Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Hvem sa saken ble bedre?

Jeg bare viser til at venstreekstreme har voldelige tendenser som burde hatt mer fokus rettet mot seg :)

 

 

Ikke uenig i det.

 

Men det var jo dette med media bias da.

 

 

Det kan vel skyldes at mens forrige generasjons venstreekstreme vokste opp og tok høyere utdannelse og ble journalister og redaktører, så tok de nasjonalistiske "livets harde skole" og ble forvist til kommentarfeltene. (Jada, en stygg og udokumentert generalisering.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen som husker det toget i Ungarn som ble tatt over av flyktninger?

Her er vertfall et vitne som var på toget som forteller hva som skjedde.

 

 https://www.youtube.com/watch?v=8U36fCE_vCE

 

Hvorfor ble dette bare en sak i 2 land?

Sier ikke at alle immigrantene er slik de fleste er sikkert helt toppers folk. Men er nok noen sure epler i kurven ja. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nordmenn er lykkejegere hele gjengen.

 

Bevis: Apox og coffeee. Jeg gidder dessverre ikke lage en Youtube-video av det de nettopp skrev.

 

Glemte at bildebevis teller mer:

 

Untitled.png

Hva skulle vi ellers være? Jeg er en kynisk kapitalist og tenker stort sett utelukkende på hvordan jeg kan tjene mest mulig penger på kortest mulig tid. Hadde jeg kunne flagge ut virksomhet til et lavkostland for å tjene mer på bekostning av norske arbeidsplasser hadde jeg gjort det for lengst. Avvikle velferdssamfunnet du, så har du min velsignelse til å invitere nøyaktig så mange innvandrere du måtte ønske.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://m.nettavisen.no/nyheter/utenriks/flyktninger-i-danmark---vi-kommer-aldri-til-a-reise-hjem/3423140634.html

 

I følge avstemningen på artikkelen så viser det igjen at det som Dagbladet,NRK, osv sier om at folk flest vil hjelpe er stikk i strid med det eg ser på nettet, folkene eg har rundt meg på jobben, og i det private.

 

Av 5300 stemmer er det 95% som sier at de må dra hjem igjen!

Media vil ha det til at folk flest sier velkommen som norsk statsborger..

Endret av Villfaren
  • Liker 3
Lenke til kommentar

UN går jo ut med at til neste år kan man forvente at 1.4 millioner tar å migrerer til velferdsland neste år, men i realiteten kan man nok forvente mellom 3-4 millioner.

 

Vi går en spennende tid i møte :) om galskapen fortsetter kan man nesten forvente borgerkrig rundt om i europa og flere land som går ut av EU.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://m.nettavisen.no/nyheter/utenriks/flyktninger-i-danmark---vi-kommer-aldri-til-a-reise-hjem/3423140634.html

 

I følge avstemningen på artikkelen så viser det igjen at det som Dagbladet,NRK, osv sier om at folk flest vil hjelpe er stikk i strid med det eg ser på nettet, folkene eg har rundt meg på jobben, og i det private.

 

Av 5300 stemmer er det 95% som sier at de må dra hjem igjen!

Media vil ha det til at folk flest sier velkommen som norsk statsborger..

Det bor over 5 millioner mennesker her i landet. Så 5000 stemmer sier ingenting om hva folk flest mener. ;p

Lenke til kommentar

http://m.nettavisen.no/nyheter/utenriks/flyktninger-i-danmark---vi-kommer-aldri-til-a-reise-hjem/3423140634.html

 

I følge avstemningen på artikkelen så viser det igjen at det som Dagbladet,NRK, osv sier om at folk flest vil hjelpe er stikk i strid med det eg ser på nettet, folkene eg har rundt meg på jobben, og i det private.

 

Av 5300 stemmer er det 95% som sier at de må dra hjem igjen!

Media vil ha det til at folk flest sier velkommen som norsk statsborger..

Er meningene som du ser på nettet og til folkene du har rundt deg på jobben og i det private representative for folk flest her i landet?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor må f.eks. tortur- eller voldtektsofre komme til Norge?

 

 

 

Det er ingen som sier de må komme til Norge, de må vekk i fra den situasjonen de er i nå. Og vi som alle andre bør bidra. 

 

Bidrar vi til dette ved at vi lar dem bli igjen der og i stedet slipper inn tusenvis av i hovedsak unge menn uten reelt behov?

 

Hvorfor bruker vi så enormt med ressurser på de sterke som kommer hit i stedet for å stenge disse sterke ute og heller fokusere på å hjelpe de som faktisk trenger det?

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg melder meg på YouTube-brigaden, jeg. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=pHEsjQEsVyk

 

Geir :)

 

Ja, de har flyktet fra en brutal krig og de fleste er igjen i landet eller i nabolandene.

 

Men hva så?

 

Jeg er enig med ham i at de bør søke asyl fra der de er, og ikke komme hit for å gjøre det. Helt enig. Og da ville man kanskje funnet de som faktisk trenger hjelp, og ikke de som er ressurssterke nok til å komme seg hit selv.

 

Jeg er også enig i at UNHCR nok får for lite penger. Kanskje man burde fokusere nettopp på å gi UNHCR mer penger for å hjelpe der det trengs, og bruke mindre penger på migranter (man kunne kanskje også legge ned UNRWA, den egne flyktningorganisasjonen opprettet for palestinere, som visstnok bruker mange ganger det UNHCR bruker per flyktning av en eller annen grunn).

 

Det er interessant hvordan han påpeker hvor ekstremt mye dyrere det er med migranter langt unna der de flyktet fra.

 

Han følger derimot ikke sine egne fakta, og mener tydeligvis at vestlige land må ta imot flere mannlige migranter fordi det er så mange av dem i landene rundt. Der er jeg uenig. Det er helt naturlig at områdene rundt der en katastrofe skjer må bære hovedbyrden. De er kulturelt nærmere, og det er dessuten mye billigere og mer effektivt - som Rosling påpeker selv! Men de må få hjelp til det, naturligvis, gjennom tilførsel av midler og annet.

 

Løsningen er å sende alle migrantene tilbake der de kom fra, gi UNHCR nok penger til at de kan hjelpe flyktningene der de er, og hente ut de som eventuelt absolutt ikke kan bli der de er (f.eks. homofile, som tydeligvis blir forfulgt av sine medflyktninger (hvor ironisk er ikke det?)).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skal ikke lengre tilbake en bestemoren til bestemoren din sin fødsel for å være i tiden da europeere koloniserte USA.

 

Det er vel ikke akkurat sammenlignbart.

 

Migrantene ønsker seg til vestlige land fordi det er her de får de beste velferdsgodene. Kulturen deres er radikalt forskjellig fra landene de ønsker seg til.

 

Nordmennene som dro til USA var innstilt på å jobbe hardt og klare seg selv. Det måtte de. De var også langt nærmere amerikanerne kulturelt sett enn migrantene i dag er i forhold til landene de ønsker seg til.

 

Kulturforskjeller og velferdsytelser er altså to viktige ting som gjør at situasjonene er helt ulike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://m.nettavisen.no/nyheter/utenriks/flyktninger-i-danmark---vi-kommer-aldri-til-a-reise-hjem/3423140634.html

 

I følge avstemningen på artikkelen så viser det igjen at det som Dagbladet,NRK, osv sier om at folk flest vil hjelpe er stikk i strid med det eg ser på nettet, folkene eg har rundt meg på jobben, og i det private.

 

Av 5300 stemmer er det 95% som sier at de må dra hjem igjen!

Media vil ha det til at folk flest sier velkommen som norsk statsborger..

 

Slike avstemninger er ikke statistisk gyldige. Det er ikke et representativt utvalg, og de er som regel lette å manipulere.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor må f.eks. tortur- eller voldtektsofre komme til Norge?

 

 

 

Det er ingen som sier de må komme til Norge, de må vekk i fra den situasjonen de er i nå. Og vi som alle andre bør bidra. 

 

Bidrar vi til dette ved at vi lar dem bli igjen der og i stedet slipper inn tusenvis av i hovedsak unge menn uten reelt behov?

 

Hvorfor bruker vi så enormt med ressurser på de sterke som kommer hit i stedet for å stenge disse sterke ute og heller fokusere på å hjelpe de som faktisk trenger det?

 

 

Hvorfor sporer du av, det er ikke de som kommer i dag vi diskuterer det er kvoteflyktninger. Men hva mener du er løsningen på det "problemet" vi har i dag? Altså det kommer en flyktning å banker på døren hos oss, skal vi da si nei? Hva tror du da landet personen kom fra synes om oss? Altså Sverige, Russland osv? At vi bare lar "problemet" ligge hos de? Nei det blir ikke særlig poppis. Ellers skal vi sende de hjem? Bruke vanvittig med resurser og penger på "ingenting"? De får vi iallefall "ingenting igjen for". 

 

Nei "problemet" er komplekst, og jeg har ikke noe svar på hva som er best. Men jeg synes vi skal ta i mot de som kommer her, jeg synes vi alle fortjener å ha det godt, til og med du! 

Lenke til kommentar

Snip...

 

Vi er ganske så enige her. :)

 

Med et forbehold: At vi ikke skal ta vår del av byrden, fordi det er billigere at nabolandene tar den for oss. Selv om vi betaler dem for det. (Som vi altså ikke gjør i tilstrekkelig grad.)

 

Vi er enige om dilemmaet: Vi lar dem ikke søke asyl fra leirene. De enste som slipper inn den veien er kvoteflyktningene. Selv om UNHCR var fullfinansiert tror jeg noen ville komme den andre veien. Så en mulighet for å søke asyl derfra ville bety mye. Nå er selvsagt ikke det noe Norge kan bestemme alene, og dermed løse krisen, men vi kunne gå foran med et godt eksempel.

 

Så blir vi sittende igjen med en gruppe som ikke er kvoteflyktninger, og ikke har fått asyl før de reiste. De vil du sende tilbake igjen. Det vil ikke jeg. Men vi kan forvente at de er her for å bidra, og ikke får putene utlevert på grensen. Det krever selvsagt et helt annet system enn vi har idag. Et system hvor det er greit å søke lykken, men hvor vi ikke garanterer for resultatet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...