Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er blitt robba...trenger tips!


Countryman

Anbefalte innlegg

Først og fremst må jeg si - Ja, jeg har vært dum.

Sånn, da var vi ferdige med den saken :huh:

 

Saken er som følger:

Jeg lager hjemmeside for første gang og har derfor hatt behov for hjelp i div. foraer, bla.a. her på Diskusjon.

Det endte med at en bruker her inne sendte meg PM`s hvor han tilbød meg en rekke ting slik som webhotell og domene til en "veldig gunstig pris" samt 2.000kr for å lage hele nettsiden for meg og tilpasse den slik jeg ville ha den slik at den ville se litt mer proff ut.

 

Jeg var dødssliten etter å ha sitti i 10timer denne kvelden med tweaking opp og ned uten å få til noe som helst. Jeg takket derfor ja og betalte ham 2.500kr.

 

Dagen etter løsnet det og jeg fikk en ny giv til å få til dette på egenhånd.

Jeg kontaktet ham umiddelbart og spurte pent om "vi kunne droppe det" og få pengene returnert. Jeg fikk da et litt surt svar, en beskjed om at han allerede hadde kjøpt webhotellet og at jeg da kunne få returnert 1.900kr. Jeg visste at dette var min egen feil og aksepterte dette.

 

Deretter fordunstet denne fyren, naturligvis, og pengene anser jeg som tapte.

 

Uansett hvor naiv og dum jeg har vært akter jeg likevel ikke å la en tjuv komme seg unna på denne måten uten at jeg lager et rent helvete for han først, uavhengig av hvor mye penger det er snakk om.

Jeg har forsøkt å kontakte ham på PM her inne, Skype og mail uten å få svar - det har nå gått over 2 uker uten kontakt.

 

Jeg ber dere derfor om tips til hvilke instanser jeg kan anmelde dette forholdet til og jeg snakker da om ABSOLUTT ALLE MULIGE INSTANSER i tillegg til politiet osv...nettsider hvor man kan varsle om bedrageriske firmaer osv...ALT!

 

Ja, denne personen driver et firma, et firma som gjør nettopp slike jobber som jeg her ble tilbudt. Derfor mener jeg at jeg kan gjøre dette slik at andre ikke går i den samme fellen. Om man driver et firma burde regel nummer 1 her i Norge være å akseptere angreretten til kundene, ellers kommer man ikke langt.

 

Jeg har en lengre PM tråd som bevis, en pay-pal regning han sendte meg (jeg betalte ikke gjennom pay-pal men direkte til kontoen hans) , fullt navn og adresse samt adressen til nettstedet hans/firmaet hans.

 

Takk for hjelp :)

 

Edit: og det er greit å nevne at denne brukeren allerede er blitt rapportert her på Diskusjon. Den første sendte jeg for 3 dager siden, men siden jeg ikke har "hørt noe" sendte jeg en ny en idag.

Endret av Countryman
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Si hvem denne brukeren er og advar andre mot han. Diskusjon kan ikke holdes ansvarlig for hva brukere sender til hverandre på private meldinger like mye som Telenor ikke kan holdes ansvarlig for alle som bruker nettet deres til nedlastinger med mer... Du kan selvfølgelig anmelde det til politiet, men med 99,999999% sikkerhet ender den bare som henlagt etter bevisets stilling. Gjør det enkleste og gå videre, du vil mest sannsynlig ikke få pengene dine tilbake, og husk denne situasjonen så du ikke gjør samme tabbe igjen :)

Lenke til kommentar

Si hvem denne brukeren er og advar andre mot han. Diskusjon kan ikke holdes ansvarlig for hva brukere sender til hverandre på private meldinger like mye som Telenor ikke kan holdes ansvarlig for alle som bruker nettet deres til nedlastinger med mer... Du kan selvfølgelig anmelde det til politiet, men med 99,999999% sikkerhet ender den bare som henlagt etter bevisets stilling. Gjør det enkleste og gå videre, du vil mest sannsynlig ikke få pengene dine tilbake, og husk denne situasjonen så du ikke gjør samme tabbe igjen :)

Jeg har ikke lov til å henge ut brukere i forumet - Da blir jeg selv sparket ut :wee:

 

Jeg har så sterke beviser i denne saken at når Diskusjon ser de, hvilket de har gjort, burde de ikke være i tvil om hva de burde gjøre - Altså ta sin del av ansvaret ved å fjerne brukeren. Jeg har jo rapportert PM-tråden til de så de ser selv.

 

Jeg vet at jeg ikke får tilbake pengene, men ved å anmelde til politi - både privatperson og firma til politi og andre instanser + "varslesider" rundt på internett vil han få seg en skikkelig ripe i lakken. Det vil forhåpentligvis også hjelpe andre folk å lese at dette er en bedrager slik at de styrer unna.

Det er ikke snakk om mye penger - det er snakk om prinsipp. Om noen stjeler fra Countryman slipper de ikke så lett unna.

 

"Gjør det enkleste og gå videre, du vil mest sannsynlig ikke få pengene dine tilbake, og husk denne situasjonen så du ikke gjør samme tabbe igjen"

Liitt dum ja kanskje - men jeg har handlet en vare fra et firma som faktisk eksisterer. Hvordan kunne jeg vite det, at akkurat dette firmaet skulle være et ugler-i-mosen firma?

Lenke til kommentar

 

Jeg er glad i profilen min og ønsker å beholde den (:

Så, back to topic, tips til nettsteder og instanser.

 

http://www.forbrukerradet.no/klage/klage-til-selger

Så lenge du opererer som privatperson.

 

Vakkert, denne tar jeg med - jeg er helt innafor ifølge opplysningene her.

 

Takker :)

 

Har grusomt mye jobb denne helga og får gjort noe før på mandag - Men mandagskvelde derimot, den skal vies til dette. Sannsynligvis tirsdagskvelden også :)

 

PM-tråden jeg har med vedrørende skal printes ut og legges ved i politianmeldelsen. - Jeg har lov til det vel, eller er dette en eller annen form for brudd på taushetsplikt og bør heller opplyses om at eksisterer ved behov/ønske?

Lenke til kommentar

Jeg vet at karen helt nylig har fått sitt firma registrert i Brønnøysundsregisteret (tror jeg det var..) - Er det noen der jeg også kan "varsle"?

 

Jeg har veldig god kontakt med bank-dama mi etter 15år som fast kunde - hun sier hun har litt erfaring med lignende saker og gir meg full støtte i at dette bør politianmeldes - Selv om den kommer til å henlegges blir den i det minste notert, og vedrørende får lengre og lengre nese i systemet da alle slike saker blir "notert".

 

Edit: Oj, der var brukerkontoen hans her på Diskusjon deaktivert gitt :ph34r:

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til spetakkel du steller istand etter å ha tapt lusne 1900 kr! Du er hverken den første eller den siste som taper penger i handel og vandel, spesielt på nett. Men er du iherdig nok, kan du sikkert oppnå å få en slags hevn - men neppe penger.

Hver sin lyst, sa øltapperen, han drakk mens de andre sloss.

Lenke til kommentar

PM-tråden jeg har med vedrørende skal printes ut og legges ved i politianmeldelsen. - Jeg har lov til det vel, eller er dette en eller annen form for brudd på taushetsplikt og bør heller opplyses om at eksisterer ved behov/ønske?

Skulle tro det blir likt med å ta opptak av samtaler [link]. Iom den andre part vet at man har tingene skriftlig med PM, så skulle jeg tro man står ennå sterkere med å få lov å bruke dette.

Lenke til kommentar

Om du er av typen som godtar at folk stjeler pengene dine så vær så god.

Alle blir før eller siden nødt til å innse at man er blitt svindlet. Slik ER bare livet.

Så spørs det hvor hevngjerrig man er og hvor langt man tør gå. Mulighetene er mange... helt unødvendig å utbrodere.

Lykke til, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...