Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men fra spøk til alvor, er 40" 4k mer produktivt enn ultrawide mener dere? Sett bort fra Hz.

 

Når jeg jobber, så bruker jeg UW 3440x1440 + en 27" 4k skjerm. Altså dette er hovedpc'en min.

 

Måtte jeg velge mellom en stor 4k skjerm og en 34" UW skjerm, så hadde jeg valgt lett UW skjerm. Den er liksom bra til alt. Film blir perfekt, spill blir konge, og multitasking, ved å sette vinduer på rad blir konge. UW ftw :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at det er like før LG 34GK950g blir tilgjengelig.

 

https://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-34GK950G

https://geizhals.de/lg-electronics-34gk950g-a1833825.html

 

Nyere panel enn det som sitter i Acer x34p og Alienware aw3418dw. 3440x1440 120/144hz DCI-P3 98% nano ips.

 

Freesync utgaven blir 144hz.

Nice, men ser liksom ikkje noe grunn for å IKKJE vente på UW 200hz HDR som kommer etterhvert

Lenke til kommentar

Når jeg jobber, så bruker jeg UW 3440x1440 + en 27" 4k skjerm. Altså dette er hovedpc'en min.

 

Måtte jeg velge mellom en stor 4k skjerm og en 34" UW skjerm, så hadde jeg valgt lett UW skjerm. Den er liksom bra til alt. Film blir perfekt, spill blir konge, og multitasking, ved å sette vinduer på rad blir konge. UW ftw :D

Er ikke du snekker? :p Fra spøk til revolver så skal jeg være enig i det meste utenom fotoshop. Føler ikke at curved UW er det beste der.

Mulig det bare er en vanesak?

Lenke til kommentar

Når jeg jobber, så bruker jeg UW 3440x1440 + en 27" 4k skjerm. Altså dette er hovedpc'en min.

 

Måtte jeg velge mellom en stor 4k skjerm og en 34" UW skjerm, så hadde jeg valgt lett UW skjerm. Den er liksom bra til alt. Film blir perfekt, spill blir konge, og multitasking, ved å sette vinduer på rad blir konge. UW ftw :D

 

Nå antar jeg at du bruker DPI skalering i Windows på din 27" 4K skjerm. Har man en 40 eller 43" 4K skjerm, så trenger man jo ikke det. 2160 pixler i høyden er en del bedre enn 1440 da, og i bredden har man også mer - 3840 vs 3440. Problemet blir jo at en så stor skjerm blir veldig stor...! Selv min 32" 4K skjerm (16:9) er stor, men ikke for stor, slik en 43" kan oppfattes som.

Lenke til kommentar

Nå antar jeg at du bruker DPI skalering i Windows på din 27" 4K skjerm. Har man en 40 eller 43" 4K skjerm, så trenger man jo ikke det. 2160 pixler i høyden er en del bedre enn 1440 da, og i bredden har man også mer - 3840 vs 3440. Problemet blir jo at en så stor skjerm blir veldig stor...! Selv min 32" 4K skjerm (16:9) er stor, men ikke for stor, slik en 43" kan oppfattes som.

Hvordan fungerer 32" 4k for produktivitet? Trenger du scaling?

Lenke til kommentar

 

Har du prøvd dette? Husker jeg også hadde trøbbel med musa i et spill for noen år siden.

 

    1. On the Start screen, type the name of the game application.
    2. Right-click or press and hold the application’s icon, and then select Open file location.
    A folder that contains the start menu shortcut for the application will open.
  1. Change the compatibility properties, as follows:
    1. Right-click or press and hold the file explorer icon for the application, and then select Properties.
    2. On the Compatibility tab, select the Disable display scaling on high DPI settings check box.
    3. Tap or click Apply, and then tap or click OK.

 

 

Er det det samme som "Deaktiver fullskjermoptimalisering" på norsk? I så fall en elendig oversettelse. Dette har jo ikke noe med optimalisering/ytelse å gjøre.

Lenke til kommentar

 

Problemet er at det ser annerledes ut i nyeste versjon av Windows. I alle fall på min.

 

pJVkJ9k.png

 

Under endre høye PPT-innstillinger er det flere forskjellige valg, og det er ikke helt tydelig hvilken jeg skal velge.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg er helt fornøyd med Z35P. Billedkvaliteten på den 10 år eldre Nec-skjermen min er vesentlig bedre, og det er mindre ghosting på Nec'en. Begge skjermer har VA-panel.

 

Nizzen, du kjøpte vel Z35P på tilbud her om dagen? Sliter du med ghosting og feil farger når det er mørke scener(lilla-skjær på skygger på ansikt, f.eks) på din skjerm?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jeg har ganske lyst på den nye FreeSync skjermen til LG, men er litt skeptisk til Vega-kortene, spesielt siden Nvidia kommer med nye nå. First world problems indeed!

 

Lurer på om jeg bite i det sure eplet og kjøpe en Vega 56, for så å oppgradere neste år? Hvad tycks?

Hvis du mener at sannsynligheten er stor for at AMD har konkurransedyktige skjermkort hver gang du skal oppgradere skjermkortet i løpet av tiden du skal ha skjermen, er det greit å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...