den fellingen måtte være. Men jeg er ikke enig i at det forsvarende lag skal være kjeltringen i den situasjonen uansett hva.

 

Klarer man som forsvarer å stoppe mostanderen innenfor regelens grenser, kudos. Klarer motstander å komme seg unna og score, kudos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regelens grenser? Etter dagens regler er det rødt kort om du tar mann istedenfor ball hvis det er en klar målsjanse som det ofte er når man holder på å komme 1v1 mot keeper. Det er helt fair. Å få frispark på 20 meter isteden med 9 mann foran ball og motstanderen bare blir straffet med gult kort er en mye bedre deal for det forsvarende laget enn det angripende laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...