Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er blitt robba...trenger tips!


Countryman

Anbefalte innlegg

 

 

Opplevde tidligere at en forumbruker ikke ville sende meg en vare som jeg hadde betalt noen tusen for. Endte med at jeg tok en telefon til mamman hans og fortalte hvordan situasjonen var, og at sønnen hennes ville bli politianmeldt dagen etter om han ikke ordnet opp. Gikk ikke lang tid før varen var sendt sammen med en unnskyldning. Er en mulighet om brukeren er ung. Mange foreldre vil ta dette ganske seriøst :---)

Takk for tipset, men som jeg også måtte si til en annen bruker i PM - Man skal være veldig forsiktig slik at man selv ikke ender opp med å bli anmeldt for trakassering av familiemedlemmene hans.

 

Dette skal gjøre på rett måte. :)

 

Da var "Forespørsel om hjelp" sendt til Forbrukerombudet.

 

 

Forbrukerrådet håper jeg du mener? Ombudet driver bare med svære saker. Og fokuserer på et og et tema av gangen i hovedsak. Du ser på websiden demmes hva de driver med for øyeblikket. www.forbrukerradet.no er der du skal med saken din. Hør med dem om du kan både bruke dem og anmelde på likt, jeg syns nemlig å huske at det ikke går. Du må bestemme deg nå for hva du vil gjøre, men det er nok ingen bedre til å gi deg råd en forbrukerrådet. :)

 

Ja ja ja, beklager, forbrukerrådet mente jeg :)

 

Jeg har sendt dem en grei informasjon om saken og venter til de har kontaktet meg tilbake med å sende dem PM-tråden til vedkommende og resten av det jeg har. Da skal jeg også spørre dem ang. politianmeldelse samtidig - takk for det tipset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jezzez, hvor mange har blitt lurt og svindlet  av hexacon eller hva han het her inne?

Hexacore/ pondus1337 (tidligere brukernavn)

Tydeligvis en god del.. (ikke meg heldigvis)

 

 

Vi kunne hatt en opptelling. Jeg er svindlet, rett nok for småsummen 600kr - men likevel.

 

Har vi tilsammen nok informasjon til å finne ut hvem dette faktisk er IRL...? Ikke at jeg har tenkt å gi fyren juling, men dersom man kunne fått tak i vedkommende face to face er jo det greiest å ordne opp den veien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jezzez, hvor mange har blitt lurt og svindlet av hexacon eller hva han het her inne?

Hexacore/ pondus1337 (tidligere brukernavn)

Tydeligvis en god del.. (ikke meg heldigvis)

Vi kunne hatt en opptelling. Jeg er svindlet, rett nok for småsummen 600kr - men likevel.

 

Har vi tilsammen nok informasjon til å finne ut hvem dette faktisk er IRL...? Ikke at jeg har tenkt å gi fyren juling, men dersom man kunne fått tak i vedkommende face to face er jo det greiest å ordne opp den veien.

Ja, jeg vet hvem fyren er og har den informasjonen man trenger for å kunne gå den rette veien. La oss heller samarbeide om å få sjappa hans stengt, og eventuelt få ham stoppet fra alle mulige fremtidige muligheter til å drive egen business.

Pengene skjiter jeg i, vil bare få en slutt på faanskapen og det akter jeg å få til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jezzez, hvor mange har blitt lurt og svindlet  av hexacon eller hva han het her inne?

Hexacore/ pondus1337 (tidligere brukernavn)

Tydeligvis en god del.. (ikke meg heldigvis)

 

 

Vi kunne hatt en opptelling. Jeg er svindlet, rett nok for småsummen 600kr - men likevel.

 

Har vi tilsammen nok informasjon til å finne ut hvem dette faktisk er IRL...? Ikke at jeg har tenkt å gi fyren juling, men dersom man kunne fått tak i vedkommende face to face er jo det greiest å ordne opp den veien.

 

Nok info til å finne ut hvem dette er IRL? Jeg har visst det helt siden countryman startet tråden uten at han engang trengte si navn! Om du vil ha fullt navn send meg en PM (nei jeg kjenner ikke duden, takk og pris)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei countryman, du er ikke den eneste som har vært dum. Jeg gjorde en handel med fyren for en 3-4 uker tilbake, men ikke sett snurten av grafikkortet han påsto han solgte. Jeg gjorde mine vanlige sjekk og rutiner før jeg overførte avtalt sum, men ser ut som jeg ble svindlet for real denne gangen.

Jeg har prøvd å komme i kontakt med han i etterkant uten hell. Jeg mener å ha flere epost adresser og tlfnr som er linket til selger. Send pm om du har behov for det jeg har av info.

 

Jeg tror selv dette er en yngre kar som har kommet langt med mindre svindler i lengre tid uten at noen har tatt grep. Det gleder meg å se at noen gjør noe. Slike saker går oftest forbi grunnet det ikke lønner seg for enkeltmannen å annmelde. Jeg kan ta grundig feil, noe jeg forøvrig allerde har gjort, og at dette er større org. kriminelle.

Likevel er mine ubesvarte meldiger og anrop til nevnte fyr ikke besvart, som kan i noen grad bekrefte at personen er reel og kjeltring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Henger med på denne tråden. Har selv blitt svindlet av han i forbindelse med bruktkjøp. Vet også at han har svindlet andre personer i forbindelse med TG biletter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet, hvordan kommer dere i det hele tatt i kontakt med denne svindleren? Ser det blir skrevet at han svindlet dere her, men etter det jeg har sett finnes det ingen "Kjøp og salg" kategori her? 

 

Føler med dere som har blitt lurt! Selv om det kanskje er småbeløp for noen, så kan det utgjøre big-money for svindleren.

 

Hvorfor ikke ringe han og konfrontere? På internett etterlater man spor, og han er ingen unntak... :)

Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet, hvordan kommer dere i det hele tatt i kontakt med denne svindleren? Ser det blir skrevet at han svindlet dere her, men etter det jeg har sett finnes det ingen "Kjøp og salg" kategori her? 

 

Føler med dere som har blitt lurt! Selv om det kanskje er småbeløp for noen, så kan det utgjøre big-money for svindleren.

 

Hvorfor ikke ringe han og konfrontere? På internett etterlater man spor, og han er ingen unntak... :)

Har du lest tråden? :p Han svarer ikke om de ringer.

De fleste har nok kommet i kontakt med han via bruktmarkedet http://www.tek.no/bruktmarked/data_og_datautstyr

Lenke til kommentar

Om dette kommer til Forbrukertvisutvalget, og dere møter, og om Han/firmaet ikke møter for å svare for seg, vil dere automatisk bli tilkjent Medhold. Da kan dere begjære ham Konkurs om han ikke gjør opp for seg, og alt av hans verdier vil bli begjært tvangssolgt for å gjøre opp til skyldige parter..

 

Så dette er vel veien og gå vil jeg tro..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Det her er helt vanvittig folkens - Jeg er utrolig glad for alle som stepper opp og taler samme sak her!

Dette medfører at gløden jeg har for å få disket opp i dette en gang for alle tar fullstendig av her - Takk!

 

Og jeg beklager til et par av dere for at jeg ikke har reagert på PM`s ennå, det kommer, jeg har hatt et par andre hverdagslige ting som også måtte gjøres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...