Gå til innhold

Hva er best, konsoll eller pc gaming?


Gjest Bruker-292501

  

101 stemmer

  1. 1. Hva er best, konsoll eller pc gaming?

    • Konsoll
      14
    • Pc gaming
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

The Sims syntes jeg faktisk at var mye bedre på Playstation 2. Heldigvis kan det også emuleres :)

Ingen mod-støtte

Ingen expansions

Ikke samme spill

 

Det er det jeg sier, jeg syntes spillet med samme tittelen var bedre på PS2.

 

Vel, siden du skal være så ekstremt uenig, så kan jeg nevne en annen PC-eksklusiv:

Diablo 2

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er pc gaming møkk? Det er jo strengt talt den eneste universelle plattformen hvor man kan få spilt bortimot alt som finnes av spill og absolutt alt som finnes av spillsjangere. Personlig mener jeg at de burde begravd last gen for allerede et år siden. Men på en annen side så har jo dette halvannet året heller ikke bydd på noe nevneverdig nytt, men mer en periode hvor man går tilbake til spill som allerede var gode og ble utgitt for å tyne ut enda litt mer penger av lisensen. 

Pc har ikke noen nintendo spill og det sier det meste med tanke på at nintendo har nesten alt av det som er verdt å spille...

 

 

Mener DU ja, en høyst subjektiv mening :)

 

PC er så til de grader proppa med eksklusive titler at det er vanskelig å starte noe sted. Men strategi og simulator spill er kanskje de sjangrene pc har mest eksklusivt av. Titler som Europa Universalis serien eller total war og en million andre.

 

Mens en del strategi sjangrer har blitt overført til konsoll med varierende hell, er det mange simulator spill som aldri hadde fungert på konsoll. På grunn av ekstremt høye system krav i noen spill, til kontroll oppsett som i noen tilfeller har krevd hundrevis av knapper + Joystick.

 

Dette er begge sjangre som ikke er så populære i dag, mens de på 90 tallet var de mest populære. Men liker man den type spill er Pc uten tvil veien å gå :)

Lenke til kommentar

Konsoll er vel i bunn og grunn laget så billig som mulig for at det skal nå fram til flere. Det er lettere for de små og starte sin spillopplevelse på konsoll da det også er billigst og mest simpelt for de små. Var slik for meg selv med GameCube og PS1/2.

Spillopplevelsen og grafikken blir deretter. Billigere resulterer i dårligere kvalitet. Det er jo bare til å se på alle disse forskjellige sammenlikningene pc vs konsoll så ser man jo klart hva som har den beste. Dette er også noe som ikke spiller noen spesiell stor rolle for noen da de bare ønsker å få spilt litt. 

Lenke til kommentar

Helt avhengig av hva jeg skal spille. Bruker nok mest tid på pcen da jeg er veldig glad i strategispill, mens playstationen brukes mest når jeg har flere kompiser over eller spill jeg helst vil spille fra sofaen. Dragon age, Skyrim og Mass Effect er spill jeg helt klart foretrekker å spille på konsoll. 

Lenke til kommentar

Foretrekker konsoll til skytespill, eventyrspill, og egentlig det meste, med unntak av strategi (lite av det på konsoll). Spiller mest på PC though. Grunnen til at jeg foretrekker konsoll er at jeg finner det mer avslappende og det blir veldig "rettferdig", dvs. at med unntak av Internett stiller alle spillere likt. Jeg synes forøvrig det totalt er billigere også, selv om noen sikkert er uenig i det. Med Playstation Plus for rundt 30 kroner i måneden får man også seks "gratis" spill hver måned, noe som er supert. 

 

Holder meg til Playstation angående valg av konsoll. Har gjort det siden første utgave, og synes konsollene deres er bedre å spille på enn både Nintendo og Xbox, men det er jo smak og behag. Akkurat som denne diskusjonen. :)

Lenke til kommentar

Konsoll. Drit lei alt fjaset på PCen, spill som kjøpes på steam som ikke fungerer som du må lese på forum og gjøre tiltak i timevis for å kjøre spill. Virus, mange programmer blir utdatert og må oppdateres hele tiden. Alt for mange innstillinger og valgmuligheter som må justeres. Konsollen skrur jeg på og spiller, ingenting annet ekstra fjas.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler PC fordi PC har bedre spillvalg. Console er jo okey, men ikke like bra som PC. Jeg kjøper kun konsoll til å spille God of War, Uncharted og The Last of US. Med andre ord exclusive konsoll spill. Ellers anbefaler jeg ikke konsoll i det hele tatt. Playstation 3 var min siste konsoll. Nå holder jeg meg til pc som har større utvalg av spill og valgfrihet.

 

Hvis du ønsker å spille med Playstation eller Xbox kontroll. Så er det jo bare å plugge dette inn i pcen. Ikke noe mer vanskelig enn dette.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Er visse ting jeg bruker konsoll til og andre ting kun PC. Bilspill er utelukkende på konsoll f.eks og typiske eventyrspill som Tomb Raider og lignende. Men PC er hovedplattformen, 30 fps gjør meg faktisk dårlig, særlig i fps spill. Enkelte spill man ikke ser det så godt i men håper neste konsollgenerasjon er 60fps. Nå sitter jeg og nyter 144hz og G-Sync på PC, det er en helt annen verden.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvilken plattform jeg spiller på, når jeg kjøper en eller flere plattformer er det kun fordi jeg må det for å ha tilgang til spillene. Kunne jeg spilt alt på PCen ville jeg gjort det, men det er ikke tilfellet.

 

Tidligere foretrakk jeg konsoll fordi det kunne være mye teknisk mikkmakk med å få spill til å starte/kjøre bra på en PC, men dette problemet er langt på vei eliminert i dag og siden PS3/360-generasjonen har konsollene blitt så vedlikeholdskrevende med sine patcher og oppdateringer at det argumentet ikke er gyldig lenger.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg egentlig ikke om hvilken plattform jeg spiller på, når jeg kjøper en eller flere plattformer er det kun fordi jeg må det for å ha tilgang til spillene. Kunne jeg spilt alt på PCen ville jeg gjort det, men det er ikke tilfellet.

 

Tidligere foretrakk jeg konsoll fordi det kunne være mye teknisk mikkmakk med å få spill til å starte/kjøre bra på en PC, men dette problemet er langt på vei eliminert i dag og siden PS3/360-generasjonen har konsollene blitt så vedlikeholdskrevende med sine patcher og oppdateringer at det argumentet ikke er gyldig lenger.

 

Nintendo 64, Playstation 2 var gode tider. Det var da man kunne bare sette spillet rett inn å spille. Nå krever mange spill updates før man får lov til å spille. Meningen med konsoll var jo at man kunne spille uten installasjon, updates, uten og være online på nettet.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...