Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Er det noen fifa killere her som kan fortelle meg åssen mange online spillere hele tiden klarer å få tå på ballen eller avskjære de fleste pasningene jeg sender av gårde? Mange er helt rå på det, men ikke alle. Dette er mest i co opp. Selvopptatt det ser ut som et trygt pass, så er de der. Trenger noen gode tips for å rappe ballen på den måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor så mye hate til dette spillet?

Dette er det beste fifa spillet siden fifa 10.

"Passes are broken", hvordan? Det at man ikke kan gjøre gj.bruddspasninger så fantastisk godt, er fantastisk, for da er det ikke bare pace og idioter som ikke kan fotball.

Spiller alt på manuelt og det gjør et fantastisk fotballspill, som er vanskeligere enn ifjor, men krigen på midtbanen er fantastisk å ha, selvom det kan bli litt mye.

 

Btw. Hva er deres psn?

min: NoProNorFootball, hvis noen vil spille litt en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere får lite mål i kampene. Har vel strengt tatt ikke én eneste kamp online som har vært mindre enn 5 mål enda. Jeg renner inn bakover, men skårer til gjengjeld nesten like mye.

 

At pasning i bakrom ikke funker er bare bullshit, du må tydeligvis bare lære deg hvordan du skal gjøre det nå. Tapte mot en som putta 5 mål på bakromspasninger fra midtbanen. Helt umulig å stoppe når han fikk det til, han var alene med keeper hver eneste gang. Kjedelig måte å spille på siden det gikk 5-6 av 25 ganger kanskje, men han vant jo..

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Folk klager fordi spillet er for vanskelig. I grunn en tåpelig ting å klage på. Det å spille FIFA klarer alle, men for å vinne mange kamper på rad må man være god. Tidligere FIFA-spill har krevd mye mer flaks enn hva FIFA 16 gjør. Kommer du opp mot en som er meget god vil man tape 10 av 10 kamper. Tidligere kunne man fint vinne 2-3 av dem pga. 40 meters skudd med Ronaldo eller L1 + trekant over forsvaret, eller at keeperen driter seg ut. Det har blitt vanskeligere å runde keeperen, som var den mest vanlige måten å score mål på i FIFA 15. 

Ting er mer balansert. Pace er fortsatt godt å ha om man timer det. Gjennombruddspasninger funker det også. Pasninger går dit man vil om man ikke prøver å snu seg 180 grader for å slå en 50 meters pasning i samme bevegelse. 

 

Personlig så slipper jeg inn relativt lite mål, men jeg scorer heller ikke mye. På mine 10 kamper har jeg scoret 8, og sluppet inn 4. Tar relativt lite sjanser for å hindre å få en i trynet. Har dog mye mer sjanser enn ant. mål skulle tilsi. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Synes Fifa16 er knall så langt. Slutt på Aubamayang som løper i bakrom 300 ganger per kamp!

Gjennombruddspasninger funker enda, men må gjøres på tvers av banen, ikke langs.

 

Sliter med å score, samt. forsvare, i forhold til Fifa15, men det kommer seg nok med tiden.

 

Har forøvrig ikke spilt online enda. Men computeren er en jævel på posession.  :realmad:

Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt sikkert 20 kamper online og vunnet kanskje 5-6. Mitt inntrykk er at er blitt mye vanskeligere å trenge gjennom midtbanen, spesielt mot high pressure-motstand. Men nå spiller jeg med United, og møter stort sett bare folk som er Real Madrid, Bayern og Barcelona. Jeg scorer nesten ikke mål, men slipper heller ikke inn mye. Sjelden at det blir mer enn to scoringer per kamp.

 

En løsning burde jo være at man mister mye mer stamina om man har på high pressure.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

En løsning burde jo være at man mister mye mer stamina om man har på high pressure.

Er bare på nivå 7 på seasons, men merker at de har gjort noe med akkurat det. Selv om jeg prøvde å unngå høye lange baller og slikt på FIFA 15 så brukte jeg å løpe en del og ha høyt press. Det fungerte fint hele kampen.

 

I FIFA 16 merker jeg at de blir slitne ganske kjapt. Kjører man attacking/ultra attacking hele kampen så du bytte ut et par spillere for å få friske ben å løpe på. Nå er det mindre løping enn i fjor, og fokuserer heldigvis enda mer på pasningsspill. Likevel blir de mer slitne.

 

Godt tegn det. Er man flink å spare spillere nå så kan man få igjen for det mot slutten av kampen.

Lenke til kommentar

Helt greit å klage på at spillet er for vanskelig imo. Jeg foretrekker at FIFA er relativt lett, men ikke så lett at det nesten er tilfeldig hvem som vinner. Så lenge keeperne ikke slipper inn for mange langskudd, er mye gjort. Også greit å luke vekk sprint dribble hvor man akselererer for hver touch på ballen.

 

Hadde ikke trodd at jeg skulle være så feig at jeg spiller 5atb igjen, men kjører det inntil jeg har blitt mer komfortabel med spillet.

 

Ronaldo, Benzema

James, Danilo, Bale

Marcelo, Pepe, Varane, Ramos, Kovacic

Casilla

Lenke til kommentar

Kan noen som har spilt en del mot CPU'en si meg om det ennå er de samme problemene som før? Dvs., har CPU-en alltid langt bedre ballkontroll og balanse enn dine spillere når du er på verdensklasse eller høyere? Da mener jeg selvfølgelig spillere som er omtrent like gode, men hvor CPU'en likevel har upåklagelig ballkontroll selvom de ikke har mer enn 60'ish. 

 

Det samme går for 50/50-dueller; er de faktisk 50/50 eller er det den samme 90/10-fordelingen som på FIFA 15? 

 

Jeg har spilt demoen en del og har vært ganske fornøyd, men demo er demo. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...