Gå til innhold

Hva er best, konsoll eller pc gaming?


Gjest Bruker-292501

  

101 stemmer

  1. 1. Hva er best, konsoll eller pc gaming?

    • Konsoll
      14
    • Pc gaming
      87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skrev det ja, så stilte jeg deg et spørsmål senere, som du inssiterte å få svar på, et spørsmål om du faktisk lurer på hvor man får solgt ting brukt, når du da svarer bekreftene på at du faktisk lurer på det, så kan du ikke komme å sutre over at det er selvøfølgeligheter etterpå, jeg ga deg muligheten til å korrigere.

 

Nei, formuleringen er ikke problemet, det at argumentet ditt er bygd på et falsk premiss er problemet. PC kan fint være enklere, eller omlag like enkelt, uten at det gjør det "rart at alle heller kjøpte seg en stue-PC". Det er et dårlig argument uansett hvordan du formulerer deg, så fremt du da ikke formulerer et helt annet argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du skrev det ja, så stilte jeg deg et spørsmål senere, som du inssiterte å få svar på, et spørsmål om du faktisk lurer på hvor man får solgt ting brukt, når du da svarer bekreftene på at du faktisk lurer på det, så kan du ikke komme å sutre over at det er selvøfølgeligheter etterpå, jeg ga deg muligheten til å korrigere.

 

 

 

 

Her er hva jeg skrev:

 

Jeg tror spørsmålet mitt er ganske klart og rett frem så det burde være en smal sak å besvare. Jeg føler ikke jeg gjør meg vanskelig i formuleringen min, men synes du gjør samtalen unødvendig tungvint ved å ikke besvare det jeg spør om.

 

Med andre ord er det ganske klart at det jeg spør om er følgende:

 

 

Ellers så hadde det vært fint om du kunne forklare meg hvor jeg kan selge pc-spillene mine. De aller fleste spillene mine er bundet til steam eller origin, og jeg kan ikke huske noen bruktspillforetninger som tar imot brukte pc-spill siden Spiderman for veldig lenge siden. 

 

 

 
 
Dette tror jeg igjen at jeg har forklart grundig i forrige innlegg og ser ikke noe poeng i å kaste bort mer tid på det. 
 

Nei, formuleringen er ikke problemet, det at argumentet ditt er bygd på et falsk premiss er problemet. PC kan fint være enklere, eller omlag like enkelt, uten at det gjør det "rart at alle heller kjøpte seg en stue-PC". Det er et dårlig argument uansett hvordan du formulerer deg, så fremt du da ikke formulerer et helt annet argument.

 

AtW

 

 

Jeg tror jeg har forklart ganske grundig hva jeg mener og hvor vi ser ut til å snakke rundt hverandre. Jeg har sett nok av din deltagelse på dette forumet til at jeg vet at dette kan bli en endeløs "du sa - jeg sa" diskusjon der vi velger oss ugunstige tolkninger av den andres standpunkter. En slik diskusjon gir meg ingen ting, og blir trolig bare til irritasjon for de andre brukerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, så spurte jeg deg etterpå om du virkelig trengte svar på noe konkret, om du ikke trengte det, eller ville ha svar på noe annet, så spør du om det. Ikke noe verre enn det.

 

Ugunstig tolkning? Neppe, eksakt hvordan mener du det skulle vært tolket da? Det går ikke an å skylde på mottakeren fordi at man forholder seg til det som blir skrevet. Du har ikke på noe tidspunkt framført noen annen troverdig tolkning av ditt stuePC-argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

Pc, uten tvil. Med mindre du liker 720P eller hva de har. Kort svar. 

Har du råd, går du for Pc (Ja, folk flest går nok for konsol pga Pc koster skjorta) 

 

Feite PC'er som direkte ydmyker alt av konsoller, de koster mye i innkjøp, men du kan kjøpe helt ok PC'er, som har nokså like ytelser som en konsoll, for en rimelig edruelig pris.

 

Går man til innkjøp av en ny PC som skal erstatte en gammel, så er jo skjerm, tastatur, mus og tastatur ting man lett kan ta med seg fra en gammel PC. Og man går for Linux, så blir prisen enda mer gunstig. For mye av utgiftene på en grei PC er jo faktisk OS siden de fleste velger Windows som sitt OS. 

 

Og tar man i tillegg med gamle programvare med inn i bildet ved overgang fra gammel til ny maskin, så blir prisen enda mer i favør PC. For der kan man stort sett bruke alt av programvare man har hatt på gammel PC, mens alt man har kjøpt til konsollene, det er stort sett avleggs på den nye. 

Endret av Ribba
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...