Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Hadde aldri betalt så mye (5000kr) for et brukt kort. Normalen på brukt er tross alt 50/60% av tilsvarende kort på nypris

 

Hadde gått for 2070 eller 2080 kort selv.

Det blir nesten samme pris for så og si lik ytelse. Samt at det er nytt, får garanti.

Normal pris er det folk er villig til å gi :)

 

På 1080ti virker prisen å være ca 4500kr nå for en god modell. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde aldri betalt så mye (5000kr) for et brukt kort. Normalen på brukt er tross alt 50/60% av tilsvarende kort på nypris

 

Hadde gått for 2070 eller 2080 kort selv.

Vel, med den innstillingen hadde du neppe hatt noe valg! :p

 

Det billigste jeg har sett 1080Ti som hevdes å fungere 100% er vel ~4000 Kr på finn.no, men da uten garanti/reklamasjonsrett av noe slag. Det forsvant i løpet av få timer. Har også sett kort som kjører viftene på bånn gass hele tiden til omtrent samme pris. Igjen uten noen garanti/reklamasjonsrett.

 

Det blir nesten samme pris for så og si lik ytelse. Samt at det er nytt, får garanti.

 

"Nesten samme pris" er jo et litt flytende begrep. For noen er sikkert 5K "nesten samme pris" som 7K...

 

Men uansett, reklamsjonsretten man har i Norge følger produktet, og er på skjermkort 5 år. Det vil si at man kan kjøpe et 2 år gammelt brukt skjermkort i Norge, og likevel få 2 år mer "garanti" enn om man hadde kjøpt det splitter nytt i USA. Altså, i Norge trenger vi ikke bry oss med "fabrikk garanti", da reklamasjonsretten i henhold til norsk lov er bedre enn de fleste slike garantier. I USA kan de imidlertid fint selge et slikt skjermkort med bare 12 måneders fabrikk garanti, og ryker det etter det, så sliter du...

 

Får man bare kvitteringen med på kjøpet som viser at skjermkortet ble solgt til forbruker originalt, så er man altså svært godt dekket i Norge dersom det skulle bli noe feil med skjermkortet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, med den innstillingen hadde du neppe hatt noe valg! :p

 

Det billigste jeg har sett 1080Ti som hevdes å fungere 100% er vel ~4000 Kr på finn.no, men da uten garanti/reklamasjonsrett av noe slag. Det forsvant i løpet av få timer. Har også sett kort som kjører viftene på bånn gass hele tiden til omtrent samme pris. Igjen uten noen garanti/reklamasjonsrett.

 

 

"Nesten samme pris" er jo et litt flytende begrep. For noen er sikkert 5K "nesten samme pris" som 7K...

 

Men uansett, reklamsjonsretten man har i Norge følger produktet, og er på skjermkort 5 år. Det vil si at man kan kjøpe et 2 år gammelt brukt skjermkort i Norge, og likevel få 2 år mer "garanti" enn om man hadde kjøpt det splitter nytt i USA. Altså, i Norge trenger vi ikke bry oss med "fabrikk garanti", da reklamasjonsretten i henhold til norsk lov er bedre enn de fleste slike garantier. I USA kan de imidlertid fint selge et slikt skjermkort med bare 12 måneders fabrikk garanti, og ryker det etter det, så sliter du...

 

Får man bare kvitteringen med på kjøpet som viser at skjermkortet ble solgt til forbruker originalt, så er man altså svært godt dekket i Norge dersom det skulle bli noe feil med skjermkortet. :)

 

Stemmer. Det ender som regel opp med at jeg kjøper nytt. Kroner 1000-2000 kroner mer for nytt kontra brukt syns jeg er verd det. 1000-2000 kr forskjell er ikke mye. Samt at enn er garantert nytt kort som ikke er tuklet med.

7000 kr for nytt er rimmelig i forhold til 5000 kr brukt. Begge beløp er mye penger, så velger nytt framfor brukt

Lenke til kommentar

Synes ikke 5K for et brukt men godt 1080Ti er så ille gæli med tanke på alternativet ;) Man kan synes hva man vil men heldigvis så er det markedet som styrer det. I grunn er 5K en veldig god pris for ytelsen man får.

 

Dette med at "nytt er så mye bedre" er litt overdrevet ift. PC hardware. Kjøper du fra en selger med god kredibilitet og kanskje også med tilstedeværelse i dette forumet så får du alltid noe som kan betraktes like godt som nytt.

 

Med mindre du planlegger å sitte med skjermkortet i 5+ år eller kjøper "extreme benchmark" kort er brukt så godt som nytt.

 

Ting jeg kanskje ikke ville kjøpt brukt er ting som snurredisker (med mindre man kjøper en bunsh for å bruke i raid med spares), PSU og AIO vannkjøling, SD kort eller tvilsomme SDDer. Jeg ville heller ikke solgt snurredisker brukt men enten beholdt dem til andre prosjekter/reserve eller destruert dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Normal pris er det folk er villig til å gi :)

 

På 1080ti virker prisen å være ca 4500kr nå for en god modell. :)

Helt enig. Jeg kjøpte et 1080Ti i fjor, og et til for et par måneder siden. MSI Gaming X. Jeg betalte 5000kr for det første, og 4900kr for det siste.

 

Jeg synes det er helt grei pris med tanke på nypriser. Man får en dårlig RTX 2080 for 7000kr og oppover, som yter tilsvarende. Det er nå 8 måneder siden RTX-launchen, og vi har enda ikke sett noen reell forskjell i funksjonalitet/teknologi, som gjør det verdt å betale 40% mer penger, for tilsvarende ytelse.

Endret av Reeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt kipt når rma går på ytelse og ikke pris.

For eks 980ti gold limited uber-edition til 9999,- 

Så dør det etter neste gen er ute og man får en gpu til 3500 , for de yter ca likt. 

Jeg hadde et GTX 780 kjøpt for ca 5300 kroner. Kortet døde etter 4 år, og jeg reklamerte. Etter ditt utsagn burde jeg fått et GTX 1060 til 2500,-.

 

Men jeg fikk full pris fra komplett. 5300 kroner utbetalt. Deretter kjøpte jeg et GTX1060 fra dem.

 

Konklusjon, kjøp skjermkort fra komplett ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde et GTX 780 kjøpt for ca 5300 kroner. Kortet døde etter 4 år, og jeg reklamerte. Etter ditt utsagn burde jeg fått et GTX 1060 til 2500,-.

 

Men jeg fikk full pris fra komplett. 5300 kroner utbetalt. Deretter kjøpte jeg et GTX1060 fra dem.

 

Konklusjon, kjøp skjermkort fra komplett ;)

Det kommer an på hvem som behandler reklamasjonen tror jeg. 

 

Reklamerte nylig til Komplett da mitt 980 Ti kort plutselig takket for seg etter ca 3,5 år, da fikk jeg refundert 4300,- av kjøpsummen på 7200,- med følgende regnestykke. 

 

7200 / 60 * 18 + renter ihht statens satser for forsinkelsesrente.

60 tilsvarer antall måneder produkter er forventet å vare mens 18 viser til antall gjenværende måneder av forventet levetid. 

 

Jeg synes forøvrig det er en helt fair utregning, da kan jeg oppgradere til noe nytt for halve prisen av hva jeg måtte betalt om jeg hadde ventet et år.  :wee:  

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar

Det kommer an på hvem som behandler reklamasjonen tror jeg. 

 

Reklamerte nylig til Komplett da mitt 980 Ti kort plutselig takket for seg etter ca 3,5 år, da fikk jeg refundert 4300,- av kjøpsummen på 7200,- med følgende regnestykke. 

 

7200 / 60 * 18 + renter ihht statens satser for forsinkelsesrente.

60 tilsvarer antall måneder produkter er forventet å vare mens 18 viser til antall gjenværende måneder av forventet levetid. 

 

Jeg synes forøvrig det er en helt fair utregning, da kan jeg oppgradere til noe nytt for halve prisen av hva jeg måtte betalt om jeg hadde ventet et år.  :wee:  

 

Edit:

Skrev her at jeg var misfornøyd med hvordan komplett.no håndterte min Reklamasjon av "defekt" Ram.

Men dette skyldes nok litt dårlig kommunikasjon og misforståelser. Trolig mest fra min side.

 

Ny Ram på vei , fikk samtidig også ny fot til gaming stolen min pga noen armer var blitt noe myke pga spekk i en sveis(stol tipper litt) , samt ny sylinder for og gjøre utskifting av deler enklere for meg. Samt nye hjul(ikke noe galt med sylinder eller hjul).

 

 

Så komplett.no eminent som alltid når det kommer til håndtering av reklamasjons slik jeg erfarer dette.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Alvorlige sikkerhets feil oppdaget i Nvidias GPU drivere, gjelder for alle skjermkort, både Tesla, Quadro og Geforce. Gjelder så og si alle drivere før siste oppdatering: 430.64

 

https://www.forbes.com/sites/kevinmurnane/2019/05/11/update-your-drivers-right-now-if-you-have-an-nvidia-geforce-quadro-or-tesla-graphics-card/#6b41591433a5

 

https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4797

Lenke til kommentar

Alvorlige sikkerhets feil oppdaget i Nvidias GPU drivere, gjelder for alle skjermkort, både Tesla, Quadro og Geforce. Gjelder så og si alle drivere før siste oppdatering: 430.64

For Geforce ser det ut som det kun gjelder alle eldre drivere på R430 branchen. Har du eldre enn 430 virker det som du er trygg.

Endret av Slaps
Lenke til kommentar

For Geforce ser det ut som det kun gjelder alle eldre drivere på R430 branchen. Har du eldre enn 430 virker det som du er trygg.

 

Mulig jeg har missforstått litt ja. Jeg forstod det som at ihvertfall noen av de patchede exploit'ene ble oppdaget for opptil 6 måneder siden, og at de ikke ble patchet før nå. Men det er klart Nvidia kan ha patchet tidligere, og at det bare er først nå de publiserer alt... Men det er nå rimelig rart at hardware vendors kan ha patchede drivere på 425.xx, og så dukker exploit'ene opp igjen på Nvidias egne 430.xx drivere?

 

Vel, uansett ikke noe jeg gidder bry meg med videre. Får bare håpe siste versjon er stabil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...