Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har både fifa og pes, men har ikke spilt begge så mye. Blitt mest fifa, men har spilt noen kamper online med pes. I pes hagler målene, begge lag scorer 5-6 mål i hver kamp. Skal sies jeg ikke er en god pes spiller, men klarer likevel å lirke inn noen mål hver kamp. Der virker som plassert skudd i pes går inn hver eneste gang, utrolig lett å score. Keeperen slipper inn den ene lompa etter den andre, i motsetning til fifa der gk virkelig kan varte opp med en kremredning nå og da. Men flyten i spillet synes jeg er best på pes.

Har fått med meg at AI'en på keeperne online er satt til amatør. De skal visstnok endre dette neste patch.

 

Har fått spilt Fifa16 litt nå i helgen hos en kompis og synes også at det feiler på en del punkter - mest at vi bare kan drite i å bruke throughball, men også at det er mye tregere enn 15. Ellers mye det samme.

 

Lav through ball fungerer jo sykt bra. man må bare bruke den når man ser spilleren er på løp. Høy through ball fungerer relativt dårlig imo.

Lenke til kommentar

Rart at katalogen ikke går høyere, og at pro clubs boosts bare går opp til 21. Når jeg spiller pro clubs på flere brukere regnet jeg med å måtte sende gifts til meg selv, men trenger ikke det nå når de er over level 21. Synes det er en uting å ha slike boosts tilgjengelig. Burde bare starte litt høyere enn der man starter nå uten boosts, for eksempel 80 CAM, og spille oss opp derifra.

 

På FIFA 16 blir det en bruker for FUT, en annen for co-op og kanskje 3-4 hvor jeg spiller pro clubs :p

 

Har tatt galskapen til et nytt nivå, med ulike nasjonaliteter og flere favorittklubber, slik at jeg ikke er norsk og holder med Dortmund på alle :D

 

Jeg er så fryktelig lett å kjenne igjen. Er altfor mye drama når man joiner klubber man finner på Reddit, FVPA, EA-forumet osv. Folk som driver svertekampanjer og greier. Folk flest spiller nok bare på én bruker, og man vil ofte havne i klubber hvor man har vært i konflikt med noen. Det funker dårlig. Mange som ikke har skjønt at hovedregelen i pro clubs er å unngå bråk og drama, og at det er spesielt viktig hvis man bare har én bruker.

Lenke til kommentar

Gule kort kan ikke gis ut så billig som de blir nå. Tok nettopp en corner i pro clubs hvor motstanderne fikk kontring. Plutselig stoppet spillet når de var litt over midtbanen og dommeren gikk bort og ga meg rødt kort (hadde gult fra før). Ingen av oss skjønte hva som hadde skjedd, så på reprisen ser vi at jeg dultet borti høyrebacken deres 30-40m unna ballen mens jeg løp hjemover. Man kan altså ikke spurte med spilleren sin når man ikke er i skjermbildet, i tilfelle man skulle være nær en motspiller...

 

 

Ellers er pro clubs som vanlig fullstappet med bugs

-En i klubben min mistet alle accomplishmentene sine når vi startet i dag, vi andre mistet ingenting. Heldigvis hadde han ikke rukket å få gjort så mange de første par dagene.

-En kamp vi spilte istad ble ikke registrert, vi vant 1-0, ingen leavet på noen av lagene, søkte rett på neste kamp som vanlig, men så fikk vi de samme accomplishmentene som i forrige kamp på nytt. Vi gikk ut i menyen for å sjekke etter kampen, og så at i match history'en sto ikke den 1-0 kampen i det hele tatt, og verken kampen eller målet mitt var i "squad" statistikken til klubben eller min egen spillers statistikk. Ble heller ikke telt som seier i den sesongen til klubben.

 

Den type bugs skjer bare ikke i ultimate team, i pro clubs har det vært sånn i årevis, blir aldri fikset

Lenke til kommentar

Enig, jeg synes det er gøyt når det er utfordrende, men synes dette er litt over hakket. Vanskelig å komme forbi forsvaret. Spisser er trege og ballen går veldig tregt. Spillerne møter jo ikke ballen engang når man sentrer, noe som er forbanna irriterende. Har dere også lagt merke til at de blåser for minste detalj også? Samme som på fifa 15, blåser de av hvor det er klar fordel. Jeg ble felt over midtbanen og skjøt i en medspiller slik at den gikk til corner, fra 30 meter.  Fikk frispark istedenfor. 

Lenke til kommentar

Jeg har ett spørsmål! :)

Jeg spiller Fifa 16. Men med den ene kontrollen er det helt umulig å treffe med passninger og spillerne går en helt annen vei enn jeg holder joysticken. Mens med den andre kontrollen er det som vanlig (som en drøm å spille). Kontroll-Innstillingene inne på Fifa står innstilt på det samme på begge kontrollene. men alikavell stor forskjell..
Hva kan være grunnen? :) Er den ene kontrollen ødelagt?

Lenke til kommentar

Begynner nesten å bli for dumt når hver kamp ender 0-0 eller 1-0/0-1. Latterlig når jeg har 8 skudd på mål og CPUen har 1 skudd på mål. Keeperen til motstanderen blir MOTM. Det har nå skjedd tre kamper på rad. Omtrent samme stats i alle tre kampene i antall skudd. Karrieremodusen er lite motiverende når det der skjer så ofte. Gjelder verdensklasse, men vurderer å endre vanskelighetsgraden...

Lenke til kommentar

Helt ufattelig vanskelig å score mål i dette spillet. Det støttes! De aller fleste kampene jeg spiller Online ender 0-0/0-1, alt ettersom det er et straffe inn i bildet eller ikke. Straffen oppstår som oftest ut av ymse situasjoner.

Er så enig. Jeg har store problemer med å vinne kamper. Var aldri slik på fifa 15. På fifa 16 har jeg problemer med å sentre. Det er full krig på midtbanen og er vanskelig å få spillet videre. Og det er vanskelig å score når man er alene med keeper. Ender alltid med at jeg treffer stolpen eller tverrligger :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...