Gå til innhold

Hva er best, konsoll eller pc gaming?


Gjest Bruker-292501

  

101 stemmer

  1. 1. Hva er best, konsoll eller pc gaming?

    • Konsoll
      14
    • Pc gaming
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Jeg velger å tro at mange av de som liker konsoller bedre ikke har sett denne tråden enda, det kan da ikke være så mange som foretrekker pc gaming er det?

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at mange av de som liker konsoller bedre ikke har sett denne tråden enda, det kan da ikke være så mange som foretrekker pc gaming er det?

Du er på et forum, altså gruppen mennesker som diskuterer og svarer på tråder er av de mer interesserte i sin gruppe. Det er ikke til å komme bort ifra at PC-gaming gir en bedre spillopplevelse enn konsollgaming takket være:

Bedre grafikk

Høyere framerate

Bedre utvalg av kontrollere

Mer responsive spill (som følge av høyere framerate)

Vesentlig bedre utvalg av spill enn på PS3/360/PS4 eller XBone.

Eksklusive spill blir det stadig færre av, og de blir stadig svakere...

Billigere spill

 

At engangskostnadene på PC er høyere er riktignok et faktum, men de som er over gjennomsnittlig interesserte bryr seg ikke om det koster 5000 kr ekstra for en vesentlig bedre opplevelse.

Endret av N o r e n g
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg velger å tro at mange av de som liker konsoller bedre ikke har sett denne tråden enda, det kan da ikke være så mange som foretrekker pc gaming er det?

At engangskostnadene på PC er høyere er riktignok et faktum, men de som er over gjennomsnittlig interesserte bryr seg ikke om det koster 5000 kr ekstra for en vesentlig bedre opplevelse.

 

De 5000 kronene tjener man jo fort inn igjen visst man kjøper mye spill. Nye titler finner man som regel 200kr billigere på en PC enn det koster på konsoll. Nå vet jeg ikke hvor mye det koster for å kunne spille online på konsoller, men man sparer nå litt der også siden det er gratis å spille online på PC

Lenke til kommentar

Akkurat nå spillet jeg kun på konsoll, men det handler om at jeg som student ikke har tatt meg råd til ny stasjonær PC. Skal helt klart ha en ny PC så straks kapitalen er der.

 

I det lange løp koster det ikke stort mer for PC enn for konsoller, bare regn på det selv. Mitt regnskap er noe ala dette og tar utgangspunkt i at spillene er ca 150-200 kr billigere pr stk på PC:

 

20 x spill = 3000-4000 kr i året

Online spilling = 450 kr i året

 

Hvis alt klaffer sparer jeg 4500 kroner i året som jeg kan bruke på andre ting - eventuelt til å oppgradere PCen for å være top notch hele tiden. Konsoll gir meg ingenting jeg ikke kan få på PC, motsatt er det helt annerledes. I tillegg er jeg stor fan av simulatorer (sport, bil, by-bygger osv.) og strategispill, noe som fungerer ekstremt dårlig på konsoll.

 

Liker min PS4, men den er underlegen maskinen jeg skal kjøpe på stort sett alt.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Når spørsmålet er hva som er best av konsoll og PC så er det ikke rart PC er hva som vinner. For PC er best.

 

Men det betyr jo ikke at det er den beste løsningen for alle. Noe som er viktig å få frem synes jeg. For mange så vil en konsoll være det beste valget. Alt utifra økonomi,interesse,tid osv osv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sitter man hjemme å spiller med venner, så er konsoll klart best. 4 stykker 1 gamecube og MarioParty = en koselig aften :)

Er litt synd at man ikke finner titler med splitscreen til PC. Husker godt jeg og eksen min spilte Gears of War serien som jeg egentlig ikke likte noe særlig, men straks man ble to som spilte det, så var det utrolig morsomt.

Lenke til kommentar

Er litt synd at man ikke finner titler med splitscreen til PC. Husker godt jeg og eksen min spilte Gears of War serien som jeg egentlig ikke likte noe særlig, men straks man ble to som spilte det, så var det utrolig morsomt.

 

http://store.steampowered.com/tag/en/Split%20Screen/#p=0&tab=NewReleases

 

Dette er bare på steam, og mange av de har også full controller support, så du kan kople til Xbox-kontrollere. Det er riktignok ikke i nærheten så mange som på konsoll, men de finnes!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Bruker-292501

Hvorfor er pc gaming møkk? Det er jo strengt talt den eneste universelle plattformen hvor man kan få spilt bortimot alt som finnes av spill og absolutt alt som finnes av spillsjangere. Personlig mener jeg at de burde begravd last gen for allerede et år siden. Men på en annen side så har jo dette halvannet året heller ikke bydd på noe nevneverdig nytt, men mer en periode hvor man går tilbake til spill som allerede var gode og ble utgitt for å tyne ut enda litt mer penger av lisensen. 

Pc har ikke noen nintendo spill og det sier det meste med tanke på at nintendo har nesten alt av det som er verdt å spille...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Hvorfor er pc gaming møkk? Det er jo strengt talt den eneste universelle plattformen hvor man kan få spilt bortimot alt som finnes av spill og absolutt alt som finnes av spillsjangere. Personlig mener jeg at de burde begravd last gen for allerede et år siden. Men på en annen side så har jo dette halvannet året heller ikke bydd på noe nevneverdig nytt, men mer en periode hvor man går tilbake til spill som allerede var gode og ble utgitt for å tyne ut enda litt mer penger av lisensen. 

Pc har ikke noen nintendo spill og det sier det meste med tanke på at nintendo har nesten alt av det som er verdt å spille...

 

Winza Winza Winza, PC har alle Nintendo spill som er vært å spille, fra game and watch serien og frem til gc/wii tiden. Det kalles emulator, og du får det samme til xbox, ps1 og 2, psp, psp vita, og alt annet som kan krype og gå av hjemme konsoller, samt faktisk gode moderne spill som man heller ikke kan få til andre plattformer enn pc, spesielt strategi og simulator sjangeren! 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Å, jeg trodde du mente spill som er laget for pc ikke emulator. Jeg spilte på emulator ganske mye før i tiden men det føltes aldri like bra og hyggelig som når jeg sitter og spiller på konsollen og så stjeler vi jo spill som vi egentlig skal betale for og det klarer jeg ikke å gjøre. Kan du nevne minst 3 pc spill som er ekslusive til bare pc som er verdt å spille?

Lenke til kommentar

Å, jeg trodde du mente spill som er laget for pc ikke emulator. Jeg spilte på emulator ganske mye før i tiden men det føltes aldri like bra og hyggelig som når jeg sitter og spiller på konsollen og så stjeler vi jo spill som vi egentlig skal betale for og det klarer jeg ikke å gjøre. Kan du nevne minst 3 pc spill som er ekslusive til bare pc som er verdt å spille?

 

Du kan fint kjøpe spillet og spille det på emulator, du "stjeler" bare om du selv vil"

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Å, jeg trodde du mente spill som er laget for pc ikke emulator. Jeg spilte på emulator ganske mye før i tiden men det føltes aldri like bra og hyggelig som når jeg sitter og spiller på konsollen og så stjeler vi jo spill som vi egentlig skal betale for og det klarer jeg ikke å gjøre. Kan du nevne minst 3 pc spill som er ekslusive til bare pc som er verdt å spille?

hmm, hvor skal jeg starte? Mine 3 favoritt pc only er Transport Tycoon Deluxe, også gratis via openttd.org. Så kan vi jo slenge på Red Alert 2 med exp, kanskje likestilles med Genereals + exp når det kommer til lan moro. Har jo også originale battlefield 1942 som var ekstremt morsomt på lan, samme gjelder jo forsåvidt BF Vietnam, og 2142. Jeg kan forsåvidt holde på en evighet. Poenget mitt er at man har et ekstremt stort utvalg av gode og mindre gode spill, fordelen pc'en har over konsoll er at alle spillene noen gang produsert til pc kan fremdeles spilles, mens på konsoll må man gjerne ha de forskjellige generasjonene for å få med seg de beste spillene 

Lenke til kommentar

Å, jeg trodde du mente spill som er laget for pc ikke emulator. Jeg spilte på emulator ganske mye før i tiden men det føltes aldri like bra og hyggelig som når jeg sitter og spiller på konsollen og så stjeler vi jo spill som vi egentlig skal betale for og det klarer jeg ikke å gjøre. Kan du nevne minst 3 pc spill som er ekslusive til bare pc som er verdt å spille?

Det å spille på Emulator ser ikke jeg på som stjeling. Jeg har noe som kalles Dolphin som gjør at jeg kan spille N64 og Gamecube spill. Det lages ikke spill for disse konsollene mere, så da blir det jo ikke akkurat stjeling, for Nintendo hverken taper eller tjener penger om jeg skulle kjøpt konsollene brukt.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

 

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.
I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.
 
Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker PC. Spillene er billigere, og spillene blir som regel oppdatert fortere der.

 

Her om dagen skulle jeg kjøpe Project Cars. 649,- på Xbox One og 340,- på Steam. Valget ble temmelig enkelt, selv om PC-en min er litt gammel. Har også et ålreit ratt til PC.

 

Kommer nok ikke helt utenom konsoll, siden favorittserien min, EA NHL, er konsolleksklusiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...