Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å lage en custom oppløsning (2560×1080), men fikk beskjed om at skjermen ikke var kompatibel med den oppløsningen. Spillene jeg har kjørt har automatisk forandret oppløsning til 3440x1440, og når jeg har sjekket er det eneste alternativ. Så... går det ikke an å skifte oppløsning på slike skjermer?

 

Til opplysning så har jeg akkurat fått denne skjermen, så alt er ganske nytt så langt. Jeg er meget fornøyd så langt. Ultrawide er en ny verden. Skjermen det gjelder, som nevnt tidligere, er den samme som TheKims kjøpte, Acer CZ0-serien, modell CZ350CK.

Det fungerer på Z35P, og det er samme panelet. Jeg la til en custom oppløsning i Nvidia kontrolpanek, og da kunne jeg velge det i spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer på Z35P, og det er samme panelet. Jeg la til en custom oppløsning i Nvidia kontrolpanek, og da kunne jeg velge det i spillet.

 

Jeg måtte forandre oppløsning i Windows for å få den i spillet. Det er nok fordi jeg kjører i borderless windowed mode, siden jeg får en bug med musen i 'ekte' fullscreen med det spillet (Conan Exiles), tenkte ikke over. Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk laget custom oppløsning i Radeon kontrollpanelet. Men det hadde vel ikke spilt noen rolle pga. at jeg ikke spilte i full screen.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg måtte forandre oppløsning i Windows for å få den i spillet. Det er nok fordi jeg kjører i borderless windowed mode, siden jeg får en bug med musen i 'ekte' fullscreen med det spillet (Conan Exiles), tenkte ikke over. Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk laget custom oppløsning i Radeon kontrollpanelet. Men det hadde vel ikke spilt noen rolle pga. at jeg ikke spilte i full screen.

Har du prøvd dette? Husker jeg også hadde trøbbel med musa i et spill for noen år siden.

 

    1. On the Start screen, type the name of the game application.
    2. Right-click or press and hold the application’s icon, and then select Open file location.
    A folder that contains the start menu shortcut for the application will open.
  1. Change the compatibility properties, as follows:
    1. Right-click or press and hold the file explorer icon for the application, and then select Properties.
    2. On the Compatibility tab, select the Disable display scaling on high DPI settings check box.
    3. Tap or click Apply, and then tap or click OK.
Lenke til kommentar

Det står 100Hz i annonsen, men er ikke dette en av de som kan "overklokkes" til 120Hz?

Jo den kan overklokkes til 120hz i menyen. PS: Dette er VA modellen. X34p 120hz er IPS. Slik at ikkje disse blandes.

 

Skal sies at VA panelet er treigere enn IPS modellen. Altså det er mere ghosting. VA har bedre sortnivå.

 

For raske spill er nok IPS modellen best. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ultrawide eller 4k 40"? Hva er best?

UW by far ! 120hz VS 60hz er feige lag.

 

60hz i 2018  :rofl:   :sick:

 

Bare å scrolle opp og ned i nettleser eller å bevege musa i windows er jo til å bli kvalm av med 60hz. Ja det er så ille, når man er vant med 100+ hz

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jo den kan overklokkes til 120hz i menyen. PS: Dette er VA modellen. X34p 120hz er IPS. Slik at ikkje disse blandes.

 

Skal sies at VA panelet er treigere enn IPS modellen. Altså det er mere ghosting. VA har bedre sortnivå.

 

For raske spill er nok IPS modellen best. 

Ikke merket noe til Ghosting på min skjerm som har VA, å jeg spiller omtrent bare FPS spill.

Trodde overgangen fra TN med 144Hz og 1ms GtG skulle bli vanskelig, men ikke merket noe større forskjell egentlig.

Lenke til kommentar

Ikke merket noe til Ghosting på min skjerm som har VA, å jeg spiller omtrent bare FPS spill.

Trodde overgangen fra TN med 144Hz og 1ms GtG skulle bli vanskelig, men ikke merket noe større forskjell egentlig.

Merker litt ghosting på Z35P, men det er mest ved musepekeren over mørk bakgrunn, som f.eks i Steam.

Lenke til kommentar

UW by far ! 120hz VS 60hz er feige lag.

 

60hz i 2018  :rofl:   :sick:

 

Bare å scrolle opp og ned i nettleser eller å bevege musa i windows er jo til å bli kvalm av med 60hz. Ja det er så ille, når man er vant med 100+ hz

Øyet kan jo ikke se mer enn 24 fps. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...