Gå til innhold

FIFA-saken | Blatter og Platini utestengt i 8 år - Gianni Infantino ny president


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

England er vel kanskje det mest realistiske alternativet? De har infrastrukturen, beliggenheten, klimaet og ikke minste ønsket (antar jeg). Tyskland er jo et annet alternativ, men det er jo ikke så veldig lenge de hadde et større mesterskap. USA har jo både anlegg og økonomi til å arrangere. Det eneste er vel at det blir et kinkig tidspunkt for Europa. 

Lenke til kommentar

Nærmere 2.78 dager før kampstart hvis man tar utgangspunkt i de estimerte tallene som er 4000 døde fram til 2022.

Skal sies at Qatar påstår at INGEN har dødd så langt. http://www.businessinsider.com/qatar-world-cup-2022-government-claim-no-migrant-workers-have-died-constructing-football-stadiums-washington-post-death-toll-1200-2015-6

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

England fortjener det enkelt og greit.

 

 

 

Anglofilien vil ingen ende ta.

 

Kvifor ikkje berre gjera som i snooker, ha verdsmeisterskap i England kvar gong? Då vert nok alle godt nøgde.

 

Poenget er at de tapte vm mot Russland som åpenbart var grunnet korrupsjon, da syntes jeg det er rettferdig at de får det i 2022. Samtidig som de har infrastrukturen til å takle det på kort varsel. Om jeg husker rett så fikk England 2 stemmer, noe som forsåvidt er latterlig i seg selv.

 

Jeg er ikke for at England skal holde det hver gang, tvert i mot så foretrekker jeg rotasjon mellom kontinentene for hver gang. 

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Stemmesystemet er noe av det mest kontroversielle med FIFA. Når stemmen til Anguilla (sist på FIFA-rankingen) på 91 km2 og ca. 15000 innbyggere er verdt like mye som stemmen til Tyskland så er det jo helt åpent for korrupsjon. Det hjelper neppe å bare fjerne Blatter og de andre involverte. Kanskje i en kort periode, men i fremtiden så vil dette definitivt bli utnyttet. Hele systemet må endres for å løse problemene "permanent".

Lenke til kommentar

Det er ikke korrupsjon for at hvert medlemsland har 1 stemme

Det har jeg da ikke påstått.

 

Det jeg derimot sier at systemet gjør det lett for store land å tilegne seg stemmer. FIFA-toppene kommer jo fra forbundet i sitt land. Om de da kommer fra et lite land uten mye penger så øker det bare risikoen for at de kommer til å la seg kjøpe. Da hjelper det ikke å sette seg ned for å ta en alvorsprat for å si det sånn. Selv om du tar de som driver med det nå så vil de bli erstattet med noen andre.

 

Det finnes nok flere løsninger. Blant annet så kan man gjøre regnskapene til FIFA mer åpent til offentligheten slik som det har vært snakk om, men også regnskapene til fotballforbundene, ihvertfall hvis betalingene skjer med penger fra forbundenes kontoer.

En annen løsning kan være å ha offisielle bankkontoer som overvåkes av et FIFA som er mer åpent enn det er idag.

Dette er jo selvfølgelig helt basic, men noe i den duren burde da ikke være helt umulig?

Lenke til kommentar

Stemmesystemet er noe av det mest kontroversielle med FIFA. Når stemmen til Anguilla (sist på FIFA-rankingen) på 91 km2 og ca. 15000 innbyggere er verdt like mye som stemmen til Tyskland så er det jo helt åpent for korrupsjon. Det hjelper neppe å bare fjerne Blatter og de andre involverte. Kanskje i en kort periode, men i fremtiden så vil dette definitivt bli utnyttet. Hele systemet må endres for å løse problemene "permanent".

hvordan bør FIFA bestemme hvem som får VM?

Land med de største fotball interesse og antall innbyggere? 1994 VM i USA førte til MLS, et landslag som alltid kvalifiseres og millionvis spillere. Bør utvikling av fotball på land som Australia/new Zealand spille en rolle?

Hva bør være hovedmålet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Så nå har USA og Englan gjort politikk av dette? Skal de kuppe VM ?

De har begge nettopp blitt stjålet vekk fra en rettferdig stemmeprosess grunnet korrupsjon, er det da ufortjent at en av dem får det i 2022? 

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...