Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

For det første er ikke nordmenn en rase, for det andre så er det rasisme å hevde at en rase har visse egenskaper, positive og negative, og for det tredje så er strengt tatt menneskeheten kun en og samme rase. Klima og evolusjon har gitt oss små variasjoner i utseende. Hunderaser er noe helt annet og sammenligningen er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er ikke nordmenn en rase, for det andre så er det rasisme å hevde at en rase har visse egenskaper, positive og negative, og for det tredje så er strengt tatt menneskeheten kun en og samme rase. Klima og evolusjon har gitt oss små variasjoner i utseende. Hunderaser er noe helt annet og sammenligningen er feil.

 

 

ZjlZrrQ.png

 

:wee:

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Når det har tatt flere tusen år for hvite å utvikle seg til det dem er i dag så syns ivertfall jeg at det er "bortkastet" å ikke fortsette på lik linje som forfedrene våre har gjort :)

 

Det betyr jo som du sier at vi har utviklet oss, altså fra noe, så hvorfor skal vi ikke kunne utvikle oss videre? Våre forfedre valgte jo ikke denne linjen, den bare ble slik av historiske og geografiske årsaker.

 

Det er ikke slik at når vikingene reiste til Miklagard så var de avholdende for å bevare den nordiske rase, eller at de sa nei takk til en innbringende allianse med utenlandske herskere med vakre døtre. Harald Hårfagre hadde blant flere en samisk kone, Olav Tryggvason giftet seg med en vender (et slavisk folkeslag fra det som i dag er Polen), moren til Eirik Håkonsen var en tilfeldig "lavættet" dame faren traff på reise, broren Svein ble gift med datteren til svenskekongens  utenlandske frille, senere fikk vi en dansk konge med angelsaksisk mor, harald Hårdråde var gift med en "ruser", søsteren hennes var gift med franskekongen, og slik fortsetter kongesagaen. Etnisk "blanding" var helt OK den gangen.

 

Historien om hvite som endte sin egen rase fordi media, politikere og andre samfunnsfiender jobber sammen for å slippe inn millioner av folk fra andre raser som vil bety slutten for oss høres ut som en forferdelig slutt på historien om hvite, syns du ikke ?

 

 

Jeg synes vel først og fremst ikke det høres ut som en veldig sannsynlig slutt på historien.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det har tatt flere tusen år for hvite å utvikle seg til det dem er i dag så syns ivertfall jeg at det er "bortkastet" å ikke fortsette på lik linje som forfedrene våre har gjort :)

 

Det betyr jo som du sier at vi har utviklet oss, altså fra noe, så hvorfor skal vi ikke kunne utvikle oss videre? Våre forfedre valgte jo ikke denne linjen, den bare ble slik av historiske og geografiske årsaker.

 

Det er ikke slik at når vikingene reiste til Miklagard så var de avholdende for å bevare den nordiske rase, eller at de sa nei takk til en innbringende allianse med utenlandske herskere med vakre døtre. Harald Hårfagre hadde blant flere en samisk kone, Olav Tryggvason giftet seg med en vender (et slavisk folkeslag fra det som i dag er Polen), moren til Eirik Håkonsen var en tilfeldig "lavættet" dame faren traff på reise, broren Svein ble gift med datteren til svenskekongens  utenlandske frille, senere fikk vi en dansk kongen med angelsaksisk mor, harald Hårdråde var gift med en "ruser", søsteren hennes var gift med franskekongen, og slik fortsetter kongesagaen. Etnisk "blanding" var helt OK den gangen.

 

Historien om hvite som endte sin egen rase fordi media, politikere og andre samfunnsfiender jobber sammen for å slippe inn millioner av folk fra andre raser som vil bety slutten for oss høres ut som en forferdelig slutt på historien om hvite, syns du ikke ?

 

 

Jeg synes vel først og fremst ikke det høres ut som en veldig sannsynlig slutt på historien.

 

Geir :)

 

 

Alle de du listet opp var europeere og som vi vet blir jo ikke avkommet som de barna i bildet jeg linket til tidligere :)

Lenke til kommentar

Klart vi skal tillate blandinger. Det dem tenker på er vel om det skulle utarte til storflom, der etniske Nordmenn skulle komme fullstendig på

defensiven antalls-messig og bli gjenstand for over-penetrering fra andre ..eh, varianter..

 

Personlig mener jeg vel at så lenge de etniske nordmenn vannes ut på grunn av frivillig penetrering, enten det nå er over- eller under- sådan), så får det være den enkeltes valg...  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle de du listet opp var europeere og som vi vet blir jo ikke avkommet som de barna i bildet jeg linket til tidligere :)

 

Hva om de blir? Og det er altså greit med etnisk blanding sålenge man holder det til folk med riktig hudfarge?

 

Geir :)

 

Nå begynner du å gå i ring, anbefaler deg å lese hva som står i tidligere innlegg :)

 

Jeg er for å beholde en hvit majoritet i europa siden det har vært et hvit kontinent i en god del tusen år nå :wee:

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Ordet rasist er blitt så misbrukt at det har mistet helt betyding. Kansje vi kunne gitt det en positiv betydning? Eksempel hvis noen redder noen fra en brennende byggning så kan vi si "Ja han er rasist". Eller hvis noen hjelpe til med nød-hjelp, kan man jo si " Det der er noen sikkelig rasister"

 

Jeg personlig er dritt lei at rasist ordet blir slengt rundt. Det har mistet hele sin betydning og er et svakt argument i en debatt.

Den eneste i denne debatten som systematisk blir kalt for rasist er geita. Hvis du faktisk har lest innleggene hans, så er dette så langt unna å "slenge rundt" ordet rasisme som det går an å få det.

 

Betydningen er krystallklar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå begynner du å gå i ring, anbefaler deg å lese hva som står i tidligere innlegg :)

 

Jeg synes vi har gått i ring lenge jeg. Siden vi er uenige i hvorvidt den hvite befolkning taper noe på etnisk blanding, og om den er bevaringsverdig i utgangspunktet, så kommer vi ikke lenger.

 

Geir :)

 

 

De taper jo hvitheten sin og det er jo allerede den mest skjeldne hudfargen i verden så bevaringsverdig vil jeg nå si at den er :)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

Den eneste i denne debatten som systematisk blir kalt for rasist er geita. Hvis du faktisk har lest innleggene hans, så er dette så langt unna å "slenge rundt" ordet rasisme som det går an å få det.

 

Betydningen er krystallklar.

 

 

Om jeg er rasist da er du en voldtekts-promotør :)

 

Men du hører ikke meg slenge med leppa av rasistiske anklager. (ikke like mye som blir slengt mot meg ivertfall) :ph34r:

Endret av geita_
Lenke til kommentar

De taper jo hvitheten sin og det er jo allerede den mest skjeldne hudfargen i verden så bevaringsverdig vil jeg nå si at den er :)

 

Tja. Sånn kan du selvsagt se det. Men jeg kommer nå ikke til å tape hvitheten min, ikke før jeg blir kremert. Og det gjør ikke mine barn eller barnebarn (så langt) heller. Om deres barn igjen blir lysebrune eller "gule" så taper de heller ikke sin hvithet, da har de aldri hatt den.

 

Så lenge det er frivillig mellom de som lager barna, så får det som sagt være deres valg.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

De taper jo hvitheten sin og det er jo allerede den mest skjeldne hudfargen i verden så bevaringsverdig vil jeg nå si at den er :)

 

Tja. Sånn kan du selvsagt se det. Men jeg kommer nå ikke til å tape hvitheten min, ikke før jeg blir kremert. Og det gjør ikke mine barn eller barnebarn (så langt) heller. Om deres barn igjen blir lysebrune eller "gule" så taper de heller ikke sin hvithet, da har de aldri hatt den.

 

Så lenge det er frivillig mellom de som lager barna, så får det som sagt være deres valg.

 

Geir :)

 

 

Et frivillig selvmord er fortsatt et selvmord :wee:

Lenke til kommentar

 

Klart vi skal tillate blandinger. Det dem tenker på er vel om det skulle utarte til storflom, der etniske Nordmenn skulle komme fullstendig på

defensiven antalls-messig og bli gjenstand for over-penetrering fra andre ..eh, varianter..

 

Personlig mener jeg vel at så lenge de etniske nordmenn vannes ut på grunn av frivillig penetrering, enten det nå er over- eller under- sådan), så får det være den enkeltes valg...  :wee:

 

Geir :)

 

 

Selvfølgelig. Men den kjærligheten eller "kjærligheten" som da bringer den enkelte dithen, kommer som følge av det regulerte utvalget 

man da står overfor i sin nærhet.

Så det blir på sett og vis indirekte noe man pådyttes likevel, i et sådan tenkt scenario.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...