Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen har lyst å være med å spille litt Pro clubs på Xbone, så har jeg laget en klubb som heter Skruknotter FC. Driver å prøver meg som keeper, men trenger noen litt lenger fram på banen også :p Bare å søke, så aksepterer jeg etterhvert. Klubben er helt nystartet, så dere har mulighetn til å være med på ferden helt fra 10 div. Er ikke noe supergod selv, så ser egentlig bare etter noen som vil spille litt for morro skyld og ha det gøy.

 

GT:Onkel Tom

Endret av Onkel_Tom
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter èn uke har jeg kommet frem til at jeg ikke liker Fifa 16 i det hele tatt. Det er bare for mye som irriterer vettet av meg. Det verste er at jeg har funnet ut at handicap eksisterer etter å ha hørt mange klage over det. Når du har spillere på 99 form (fut) som er like trege og dårlige som bronsespillere, da vet du det er noe galt. Dette skjer fra første minuttet i enkelte matcher. I tillegg har jeg aldri vært en dribler, og dette Fifa`et baserer seg bare for mye på dribling etter min smak. Hvis jeg vil drible hele fuckings tiden kan jeg spille Fifa Street eller whatever. For mye bullshit-passninger som går til motstanderen selv om jeg sikter på mine egne medspillere o.l. Pace og gjennombruddspassninger er ikke bare nerfet litt, det er bokstavelig talt helt ubrukelig. Frispark er OP som faen og umulig å beskytte seg mot, i tillegg fins det ingen skikkelig måte å forsvare seg på. Selv med de beste forsvarerne i spillet står de bare å ser på ballen istedet for å ta ballen ifra motstanderen, og når du først takler de kan du ta deg faen på at det er straffe.

 

I full rage solgte jeg alle spillerne mine på FUT og brukte alle coinsa på packs, fikk selvfølgelig ingenting av verdi så discarda bare alt. Har nå avinnstallert faenskapet og skal bruke resten av morgenen på å roe meg ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt greit å klage på at spillet er for vanskelig imo. Jeg foretrekker at FIFA er relativt lett, men ikke så lett at det nesten er tilfeldig hvem som vinner.....

 

Det er jo bare tull. Ting er vanskelig når man er dårlig i noe. Er man dårlig må man a) enten bli bedre, b) leve med at man ikke behersker det like bra eller c) gjøre noe annet. Slik er det jo i alle andre spill. I Counter-Strike er man enten god eller så er man ikke det. Det er ikke slik at folk kan klage fordi de ikke klarer å treffe hodet hver runde, mens i FIFA skal man kunne klage fordi man ikke klarer å slå en pasning eller score mål? Det blir for dumt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes forsåvidt spillet er greit, men fikk med meg at folk (ai) skulle være bedre på å stoppe pasninger og slikt. Men det får da være grenser, spilt endel online clubs og drop ins og det er faen ikke mange pasningene som kommer forbi en motspiller dersom han står i en 20 meter radius der ballen kommer. Greit at spillerene skulle bli bedre til å stoppe pasninger men slik som det er nå er de jo blitt guder.

 

Til svaret over her, så går det ann å klage. Om AI'en er gjort så ekstrem så spiller det ingen rolle hvor god man er til å skyte eller sentre, en vil feile hver gang/nesten hver gang og da er det ikke SPILLERENS ferdigheter det står på. Det er litt slik som eg nevnte med at AI'en plutelig skal stoppe hver eneste pasning du slår, være seg langs bakken eller i lufta. Da hjelper det ikke å bli bedre, for AI'en stopper det anyway.

Endret av IcedInsanity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er større realisme. Slår du en pasning langs bakken 30 meter på tvers, ja så er det stor sannsynlighet for at noen stopper den. Det er ikke bare bare å slå en pasning langs midten hvor det er 10 spillere samtidig.

 

GENIALT! FIFA 16 tvinger deg til å tenke litt til tider. Pasninger må analyseres av den grunn av at det ikke kun handler om pasningen lenger. Tempoet, avstanden til motstander, vinkelen spilleren springer / står og ikke minst vinkelen man vender spilleren etter at ballen er mottatt.

 

Jeg sliter til tider når tempoet settes opp, men fy flate hvor gøy det er. FIFA 16 er utfordrende og når jeg møter en person som har forstått spillet bedre enn meg eller som generelt er bedre enn meg, ja da får jeg ofte bank!

Lenke til kommentar

Etter flere år uten FIFA, setter jeg virkelig pris på årets utgave. Jeg er enig i at det er vanskelig, men etter å ha investert en del timer denne helgen har jeg blitt merkbart flinkere til å se hva som går og hva som ikke går - jeg har nå atskillig færre feilpasninger. Dessuten er gjennombruddspasninger fortsatt mulig og effektivt, men det krever mer enn før. Det eneste jeg sliter med er å skåre mot CPU (jeg spiller for det meste karriere). Enkelte kamper greier jeg å knekke koden, og kan skåre flere mol, men ofte får jeg mange sjanser uten å kunne omsette dem til mål. Om FIFA hadde registrert antall skudd i stengene og tverrliggeren hadde jeg sikkert hatt tre ganger så mange av dem som mål. :wee: 

 

Jeg setter også veldig stor pris på endringene som har blitt gjort i karrieremodus - endringer dere som har kjøpt nytt FIFA hvert år har fått litt etter litt, men for meg som ikke har kjøpt nytt siden FIFA 13 nå får på en gang.

 

Til dere som spiller karrieremodus; hva synes dere om den treningsmuligheten man har? Så langt virker den helt OP, valgte å intensivere treningen på en ung, lovende keeper, og etter 13 seriekamper hadde han +8!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg, Curumo.

Det er deilig at man ikke kan sende langballer over halve banen og så ha den raskeste spissen som snapper opp ballen og er alene mot keeper.

I tillegg må man faktisk tenke litt på pasningsspillet og oppsetting av angrepet. Jeg spiller mye støttepasninger på midtbanen, helt til jeg finner en åpning. Litt mer Barcelona-stil der ballen går frem og tilbake før man finner en luke.

 

 

Ang. treningsfunksjonen er den nok OP, ja. Jeg har vel spilt 15 kamper nå, og er best på Viking FK. Men det er nok for at man ikke skal gå lei av å være "stuck" i et lag i mange sesonger. Antar det tar lenger og lenger tid å levle opp jo høyere man kommer.

Lenke til kommentar

 

Helt greit å klage på at spillet er for vanskelig imo. Jeg foretrekker at FIFA er relativt lett, men ikke så lett at det nesten er tilfeldig hvem som vinner.....

 

Det er jo bare tull. Ting er vanskelig når man er dårlig i noe. Er man dårlig må man a) enten bli bedre, b) leve med at man ikke behersker det like bra eller c) gjøre noe annet. Slik er det jo i alle andre spill. I Counter-Strike er man enten god eller så er man ikke det. Det er ikke slik at folk kan klage fordi de ikke klarer å treffe hodet hver runde, mens i FIFA skal man kunne klage fordi man ikke klarer å slå en pasning eller score mål? Det blir for dumt.

 

 

Ja, det er vanskelig hvis man ikke er god nok og ikke får det helt til. Jeg sliter litt så langt, men ikke mer enn de fleste av motstanderne mine. Har for eksempel 14-2-5 i ultimate team. Det hadde vært verre for meg hvis jeg var dårlig i et enkelt spill, som for eksempel FIFA 13.

 

Men jo, man kan klage på at det er for vanskelig og at man ikke lykkes med nok av det man prøver på, som skyldes at spillet antagelig er litt for vanskelig (får se hvordan det er når vi har spilt mer, før vi konkluderer med noe). Det er opplagt.

Lenke til kommentar

Synes det er latterlig at folk klager på selve spillet, det skjer hvert år og ofte av samme folk også)))

Selvfølgelig er det alltid et eller annet som må fikses og alle kjenner EA noe fikser de noe ikke og sånn er det i alle andre spill også, og når da kommer kommentarene som  "ubrukelig spill / AVINSTALLERT" osv, er det bare å le av. Det ligner mer på en person som har kjøpt fifa for første gang og skjønt at det er ikke noe for han og har bare bortkastet penger, ser at man blir litt lei men hei, det ikke fifa sin feil ))) 

 

Sjøl synes jeg fifa har gått i riktig retning med å gjør mye av spiller mer realistisk, det gjelder passningspill og spurting spesielt.

Det eneste minuset jeg kan komme på nå er det at forsvarspillere kan være like kjappe som ronaldo eller enda raskere, i noen enkelte situasjoner kan en 80 rate forsvarspiller sammenlignes med en ferrari og ronaldo med en fiat.

 

Og en stor tips til dere som skjønner ikke hvorfor deres pasninger er så svake, er din medspiller 30-40 m unna hjelper det lite å spille med X pasning til han, det er litt flere spiller poå banen en dere to :) Da må bruker dere R1+X en hard passning, men da må du også forvente at det krever litt mer av spilleren som tar imot en slik passning. 

Lenke til kommentar

 

Helt greit å klage på at spillet er for vanskelig imo. Jeg foretrekker at FIFA er relativt lett, men ikke så lett at det nesten er tilfeldig hvem som vinner.....

 

Det er jo bare tull. Ting er vanskelig når man er dårlig i noe. Er man dårlig må man a) enten bli bedre, b) leve med at man ikke behersker det like bra eller c) gjøre noe annet. Slik er det jo i alle andre spill. I Counter-Strike er man enten god eller så er man ikke det. Det er ikke slik at folk kan klage fordi de ikke klarer å treffe hodet hver runde, mens i FIFA skal man kunne klage fordi man ikke klarer å slå en pasning eller score mål? Det blir for dumt.

 

Du skal naturligvis for ha din mening men at dette er det enkleste Fifa spillet på gudene hvor lenge å forsvare seg kan du ikke nekte på. AI hjelper så sykt i forsvar at eg blir kvalm. Har aldri vært mindre forskjell på en OK spiller og en god spiller. Hva er poenget med å spille mye når det å forsvare seg er helt automatikk i år. High pressure og contain er også fryktelig overpowered I år. Og dette virker det som absolutt alle man møter bruker.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommentert hvor enkelt eller vanskelig det er å forsvare seg. Det er ikke det jeg er opptatt av. Jeg bruker ingen taktikker eller automatiserte løsninger når jeg forsvarer meg, og jeg tenker heller ikke over om det er noe som motstanderen benytter seg av. Det eneste taktiske grepet jeg har gjort så langt er å endre på instructions på backene og spissene.

 

Spiller bare balanced, uten noe ekstra press og holder ikke inne knapper som gjør at jeg "slipper" å forsvare meg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommentert hvor enkelt eller vanskelig det er å forsvare seg. Det er ikke det jeg er opptatt av. Jeg bruker ingen taktikker eller automatiserte løsninger når jeg forsvarer meg, og jeg tenker heller ikke over om det er noe som motstanderen benytter seg av. Det eneste taktiske grepet jeg har gjort så langt er å endre på instructions på backene og spissene.

 

Spiller bare balanced, uten noe ekstra press og holder ikke inne knapper som gjør at jeg "slipper" å forsvare meg.

 

 

Det er uansett det folk klager mest over på EA sitt forum, high pressure, contain og all automatikken i forsvar i år.

 

Lenke til kommentar

Er nok også mange som tror de ser ting og bommer på sine antagelser om at folk parkerer bussen, bruker contain osv. Jeg har selv blitt beskyldt for å kjøre slike taktikker. Har kanskje en litt avventende stil når jeg forsvarer meg, og prøver å ligge kompakt med mange spillere rundt egen 16-meter, men jeg parkerer omtrent aldri og har til gode å teste ut contain (aldri prøvd det på noe spill).

Lenke til kommentar

Har dere lagt merke til at man treffer stolpen/tverrligger hele tiden? I løpet av en kamp har jeg truffet 6-8 ganger. Spilte nettopp en kamp. Traff første stolpen så gikk den til den andre stolpen. Og rett etterpå fyrte jeg et skudd i 16 meteren og traff tverrligger. :( :(

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...