Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er blitt robba...trenger tips!


Countryman

Anbefalte innlegg

 

Si meg, er fyren overhodet myndig?

Ifølge min forskning skal han være det ja :-)

 

Har prøvd og ringe karen, vurderer og sjekke opp hvem som er foreldrene hans og ta kontakt den veien uten hell sålangt.

 

 

Her var det jaggu folksomt! god morgen folkens :)

 

Jeg sendte deg litt info vedrørende det du nevner her - selv må jeg styre unna slikt i frykt for å bli anmeldt selv for trakassering. Vær forsiktig!

 

Jeg venter på svar fra Forbrukerrådet før jeg kan gjøre noe mer. Håper jeg får svar idag slik at jeg ikke må vente helt til mandag.

 

Privat-inkasso er satt igang!

Dette foreslår jeg at andre også gjør, som fremdeles har "beviser" på at karen skylder penger. Kjempegodt tips dette fra @Emancipate :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme fyren som i denne tråden? Husker jeg fulgte med på den tråden, og trådstarter hadde vel lagd en ny konto. En i tråden som lånte ut penger og ikke fikk tilbake holdt tråden oppdatert, og da dukket Pondus1337/Hexacores sitt navn opp.
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1631305&p=22081295

Edit: Var visst ikke første som tenkte på dette nei.

Ah, han som ikke hadde råd til mat. Det er lavmål altså, om det ikke var sant.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

 

Samme fyren som i denne tråden? Husker jeg fulgte med på den tråden, og trådstarter hadde vel lagd en ny konto. En i tråden som lånte ut penger og ikke fikk tilbake holdt tråden oppdatert, og da dukket Pondus1337/Hexacores sitt navn opp.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1631305&p=22081295

 

Edit: Var visst ikke første som tenkte på dette nei.

Ah, han som ikke hadde råd til mat. Det er lavmål altså, om det ikke var sant.

 

Jepp, det er en og samme kar.

Greit at de som har kommet frem i lyset med sine historier har veldig sterke bevis på svindel og de fleste har levert inn Politi anmeldelse, til og med sendt pengene som skyldes som inkasso.

 

Forhåpentligvis setter det en stopper for hans fremtidige svindel planer, ettersom han ikke var så veldig god til og skjule sine spor ... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men mtp på at han har vert aktiv på diskusjon.no, er det vell stor sannsynlighet for at han har laget seg en annen bruker/gjest og leser det vi skriver nå?

Det er nok mulighet for det, men regner med han vil få det med seg om han leser her eller venter på brev eller kontakt fra politi\inkasso\Forbrukerombudet

Lenke til kommentar

 

 

Samme fyren som i denne tråden? Husker jeg fulgte med på den tråden, og trådstarter hadde vel lagd en ny konto. En i tråden som lånte ut penger og ikke fikk tilbake holdt tråden oppdatert, og da dukket Pondus1337/Hexacores sitt navn opp.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1631305&p=22081295

 

Edit: Var visst ikke første som tenkte på dette nei.

Ah, han som ikke hadde råd til mat. Det er lavmål altså, om det ikke var sant.

 

Jepp, det er en og samme kar.

Greit at de som har kommet frem i lyset med sine historier har veldig sterke bevis på svindel og de fleste har levert inn Politi anmeldelse, til og med sendt pengene som skyldes som inkasso.

 

Forhåpentligvis setter det en stopper for hans fremtidige svindel planer, ettersom han ikke var så veldig god til og skjule sine spor ... :)

 

 

Utrolig... :rofl: .....

 

Usikker på om jeg forstod deg helt her - mener du at mange i den tråden, og på den tiden den var aktiv, anmeldte ham og fikk pengene tilbake?

Lenke til kommentar

Men mtp på at han har vert aktiv på diskusjon.no, er det vell stor sannsynlighet for at han har laget seg en annen bruker/gjest og leser det vi skriver nå?

Håper og regner med at gjør det ja, og at det da medfører en hel og full maskinvask kun med skitne underbukser hver eneste dag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

SNIP

SNIP

 

SNIP

 

 

Utrolig... :rofl: .....

 

Usikker på om jeg forstod deg helt her - mener du at mange i den tråden, og på den tiden den var aktiv, anmeldte ham og fikk pengene tilbake?

 

Nei det tror jeg ikke, om TS har gått videre med saken vet jeg ikke siden det er en del måneder siden sist aktivitet var :-)

 

Forhåpentligvis kommer alle som har opplevd å bli svindlet til og anmelde saken, slik det blir en slutt på hans romsteringer :)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål vedrørende "rett måte" å gjøre dette på, både når det gjelder anmeldelse til politi (Ja, jeg jobber med denne mens jeg venter på Forbrukerrådet :) ) og utsendelse av egen/privat-inkasso.

 

Vedkommende tok kontakt med meg som privatperson - dvs. han introduserte seg ikke som  innehaver av et firma. Informasjonen om at han drev et firma fikk jeg først da jeg spurte om det og var det som skulle til for at jeg slo til.

-Man må velge om man anmelder/sender dette til privatperson eller bedrift og jeg lurer på hvilken av disse 2 dere mener det er "rett" å konsentrere seg om? Jeg tror dette vil ha noe å si på måten hele saken blir sett på(?)

 

Selv mener jeg det er smartest å tenke på dette som et svindlerfirma(?)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

Men mtp på at han har vert aktiv på diskusjon.no, er det vell stor sannsynlighet for at han har laget seg en annen bruker/gjest og leser det vi skriver nå?

Og hva om han så har?

 

Tenkte bare på at han leser det vi skriver, og evt sletter / forbreder seg på det vi skriver. Er vell bedre å "ta han på senga". 

Var mest for nevne det :)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål vedrørende "rett måte" å gjøre dette på, både når det gjelder anmeldelse til politi (Ja, jeg jobber med denne mens jeg venter på Forbrukerrådet :) ) og utsendelse av egen/privat-inkasso.

 

Vedkommende tok kontakt med meg som privatperson - dvs. han introduserte seg ikke som  innehaver av et firma. Informasjonen om at han drev et firma fikk jeg først da jeg spurte om det og var det som skulle til for at jeg slo til.

-Man må velge om man anmelder/sender dette til privatperson eller bedrift og jeg lurer på hvilken av disse 2 dere mener det er "rett" å konsentrere seg om? Jeg tror dette vil ha noe å si på måten hele saken blir sett på(?)

 

Selv mener jeg det er smartest å tenke på dette som et svindlerfirma(?)

Det kommer vel egentlig an på hvor du sendte pengene? Firmakonto eller privatkonto.

 

Men om du får det på han personlig er det desidert smartest. Firmaet kan han bare ta ut alle pengene fra. Når namsmannen begjærer utlegg er det ingen verdier å hente, og firmaet slås konkurs.

 

Om du får det på personen og det ikke er noen verdier å hente så vil det blir det om han får inntekt de neste ca 3 (?) år. Større sjanse for å få pengene dine.

 

Dersom du går på personen, og han ikke har noen verdier får han betalingsanmerkning. Noe som hemmer han i forhold til opprettelse av lån og abonnementer, og dermed setter han under press til å betale tilbake.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har et spørsmål vedrørende "rett måte" å gjøre dette på, både når det gjelder anmeldelse til politi (Ja, jeg jobber med denne mens jeg venter på Forbrukerrådet :) ) og utsendelse av egen/privat-inkasso.

 

Vedkommende tok kontakt med meg som privatperson - dvs. han introduserte seg ikke som  innehaver av et firma. Informasjonen om at han drev et firma fikk jeg først da jeg spurte om det og var det som skulle til for at jeg slo til.

-Man må velge om man anmelder/sender dette til privatperson eller bedrift og jeg lurer på hvilken av disse 2 dere mener det er "rett" å konsentrere seg om? Jeg tror dette vil ha noe å si på måten hele saken blir sett på(?)

 

Selv mener jeg det er smartest å tenke på dette som et svindlerfirma(?)

Det kommer vel egentlig an på hvor du sendte pengene? Firmakonto eller privatkonto.

 

Men om du får det på han personlig er det desidert smartest. Firmaet kan han bare ta ut alle pengene fra. Når namsmannen begjærer utlegg er det ingen verdier å hente, og firmaet slås konkurs.

 

Om du får det på personen og det ikke er noen verdier å hente så vil det blir det om han får inntekt de neste ca 3 (?) år. Større sjanse for å få pengene dine.

 

Dersom du går på personen, og han ikke har noen verdier får han betalingsanmerkning. Noe som hemmer han i forhold til opprettelse av lån og abonnementer, og dermed setter han under press til å betale tilbake.

 

Du synes å forutsette at det er snakk om et aksjeselskap. Det tror jeg ikke er tilfelle. Det er snakk om at svindleren har registrert enkeltpersonsforetak, og også driver næringsvirksomhet personlig. Da stemmer ingenting av det du sier.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja Herr Brun, er enig med deg. Jeg har null erfaring med dette fra tidligere.. (:

 

Jeg har et stort ønske om at enda flere leverer inn en anmeldelse - det kan være en ide å henvise til hverandres anmeldelser, ellers er det fort gjort for de for politidistriktene å se på dette som en one-man-accident.

 

Ber om at alle som er interessert tar kontakt på PM.

 

God kveld folkens(:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...