Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd med skjermen.

Har bestilt min nå. Kommer fra 60hz, så kan nesten ikke vente med å få denne. Kan jeg spørre deg hvilket kort du har og hvordan det yter? En må vel kanskje ha 1080 ti for å få 144 frames på 1440p på denne? Har et 1080 på vei, men kommer sannsynligvis til å sende den tilbake for å vente på den nye serien. Planen er å bruke mitt gamle 970 kort og bruke mindre oppløsning inntil videre.

Lenke til kommentar

Har bestilt min nå. Kommer fra 60hz, så kan nesten ikke vente med å få denne. Kan jeg spørre deg hvilket kort du har og hvordan det yter? En må vel kanskje ha 1080 ti for å få 144 frames på 1440p på denne? Har et 1080 på vei, men kommer sannsynligvis til å sende den tilbake for å vente på den nye serien. Planen er å bruke mitt gamle 970 kort og bruke mindre oppløsning inntil videre.

 

Kommer jo an på hvilke spill, og hvor krevende de er. Men et 1080Ti kort er å anbefale for 3440x1440. Eller det kommende 1180/2080 kortet.

Lenke til kommentar

Alle UW-skjermer har monsterføtter. Må ha veldig dyp bordplass.

Heng den på veggen. Blir mye penere! Er 50 cm dyp min og da har jeg massevis av plass.

JEg har også min X34 hengene på veggarm. Helt konge! Plass til dac og div under skjermen, og man kan bevege skjermen til siden og inn og ut etter behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bestilt min nå. Kommer fra 60hz, så kan nesten ikke vente med å få denne. Kan jeg spørre deg hvilket kort du har og hvordan det yter? En må vel kanskje ha 1080 ti for å få 144 frames på 1440p på denne? Har et 1080 på vei, men kommer sannsynligvis til å sende den tilbake for å vente på den nye serien. Planen er å bruke mitt gamle 970 kort og bruke mindre oppløsning inntil videre.

Jeg har Evga 1080 ti ftw3 og det er for svakt for enkelte spill på ultra men g-sync fikser den biten. Går sikkert fint med 970 hvis du kjører spill på medium med sync, mens du venter på neste serie.

Lenke til kommentar

Jeg har ikkje erfaring med den, men det er vel samme panel som Acer sin VA 3440x1440 120hz?

 

Er det noen som tør å teste AOC til 9k da? :p

 

Aha, ja det stemmer kanskje ja. Z35P du mener?

 

Jeg har ikke testet noen av dem, men har skjønt at du er Acer fan ;)

Gi meg ditt beste argument på hvorfor Acer > AOC.

Lenke til kommentar

Aha, ja det stemmer kanskje ja. Z35P du mener?

 

Jeg har ikke testet noen av dem, men har skjønt at du er Acer fan ;)

Gi meg ditt beste argument på hvorfor Acer > AOC.

Jeg er ikkje fan i det heletatt. X34 er faktisk den første Acerskjermen jeg har. Ellers har jeg hatt 7 stk Asus g-syncskjermer :p

 

Grunne til at jeg har Acer X34 er at det var den første UW skjermen som kom ut til butikkene i Norge. Kjøpte den dag 1 da den ble tilgjengelig. Forhondsbestillte. Jeg er veldig fornøyd med mitt x34 eksemplar. Hadde jeg kjøpt i dag, så hadde jeg nok kjøpt x34p. Dog egentlig det samme hva man kjøper av Asus og Acer, så lenge det er samme panel.

 

Har 0 erfaring med AOC, men bare legger merke til at de er som regel billigst. Da tenker jeg med en gang at det kan være litt lavere kvalitet på et eller annet. 

 

Sjekk tftcentral.co.uk for eventuelle tester. (beste siden for tester av skjermer) 

 

Test av AOC på hexus:

 

http://hexus.net/tech/reviews/monitors/117800-aoc-agon-ag352ucg6-black-edition/?page=5

 

Største bakdelen med denne  er at den mangler ULMB (lightboost) Fjerner mye ghosting. Dette tror jeg 120hz av ips modellene. Z35 har visst ULMB i følge hjemmesiden til Acer.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg er ikkje fan i det heletatt. X34 er faktisk den første Acerskjermen jeg har. Ellers har jeg hatt 7 stk Asus g-syncskjermer :p

 

Grunne til at jeg har Acer X34 er at det var den første UW skjermen som kom ut til butikkene i Norge. Kjøpte den dag 1 da den ble tilgjengelig. Forhondsbestillte. Jeg er veldig fornøyd med mitt x34 eksemplar. Hadde jeg kjøpt i dag, så hadde jeg nok kjøpt x34p. Dog egentlig det samme hva man kjøper av Asus og Acer, så lenge det er samme panel.

 

Hehe såpass ja.

Ja Asus/Acer er det samme, men personlig liker jeg Acer standen bedre.

X34P er en drømmeskjerm ja, men spørs om man får den for under 10k på en stund...

 

Ser av prisjakt av jeg misset 8k tilbudet på Z35P. Kanskje jeg bare skal vente på neste prisdropp på den, eller evt andre overraskelser som måtte dukke opp...  :hm:

Endret av EnergY30
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...