Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Mulig jeg har missforstått litt ja. Jeg forstod det som at ihvertfall noen av de patchede exploit'ene ble oppdaget for opptil 6 måneder siden, og at de ikke ble patchet før nå. Men det er klart Nvidia kan ha patchet tidligere, og at det bare er først nå de publiserer alt... Men det er nå rimelig rart at hardware vendors kan ha patchede drivere på 425.xx, og så dukker exploit'ene opp igjen på Nvidias egne 430.xx drivere?

 

Vel, uansett ikke noe jeg gidder bry meg med videre. Får bare håpe siste versjon er stabil...

Er nok snakk om langtidsstøtte av kodebaser i dette tilfellet som gjør at det finnes "eldre" drivere som har blitt tettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg hører om slike saker hvor sikkerheten står på spill nevnes det ofte også hva som skal til for å bryte seg inn. Men det fant jeg ikke denne gangen.

 

For eksempel sikkerhetsfeil som krever fysisk tilgang er for meg personlig ikke noe problem. Selvfølgelig er det et problem, men ikke for meg. Jeg vil gjerne vite hva slags farer jeg kunne ha vært utsatt for. Det er ofte patchen som informerer om at en feil har blitt rettet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det kommer an på hvem som behandler reklamasjonen tror jeg. 

 

Reklamerte nylig til Komplett da mitt 980 Ti kort plutselig takket for seg etter ca 3,5 år, da fikk jeg refundert 4300,- av kjøpsummen på 7200,- med følgende regnestykke. 

 

7200 / 60 * 18 + renter ihht statens satser for forsinkelsesrente.

60 tilsvarer antall måneder produkter er forventet å vare mens 18 viser til antall gjenværende måneder av forventet levetid. 

 

Jeg synes forøvrig det er en helt fair utregning, da kan jeg oppgradere til noe nytt for halve prisen av hva jeg måtte betalt om jeg hadde ventet et år.  :wee:  

 

Dette var svært merkelig, faktisk her har Komplett tjent penger på en RMA.

Når de kjører dødt kort så hoster produsenten opp pengene og "kjøper" deg ut fra det defekte kortet, og de kjøper det til den summen du betalte.

Så etter min mening så skal du ha 7200 kroner fra dem, hvor du da kan reinvestere disse i ett nytt kort eller noe slikt, men det er opp til deg.

Hadde i allefall ikke tolerert noe slikt selv, men da igjen, jeg jobber litt med RMA selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var svært merkelig, faktisk her har Komplett tjent penger på en RMA.

Når de kjører dødt kort så hoster produsenten opp pengene og "kjøper" deg ut fra det defekte kortet, og de kjøper det til den summen du betalte.

Så etter min mening så skal du ha 7200 kroner fra dem, hvor du da kan reinvestere disse i ett nytt kort eller noe slikt, men det er opp til deg.

Hadde i allefall ikke tolerert noe slikt selv, men da igjen, jeg jobber litt med RMA selv.

 

Enig. Hadde ikke godtatt den summen der.

 

Har selv 2 stk 1080Ti kjøpt på komplett, jeg hadde ikke akseptert noe ennet enn ca 7000kr tilbake (som jeg ga) eller et kort med tilsvarende eller bedre ytelse..

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noen som har erfaring med RMA på skjermkort hvor det er byttet termisk pasta, i dette tilfelle ett Asus 1080TI kort. Garanti fra produsent frafaller vel så raskt man popper klistremerket på den ene skruen, men reklamasjonsrett består, eller ?  ? Skjermkort er handlet i fra Komplett.

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 minutt siden):

Noen som har erfaring med RMA på skjermkort hvor det er byttet termisk pasta, i dette tilfelle ett Asus 1080TI kort. Garanti fra produsent frafaller vel så raskt man popper klistremerket på den ene skruen, men reklamasjonsrett består, eller ?  ? Skjermkort er handlet i fra Komplett.

Bare levere det inn det. Tipper sånne ting ikke blir sjekket at all ? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på om det er skjermkortet som er gæli heller for å være ærlig, men maskina har hatt noen jævlig merkelige nykker siste ukene. Sort skjerm ved cold boot og med feilmelding som gjenspeiler GPU trøbbel på hovedkortet...resetter jeg BIOS tilbake til normalen så starter maskina igjen, stort sett. I natt derimot så måtte det en haug med forsøk til for å få gang på maskineriet, og jeg demonterte tom. vertical stand og satte skjermkortet direkte i HK i stedet, som tilsynelatende såg ut til å fungere da. Er spent på om maskina starter normalt igjen ved neste forsøk nå ?  Har en annen maskin jeg kan teste kortet i også sånn sett, så litt mer rom for feilsøking er det! 

Er kanskje ett år siden pasta bytte og kortet har funket perfekt inntil nå i ferien. 

Lenke til kommentar
MrLuni skrev (På 23.6.2019 den 21.47):

Man skal alltid få tilbake tilsvarende produkt, eller verdien av et tilsvarende produkt

https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§29

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, N o r e n g said:

https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§29

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Stemmer. jeg har selv en lignende sak mot CDON nå, i Forbrukertvistutvalget. Jeg skal ikke gå inn på detaljene her, men ett av CDONs argumenter er at jeg har hatt nytte av produktet i tre år før det feilet (pga en produksjonsfeil, no less) og derfor vil de ikke betale meg nok til å kjøpe tilsvarende produkt. Loven, derimot, sier at kjøper kan kreve reparasjon (ikke mulig i mitt tilfelle) eller omlevering, dvs nytt eller tilsvarende produkt. Heving av kjøpet er det også kun kjøper som kan kreve - ikke selger. Lovens intensjon er at avtaler så langt det er mulig skal holdes.

Hvis du vil lese mer om saken min, finner du en oppdatert tråd her.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Nizzen said:

Off topic, men jeg prøver meg :p

Hvilken 140mm vifte er samme type som den legendariske Noctua NF-A12x25? 

Er det liksom NF-A14? Er liksom ikkje helt like/like mange blader?, eller ser jeg feil? 

EDIT: Glem det, såg det ikke var like bra vifte men de ligner mere ? (Noctua NF-P14s Redux)

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar
13 minutes ago, -=HellBound=- said:

Noctua NF-P14s Redux PWM er vel kanskje den som ligner mest?

Hmm... leste litt på reddit, og der stod det noe om at den som er Noctua  NF-A12x25 sin "140mm" versjon faktisk ikke er laget enda! Altså ikkje med samme design. De 140mm versjonene er av gammel design. Rare greier :p
Noen andre som vet noe?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mens de fleste har gått over til 20xx eller 30xx, så sitter jeg fortsatt på mitt GTX 1080.

Nå fikk jeg kjøpt meg et ekstra EVGA NVIDIA GTX 1080 FTW Hybrid

Betalte 1800kr for det. Litt mer enn jeg hadde tenkt å gi, men var ingen andre som hadde et til salgs.

Nå trenger jeg bare å kjøpe en EVGA Pro SLI Bridge HB. Må vente til jeg har koblet opp skjermkortet for å se hvor lang Bridge jeg trenger. Fant noen som selger en EVGA 60mm, men usikker om det er "langt" nok.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
DJViking skrev (1 time siden):

Mens de fleste har gått over til 20xx eller 30xx, så sitter jeg fortsatt på mitt GTX 1080.

Nå fikk jeg kjøpt meg et ekstra EVGA NVIDIA GTX 1080 FTW Hybrid

Betalte 1800kr for det. Litt mer enn jeg hadde tenkt å gi, men var ingen andre som hadde et til salgs.

Nå trenger jeg bare å kjøpe en EVGA Pro SLI Bridge HB. Må vente til jeg har koblet opp skjermkortet for å se hvor lang Bridge jeg trenger. Fant noen som selger en EVGA 60mm, men usikker om det er "langt" nok.

Nvidia vil ikke lengre utvikle SLI-profiler for nye spill, så hvis planen din er å bruke SLI for å utvide tiden du kan spille nye AAA-spill blir du nok skuffet. Prisen var jo imidlertid god

Det kan komme spill som støtter SLI i DX12 og Vulkan, men dette må programmeres av spillutviklerene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...