Jump to content
ExpensiveGameFinder

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden

Recommended Posts

Mulig jeg har missforstått litt ja. Jeg forstod det som at ihvertfall noen av de patchede exploit'ene ble oppdaget for opptil 6 måneder siden, og at de ikke ble patchet før nå. Men det er klart Nvidia kan ha patchet tidligere, og at det bare er først nå de publiserer alt... Men det er nå rimelig rart at hardware vendors kan ha patchede drivere på 425.xx, og så dukker exploit'ene opp igjen på Nvidias egne 430.xx drivere?

Vel, uansett ikke noe jeg gidder bry meg med videre. Får bare håpe siste versjon er stabil...

Er nok snakk om langtidsstøtte av kodebaser i dette tilfellet som gjør at det finnes "eldre" drivere som har blitt tettet.

Når jeg hører om slike saker hvor sikkerheten står på spill nevnes det ofte også hva som skal til for å bryte seg inn. Men det fant jeg ikke denne gangen.

For eksempel sikkerhetsfeil som krever fysisk tilgang er for meg personlig ikke noe problem. Selvfølgelig er det et problem, men ikke for meg. Jeg vil gjerne vite hva slags farer jeg kunne ha vært utsatt for. Det er ofte patchen som informerer om at en feil har blitt rettet

• Like 1

Annonse

Det kommer an på hvem som behandler reklamasjonen tror jeg. 

Reklamerte nylig til Komplett da mitt 980 Ti kort plutselig takket for seg etter ca 3,5 år, da fikk jeg refundert 4300,- av kjøpsummen på 7200,- med følgende regnestykke. 

7200 / 60 * 18 + renter ihht statens satser for forsinkelsesrente.

60 tilsvarer antall måneder produkter er forventet å vare mens 18 viser til antall gjenværende måneder av forventet levetid. 

Jeg synes forøvrig det er en helt fair utregning, da kan jeg oppgradere til noe nytt for halve prisen av hva jeg måtte betalt om jeg hadde ventet et år.  :wee:  

Dette var svært merkelig, faktisk her har Komplett tjent penger på en RMA.

Når de kjører dødt kort så hoster produsenten opp pengene og "kjøper" deg ut fra det defekte kortet, og de kjøper det til den summen du betalte.

Så etter min mening så skal du ha 7200 kroner fra dem, hvor du da kan reinvestere disse i ett nytt kort eller noe slikt, men det er opp til deg.

Hadde i allefall ikke tolerert noe slikt selv, men da igjen, jeg jobber litt med RMA selv.

• Like 5

Dette var svært merkelig, faktisk her har Komplett tjent penger på en RMA.

Når de kjører dødt kort så hoster produsenten opp pengene og "kjøper" deg ut fra det defekte kortet, og de kjøper det til den summen du betalte.

Så etter min mening så skal du ha 7200 kroner fra dem, hvor du da kan reinvestere disse i ett nytt kort eller noe slikt, men det er opp til deg.

Hadde i allefall ikke tolerert noe slikt selv, men da igjen, jeg jobber litt med RMA selv.

Enig. Hadde ikke godtatt den summen der.

Har selv 2 stk 1080Ti kjøpt på komplett, jeg hadde ikke akseptert noe ennet enn ca 7000kr tilbake (som jeg ga) eller et kort med tilsvarende eller bedre ytelse..

Edited by Simkin