Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor må f.eks. tortur- eller voldtektsofre komme til Norge?

 

 

 

Det er ingen som sier de må komme til Norge, de må vekk i fra den situasjonen de er i nå. Og vi som alle andre bør bidra. 

 

 

Det virker som om det er feil med nyanseringen i denne argumentasjonen :-)

 

Spørsmålet var vel mer ment som et spørsmål om å gi varige rettigheter og statsborgerskap til folk som søker et bedre liv inkludert familie-gjenforening, tilgang til trygd/"fattigkassa" på linje med andre i Norge etc.   Spørsmålet gjelder vel også hvem som "eier" de sosial rettighetene i Norge.  Jeg for min del håper at jeg fortsatt "eier" mine pensjons-rettigheter og andre oppsparte midler for min alderdom - og at ingen snille politikere med internasjonale ambisjoner  gir dem burt til noen.  Dette gjelder spesielt dersom en kan få misstanke om at over 50 prosent av de aktuelle trengende bare er ute etter snarveier til rikdom via bl.a. krisemaksimering.  Og at millioner er klare til å følge etter. Å annonsere til omverdenen at tilgang til "min" fattigkasse er en snarvei til rikdom for mange - det kan lett fungere destruktivt som narkotika og bidra til å ødelegge for verdiskaping og orden i aktuelle land.

 

Jeg tror at spørsmålstilleren uttrykker usikkerhet og prøver å provosere frem at også "de snille" i flyktningedebatten må kunne innse nyanser i flyktningespørsmålet.  Å benekte nyanser er å skape unødvendig usikkerhet og konflikt.

Endret av ludo1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvorfor må f.eks. tortur- eller voldtektsofre komme til Norge?

 

 

 

Det er ingen som sier de må komme til Norge, de må vekk i fra den situasjonen de er i nå. Og vi som alle andre bør bidra. 

 

 

Det virker som om det er feil med nyanseringen i denne argumentasjonen :-)

 

Spørsmålet var vel mer ment som et spørsmål om å gi varige rettigheter og statsborgerskap til folk som søker et bedre liv inkludert familie-gjenforening, tilgang til trygd/"fattigkassa" på linje med andre i Norge etc.   Spørsmålet gjelder vel også hvem som "eier" de sosial rettighetene i Norge.  Jeg for min del håper at jeg fortsatt "eier" mine pensjons-rettigheter og andre oppsparte midler for min alderdom - og at ingen snille politikere med internasjonale ambisjoner  gir dem burt til noen.  Dette gjelder spesielt dersom en kan få misstanke om at over 50 prosent av de aktuelle trengende bare er ute ette snarveier til rikdom via bl.a. krisemaksimering.

 

Jeg tror at spørsmålstilleren uttrykker usikkerhet og prøver å provosere frem at også "de snille" i flyktningedebatten må kunne innse nyanser i flyktningespørsmålet. 

 

 

Ingen av de 10 000/ 8 000 menneskene som diskuteres i denne tråden er "mennesker som søker et bedre liv", det er mennesker som må ut av tilstanden de er i og de får derfor en kvote her. De som kommer inn nå og har gjort det de siste månedene er ikke en del av denne kvoten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den der funker ikke Geir, filmen er alt for presis og lett å tolke. 

 

Finn noe filmet med mobil på høykant, filmens tittel må stå i CAPSLOCK og trenger ikke ha noe å gjøre med hva som egentlig skjer i filmen, filmens innhold bør være over 5 år gammelt og foruten offentlige talspersoner. 

 

 

v-formation-660_102013090412.jpg

 

 

La oss fokusere på gåsa som flyr mot høyre, siden vi ikke liker gjess som flyr mot høyre. 

 

Vi tar bort alt annet og retter all fokus på den ene, og lager vår egen fantasi om hvorfor denne gåsa flyr dit den flyr.

 

Så konkluderer vi med at alle gjess flyr mot høyre som dere ser på bildet, dermed er ikke gjess velkommen hit til lands også uploader vi det til tube så det får status "troverdig kilde"

 

 

GJESS FLYR MOT HØYRE, REDD LANDET FØR DET ER FOR SENT!!!1

 

G_sa.jpg?noCache=1443696926

 

2.032 views.  --------------------

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Folk har rett til å se hva som virkelig skjer.

 

 

Ja. Det betyr ikke at alt vi får se virkelig skjer, eller er mer enn anekdoter.

 

Geir :)

 

 

 

 

Folk begynner å miste tålmodigheten for denne liberale innvandrings politikken som vil ha katastrofale følger i det lange løp.

 

Og nå begynner dem i virkelig si ifra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og nå begynner dem i virkelig si ifra :)

 

Nja. Pegida i Dresden nådde sitt høydepunkt i januar. Da hadde de 25 000 oppmøtte på sin største demonstrasjon, og jevnlig 15-20 000. Så løyet det hele, og de havnet på en 2-3000 deltagere i sommer.

 

De har fått en oppsving nå med Syria-krisen, demonstrasjonen over hadde over 7 000  oppmøtte, men det er altså fortsatt bare en snau tredjedel av velmaktsdagene for 9 måneder siden. Den gangen hadde forøvrig den største motdemonstrasjonen over 35 000 deltagere... Kilde: Tysk Wikipedia

 

Men ja, de begynner "å si fra",  ved å banke opp journalister. Det er også en måte å gjøre det på. De er klart blir mer ekstreme samtidig som de har blitt færre.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Men ja, de begynner "å si fra",  ved å banke opp journalister. Det er også en måte å gjøre det på. De er klart blir mer ekstreme samtidig som de har blitt færre.

 

Geir :)

 

 

 

 

Vold sier du ? :)

 

 

OtfLxTj.jpg

 

Venstresiden har jo aldri deltatt på noe slikt før :) Kun høyreekstreme ja.

Lenke til kommentar

Merker jeg bare blir litt kvalm av den Hans Rosling-videoen jeg? Får følelsen av at jeg er med på et sekt-møte..

 

Det Rosling så effektivt gjør, er å demonstrere hvorfor "Snart kommer alle muslimer i verden hit"-argumentet rett og slett er feil. Din parodi er jo bygget på samme premisset: "La oss si at hele verden befolkning kommer på en gang". Sannheten er at selv den bølgen vi ser skylle over oss nå knaåt er en krusning sammelignet med oversvømmelsen i nærområdene.

 

Samtidig påviser han klart og tydelig at det er den manglende hjelpen i nettopp nærområdene (som vi har diskutert opp og ned i denne tråden i snart et par hundre sider) som har drevet mange av båtflyktningene og de som vandrer gjennom Øst-Europa på vei mot vesten. (Som altså ikke er de samme som kvoteflyktningene, det må sikkert gjentas...)

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Venstresiden har jo aldri deltatt på noe slikt før :) Kun høyreekstreme ja.

 

Selvsagt har venstresiden det. Hvordan gjør det saken noe bedre?

 

Geir :)

 

 

Hvem sa saken ble bedre?

 

Jeg bare viser til at venstreekstreme har voldelige tendenser som burde hatt mer fokus rettet mot seg :)

 

Men det var jo dette med media bias da.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

Må gjerne ta inn 10 millioner flyktninger i norge bare jeg får flykte til USA.

 

 

Ironien ved å dra til USA for å slippe flyktninger  :lol:

Jeg ser ikke ironien. I USA må man jobbe for å overleve, og man blir også raskt kastet ut om man ikke oppfører seg.

 

Jeg har gitt opp europa. Lite man kan gjøre når så mange er helt betatt av ideen om å gi bort alt vi har skapt til en gjeng med migranter som ikke er kompatibel med vestlig kultur på noen måte.

Lenke til kommentar

 

 

Må gjerne ta inn 10 millioner flyktninger i norge bare jeg får flykte til USA.

 

Ironien ved å dra til USA for å slippe flyktninger  :lol:

Jeg ser ikke ironien. I USA må man jobbe for å overleve, og man blir også raskt kastet ut om man ikke oppfører seg.

 

Jeg har gitt opp europa. Lite man kan gjøre når så mange er helt betatt av ideen om å gi bort alt vi har skapt til en gjeng med migranter som ikke er kompatibel med vestlig kultur på noen måte.

 

 

Du skal ikke lengre tilbake en bestemoren til bestemoren din sin fødsel for å være i tiden da europeere koloniserte USA. Det er landet i verden som flest folk har innvandret de siste 200 årene.. det er ganske ironisk å velge det landet om man ikke liker flyktninger. Ellers, er det å flykte fra flyktninger, noe som gjør deg til en flyktning, akkurat det samme som du flykter fra ironisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...