Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker det å holde inn A/X hele tiden i forsvar? Trodde de dagene var over i sånn FIFA 12 eller noe. Jeg gjør aldri dette, og klarer meg ganske fint. Sikker på at dette hjelper/fortsatt funker?

Nei, det funker ikke generelt. Det funker kun mot de som konstant holder inne løpeknappen. Mot de som spiller ballen går det ikke. Så de som klager på det er sikkert de samme som brukte Ronaldo og L1 + trekant konskvent på fifa 15.

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at man mister connection eller at "motstanderen har forlatt kampen" før man i det hele tatt har kommet frem til å velge lag? Dette hender meg stadig vekk nå når jeg skal spille med venner i vennelista. Folk random på nettet har jeg ikke noe problem med å koble til. PS4.

Lenke til kommentar

Helt sykt hvor lett det er å forsvare seg, alle man møter bruker andre forsvarer og holder A/X inne hele tiden.... Skjønner ikke hvorfor EA ikke fjerner denne måte å forsvare seg, har to spillere konstant i ræva hele tiden!

Ser ikkje heilt problematikken. Eg nyttar secondary press, altså brukar andre forsvarar, til å gå på ballførar slik at eg sjølv kan manuelt følge dei som går på løp. Er det "automatisert" forsvar?

 

Opplever som på Fifa 15 at det må meir til enn å berre halde inne X ved bruk av funksjonen, retning er rimeleg avgjerande der. Riktignok ikkje spelt mykje 16' med fullt lag, så det har kanskje  blitt enklare i år?

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Hvordan får man spillere til å møte? Dette er enda verre enn i fjor, spisser som løper vekk fra ballfører istedenfor å møte. Hvor er denne såkalte midtbanekrigen EA skrøt så voldsomt av? Er det alle de latterlige pasningene og touchene man har på midtbanen som skal gjøre dette til en midtbanekrig... Er ytterst få dueller man faktisk vinner ballen, Man vinner ofte ballen på håpløse pasninger og spillere som ikke møter ballen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så J*VLIG lei av den AI'n, virker som absolutt alt jeg hatet på Fifa 15 fortsatt er tilstede, spesielt det at de aldri lager frispark, spilt et år i career mode med united nå (ca 50/50 spill/sim). Og har fortsatt ikke fått testa ett eneste frispark med Memphis.

 

Tror det skal være mulig å stille på innstillingene hvor stor passningssikkerhet osv. AL'en skal ha. Hvis man skrur ned på slike ting så kan man modifisere gameplayet.

Lenke til kommentar

Har både fifa og pes, men har ikke spilt begge så mye. Blitt mest fifa, men har spilt noen kamper online med pes. I pes hagler målene, begge lag scorer 5-6 mål i hver kamp. Skal sies jeg ikke er en god pes spiller, men klarer likevel å lirke inn noen mål hver kamp. Der virker som plassert skudd i pes går inn hver eneste gang, utrolig lett å score. Keeperen slipper inn den ene lompa etter den andre, i motsetning til fifa der gk virkelig kan varte opp med en kremredning nå og da. Men flyten i spillet synes jeg er best på pes.

Lenke til kommentar

Hvordan får man spillere til å møte? Dette er enda verre enn i fjor, spisser som løper vekk fra ballfører istedenfor å møte. Hvor er denne såkalte midtbanekrigen EA skrøt så voldsomt av? Er det alle de latterlige pasningene og touchene man har på midtbanen som skal gjøre dette til en midtbanekrig... Er ytterst få dueller man faktisk vinner ballen, Man vinner ofte ballen på håpløse pasninger og spillere som ikke møter ballen.

Sliter så sykt med dette selv.

Lenke til kommentar

Har både fifa og pes, men har ikke spilt begge så mye. Blitt mest fifa, men har spilt noen kamper online med pes. I pes hagler målene, begge lag scorer 5-6 mål i hver kamp. Skal sies jeg ikke er en god pes spiller, men klarer likevel å lirke inn noen mål hver kamp. Der virker som plassert skudd i pes går inn hver eneste gang, utrolig lett å score. Keeperen slipper inn den ene lompa etter den andre, i motsetning til fifa der gk virkelig kan varte opp med en kremredning nå og da. Men flyten i spillet synes jeg er best på pes.

Har fått med meg at AI'en på keeperne online er satt til amatør. De skal visstnok endre dette neste patch.

 

Har fått spilt Fifa16 litt nå i helgen hos en kompis og synes også at det feiler på en del punkter - mest at vi bare kan drite i å bruke throughball, men også at det er mye tregere enn 15. Ellers mye det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...