Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tar på forhånd kritikk for å være for lat til å opprette en kjøp salg post..

 

Sitter på en PG348Q og en rigg med i5-4690K og 2 stk GTX 970.

 

Tenkte jeg skulle dra ting greit på skjermen pga SLI, men eneste spillet jeg spillet jeg eier som tydeligvis støtter det er Witcher 3...

 

Hva kreves for å kjøre nye FPS spill på 100+ og high i denne oppløsningen? holder det med et nytt 2070, eller må det ny CPU til også?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tftcentral har testet både LG 34gk950g og 34gk950f.

 

G: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950g.htm

F: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950f.htm

 

TLDR: Begge benytter det nye LM340UW5-SSA1  1900R IPS panelet. F utgaven er 3440x1440 144hz native (55-144hz freesync) og kommer med motion blur reduction (MBR) backlight støtte. 1.07b (8bit+frc). G = betale mer for en dårligere skjerm. nerfa pga gen1 g-sync modul.

Lenke til kommentar

Finner ingen RTX 2070 tester på 3440x1440. Hvis noen vet om noen, eller kommer over noen gjerne post det.

Se 1080 tester. De er så å så lik uten raymond stråling

(Har selv brukt 1080 på 3440x1440@100hz siden 2016. Fungerer fint, noen titler må ned fra ultra til high, litt finjustering for å holde 80+ fps. )

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Tftcentral har testet både LG 34gk950g og 34gk950f.

 

G: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950g.htm

F: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950f.htm

 

TLDR: Begge benytter det nye LM340UW5-SSA1  1900R IPS panelet. F utgaven er 3440x1440 144hz native (55-144hz freesync) og kommer med motion blur reduction (MBR) backlight støtte. 1.07b (8bit+frc). G = betale mer for en dårligere skjerm. nerfa pga gen1 g-sync modul.

Om man ikke bryr seg om g sync. Er det noen grunn til at man ikke skal få 144Hz da med nvidia kort? En slik skjerm frister ekstremt må jeg si.
Lenke til kommentar

Om man ikke bryr seg om g sync. Er det noen grunn til at man ikke skal få 144Hz da med nvidia kort? En slik skjerm frister ekstremt må jeg si.

Så lenge du klarer 144fps så har ikke G-Sync eller FreeSync noen funksjon. Det er kun visst du havner under at G-Sync/FreesSync kan hjelpe med å gjøre ting smoothere.

Lenke til kommentar

Om man ikke bryr seg om g sync. Er det noen grunn til at man ikke skal få 144Hz da med nvidia kort? En slik skjerm frister ekstremt må jeg si.

 

Det skal i teorien ikke ha noe å si. Men jeg får for eksempel ikke 144Hz på min PG278Q (G-Sync skjerm) med et AMD skjermkort, og man hører gjerne om motsatte tilfeller der man ikke oppnår skjermens høyeste mulige frekvens med et Nvidia skjermkort på en Freesync skjerm heller. Man må nesten enten gamble, eller google litt, og se om andre har samme oppsett. I Norge er det jo uansett ikke noe stort problem, så lenge man er forberedt på at man kanskje må ta en tur på posten og returnere skjermen om man ikke oppnår høyeste frekvens, og man opplever det som grunn til å heve kjøpet..

Lenke til kommentar

Det skal i teorien ikke ha noe å si. Men jeg får for eksempel ikke 144Hz på min PG278Q (G-Sync skjerm) med et AMD skjermkort, og man hører gjerne om motsatte tilfeller der man ikke oppnår skjermens høyeste mulige frekvens med et Nvidia skjermkort på en Freesync skjerm heller. Man må nesten enten gamble, eller google litt, og se om andre har samme oppsett. I Norge er det jo uansett ikke noe stort problem, så lenge man er forberedt på at man kanskje må ta en tur på posten og returnere skjermen om man ikke oppnår høyeste frekvens, og man opplever det som grunn til å heve kjøpet..

Hadde et lignende problem med min FreeSync monitor og Nvidia. Måtte laste ned CRU (Custom Resolution Utility) for å få skjermen min til å kjøre 100Hz med Nvidia, ellers ble den låst til 60Hz.

Lenke til kommentar

Hadde et lignende problem med min FreeSync monitor og Nvidia. Måtte laste ned CRU (Custom Resolution Utility) for å få skjermen min til å kjøre 100Hz med Nvidia, ellers ble den låst til 60Hz.

 

Jeg satte bare Vega kortet i maskinen for å redeeme spillene som er bundlet med, så jeg har ikke giddet å dille med CRU. Vega kortet skal i en maskin med Freesync skjerm senere, og jeg får jo 120Hz med PG278Q, noe jeg kjørte skjermen på med Nvidia skjermkort uansett, på grunn av bug'en med at skjermkortet aldri gikk i 2D modus med skjermen på 144Hz.

 

Men CRU er et godt tips til MRHorgen om han kjøper den skjermen i Freesync versjon for å spare litt, og han ikke får 144Hz med den og Nvidia skjermkort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...