Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe meg en ultrawide ila uka som kommer. Jeg er åpen for både 21:9, men også Samsungs 32:9, jeg sikler faktisk veldig på sistnevnte, selv om jeg vet at skjermen er uten g-sync og har "bare" 1080p i høyde.

 

Jeg har nylig kjøpt meg et Asus strix 1080 kort og skjermen kommer enten til å stå på Fredde (Ikea) eller henge på veggen bak. Jeg er veldig usikker på om det er plass til samsungskjermen her, så ville vært fint om noen med denne kombinasjonen eller erfaring kunne tipset meg her..

 

Uansett er jeg etter skjermtips. Hva ville dere kjøpt? Vil jeg blit skuffet med "kun" 1080 på Samsung sin skjerm? Sparer jeg meg selv for fremtidig trøbbel ved å kjøpe en skjerm med g-sync istedet?

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg en ultrawide ila uka som kommer. Jeg er åpen for både 21:9, men også Samsungs 32:9, jeg sikler faktisk veldig på sistnevnte, selv om jeg vet at skjermen er uten g-sync og har "bare" 1080p i høyde.

 

Jeg har nylig kjøpt meg et Asus strix 1080 kort og skjermen kommer enten til å stå på Fredde (Ikea) eller henge på veggen bak. Jeg er veldig usikker på om det er plass til samsungskjermen her, så ville vært fint om noen med denne kombinasjonen eller erfaring kunne tipset meg her..

 

Uansett er jeg etter skjermtips. Hva ville dere kjøpt? Vil jeg blit skuffet med "kun" 1080 på Samsung sin skjerm? Sparer jeg meg selv for fremtidig trøbbel ved å kjøpe en skjerm med g-sync istedet?

Dumt å ikkje kjøpe g-sync skjerm med 1080 skjermkort.

Lenke til kommentar

Dumt å ikkje kjøpe g-sync skjerm med 1080 skjermkort.

 

Tenker i samme bane, men vil jeg trenge g-sync på en skjerm med 3840x1080, halvparten av 4K? Dessuten så ser jeg at samsung skjermen er rimeligeren enn de fleste 21:9 skjermene med g-sync, noe som selvfølgelig også har litt å si.

Lenke til kommentar

1080 piksler i høyden er altfor lite syns jeg.

 

Det vil helt klart merkes. Hadde tømt lommeboka for en lignende skjerm med g-sync og 1440p i høyden, men da må jeg nok vente noen år regner jeg med. Har jo selvsagt også vurdert å kjøpe en 21:9 skjerm med 1440p og g-sync, som PG348Q (9.500,-). Det er nok den eneste skjermen jeg ser som er alternativet for meg, prismessig. For 11.000,- vil jeg heller kjøpe samsungen enn en 21:9 med bedre specs. Noen tanker? Noe jeg ikke ser på markedet som kunne vært et alternativ?

 

Kunne jo selvsagt også kjøpt en decent 16:9 skjerm og ventet på flere ultrawide på markedet, men det kan jo ta sin tid. Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere ville gjort i min situasjon her, alle kommentarer settes pris på.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

Kunne jo selvsagt også kjøpt en decent 16:9 skjerm og ventet på flere ultrawide på markedet, men det kan jo ta sin tid. Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere ville gjort i min situasjon her, alle kommentarer settes pris på.

 

Siden du har et GTX 1080 kort, så ville jeg satset på en 16:9 skjerm ja. Egentlig litt dumt at du gjorde det siden nVidia kommer snart med en ny serie snart, men gjort er gjort. Ingen krise. 2560x1440 er i grunn nok å takle for et 1080 kort i nyere spill. Du kan jo gå ned til High settings da så klart og dermed få bedre fps i spill. Jo høyere oppløsning, jo mer krevende for skjermkortet som du sikkert vet.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Siden du har et GTX 1080 kort, så ville jeg satset på en 16:9 skjerm ja. Egentlig litt dumt at du gjorde det siden nVidia kommer snart med en ny serie snart, men gjort er gjort. Ingen krise. 2560x1440 er i grunn nok å takle for et 1080 kort i nyere spill. Du kan jo gå ned til High settings da så klart og dermed få bedre fps i spill. Jo høyere oppløsning, jo mer krevende for skjermkortet som du sikkert vet.

 

Veldig godt poeng. Ser at mer informasjon kommer kanskje 20. august. Vet vi mer når lansering kan være? Kan fort hende jeg avbryter kjøpet hos elkjøp, eventuelt sender det tilbake.

Lenke til kommentar

Veldig godt poeng. Ser at mer informasjon kommer kanskje 20. august. Vet vi mer når lansering kan være? Kan fort hende jeg avbryter kjøpet hos elkjøp, eventuelt sender det tilbake.

 

Ingen bekreftet dato fra nVidia selv. GTX 1180/2080 kortet ser vi nok i September, men da først i en Founders Edition verson. Asus Strix og andre kommer senere, sikkert Oktober. Så opp til deg om du kan vente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte AW3418DW tidligere i dag når jeg var på jobb. Står estimert leveringsdato for din ordre er 2018-04-10 eller tidligere.

 

Bare å legge seg ned og sove.

 

Har du fått tak i skjermen enda? Ser at dell har samme tilbudet i dag samtidig som det står "sendes innen 1-3 virkedager". Står ikke noe om at de har skjerm på lager. Kunne tenkt meg AW3418DW, syntes det er rart at det kun er to nettbutikker i Norge som selger skjermen, når det kanskje er den aller beste 34'' 21:9 til salgs.

Lenke til kommentar

Har du fått tak i skjermen enda? Ser at dell har samme tilbudet i dag samtidig som det står "sendes innen 1-3 virkedager". Står ikke noe om at de har skjerm på lager. Kunne tenkt meg AW3418DW, syntes det er rart at det kun er to nettbutikker i Norge som selger skjermen, når det kanskje er den aller beste 34'' 21:9 til salgs.

 

Jeg måtte vente 34 dager. Men da sto det også "sendes innen 20-30 virkedager".

Lenke til kommentar

Fornøyd? Mye blb?

 

Veldig fornøyd med skjermen. Litt glow nede til venstre på svart skjerm, men det merker jeg ikke i normalt bruk. Jeg regnet med at skjermen kom med blb og værre ting ut i fra hva jeg har sett på /r/ultrawidemasterrace. Panellotteriet er noe dritt, men kjøper man fra dell direkte så gleder norsk lov og man får med advanced exhange i 3 år (bytte på døra). Dell har ikke lov til å gi deg refurbished her i norge, men i andre skandinaviske land er det lov. Kjøper du fra dustinhome, så kan du fort bli en kasteball mellom dustin og dell fordi skjermen er svensk i datasystemet til dell. Det har skjedd før, men jeg vet ikke hvordan det er nå.

 

Kunne en vennlig sjel gi meg målene på for AW3418DW på:

 

(minste) avstand fra bakre fot og til fronten av panelet & Avstanden mellom de to frem-beina?

 

23 cm (foten står på / så legg på 2-3cm). 55cm mellom beina.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med skjermen. Litt glow nede til venstre på svart skjerm, men det merker jeg ikke i normalt bruk. Jeg regnet med at skjermen kom med blb og værre ting ut i fra hva jeg har sett på /r/ultrawidemasterrace. Panellotteriet er noe dritt, men kjøper man fra dell direkte så gleder norsk lov og man får med advanced exhange i 3 år (bytte på døra). Dell har ikke lov til å gi deg refurbished her i norge, men i andre skandinaviske land er det lov. Kjøper du fra dustinhome, så kan du fort bli en kasteball mellom dustin og dell fordi skjermen er svensk i datasystemet til dell. Det har skjedd før, men jeg vet ikke hvordan det er nå.

 

 

23 cm (foten står på / så legg på 2-3cm). 55cm mellom beina.

Takk for svar!

 

23-26 cm fra der foten står til fremsiden av skjermen ved minste innstilling betyr at jeg kanskje bør ha en dypere pult om jeg skal ha denne skjermen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...