Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke kjøpt enda, men du sier noe der gitt. Så de har sluttet å selge evga i norge nå??

En+ for den. Har ikke sjekket om de selger dem i norge. Normalt tar det lenger tid å få dem til norge. :)

Vurderer 2060, 8st

 

Fant dem, nå kan jeg slappe av, hehe

Ja, EVGA får du fortsatt i Norge, sett at Komplett har fjernet sine, men både Elkjøp, CDON m.m. er listet opp som tredjepartsselgere på EVGA sin nettside.

Lenke til kommentar

Elkjøp er ganske greit. Prismatch, 60 dagers åpent kjøp, og kan leveres på hvilke som helst Elkjøp butikk ved retur. I tillegg er nå servicen 100 ganger bedre enn på komplett, der den bare har forfalt de siste årene :)

 

Jepp jeg fikk med at Elkjøp har dem, min erfaring er at de har elendig service hor Elkjøp, både på den lokale butikken i Kristiansand, samt nett.

 

Ansatte på butikken i Kristiansand dessuten kunne de ansatte trengt et eller flere kurs i folkeskikk, mangler stort sett kunnskaper om hva de selger så de dikter opp på direkten, samt en lyn innføring i kjøpslovens "grunnregler." 

 

Skrev ett par dårlige anmeldelser på deres nettsider på at par produkter, samt 2-3 ord om betjeningen(saklig komentater, langt under streken)

Det er en ting at de fjerner kommentarene mine(det er det mange som gjør uten god grunn), men at de fjernet disse 2 produktene "min side" er noe helt annet, eller dvs de fjernet alle produktene mine fra min side.

 

Var i kontakt med dem for dette og da prøvde de seg med at kun produkter kjøpt på nett lå inne på min side og kunne gies kommentaterer på. Men de hadde også fjernet det jeg hadde kjøpt på nett.

 

Etter dette skulle jeg reklamere på en kaffe trakter 1.5 år gammel, de sier ofte at du ikke treneger og ta vare på kvitteringen om man registrere varen når man kjøper den i butikk. Vel kaffe trakter  er registeret ved kjøp, men da jeg skulle reklamere var den slettet, sammen med resten av "tingene" mine,..... beskjed om da kan vi ikke hjelpe deg, jeg ba de da hive trakteren i søpla... etter dette eksiterer i Elkjøp i min verden...… maken til tullinger for og si det pent...…. velment råd...… LIGG UNNA for ditt eget beste.

 

Komplett.no er hinsides mye bedre på kundeservice enn elkøp og de fleste andre, vet ikke om noen som er bedre enn komplett.

Min erfaring med dem er extremt bra, har lugget litt i kommunikasjonen  et par ganger, mest trolig fordi jeg ikke har gitt nokk opplysninger selv om jeg har trodd jeg hadde gjort dette. 

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke kjøp noe fra Elkjøp.

Ikke bare for det som er nevnt over...…

 

https://www.overclockers.co.uk/search?sSearch=evga

 

Hvis du ikke har hastverk ville jeg kjøpt her: https://www.overclockers.co.uk/search?sSearch=evga , dvs har de det på lager går det ikke mange dagene, supoorten ved kjøp/etter kjøp er også helt suveren.

 

Så tegner du den ekxtra garantien de har på de fleste produktene så er du ofte godt sikret, i flere tilfelle minst like lenge som ved kjøps loven.

..…. vel du får ikke tilbake Norsk moms av dem ved RMA og kontanter tilbake. Men skal du ha ny del tilbake registrer du dette hos posten før du sender av gårde defekt del.

 

Synes som det er en boikott av EVGA hos flere forhandler som har solgt deres produkter tidligere, eller et det importør leddet til komplett som har satt seg på bakbenet?

 

Fullstendig håpløst at det ikke finnes seriøse forhandlere av EVGA hardware i Norge.

 

hmmmm, så Elkjøp selger Asus i stor stil nå, lurer på om det var de eller Asus som bøyde av reklamasjons  disputten de hadde, hvoretter hvor Elkjøp fjernet Asus fra sortimentet fordi  de ikke fikk det som de ville ovenfor "Asus."

Lenke til kommentar

Jepp jeg fikk med at Elkjøp har dem, min erfaring er at de har elendig service hor Elkjøp, både på den lokale butikken i Kristiansand, samt nett.

 

Ansatte på butikken i Kristiansand dessuten kunne de ansatte trengt et eller flere kurs i folkeskikk, mangler stort sett kunnskaper om hva de selger så de dikter opp på direkten, samt en lyn innføring i kjøpslovens "grunnregler."

 

Skrev ett par dårlige anmeldelser på deres nettsider på at par produkter, samt 2-3 ord om betjeningen(saklig komentater, langt under streken)

Det er en ting at de fjerner kommentarene mine(det er det mange som gjør uten god grunn), men at de fjernet disse 2 produktene "min side" er noe helt annet, eller dvs de fjernet alle produktene mine fra min side.

 

Var i kontakt med dem for dette og da prøvde de seg med at kun produkter kjøpt på nett lå inne på min side og kunne gies kommentaterer på. Men de hadde også fjernet det jeg hadde kjøpt på nett.

 

Etter dette skulle jeg reklamere på en kaffe trakter 1.5 år gammel, de sier ofte at du ikke treneger og ta vare på kvitteringen om man registrere varen når man kjøper den i butikk. Vel kaffe trakter er registeret ved kjøp, men da jeg skulle reklamere var den slettet, sammen med resten av "tingene" mine,..... beskjed om da kan vi ikke hjelpe deg, jeg ba de da hive trakteren i søpla... etter dette eksiterer i Elkjøp i min verden...… maken til tullinger for og si det pent...…. velment råd...… LIGG UNNA for ditt eget beste.

 

Komplett.no er hinsides mye bedre på kundeservice enn elkøp og de fleste andre, vet ikke om noen som er bedre enn komplett.

Min erfaring med dem er extremt bra, har lugget litt i kommunikasjonen et par ganger, mest trolig fordi jeg ikke har gitt nokk opplysninger selv om jeg har trodd jeg hadde gjort dette.

Da har du nok vært svært uheldig med Kristiansand, for det der er ikke min erfaring med Elkjøp. Komplett derimot har fått dårligere kundeservice enn hva de hadde før (på nett).

 

Undertonen du har når du skriver om Elkjøp her, får meg til å lure om du faktisk er så saklig som du hevder at du har vært i din kontakt med elkøp.

 

Elkjøp Tønsberg er iværtfall bra. God betjening og bra kundebehandling.

 

Det med at varen må være kjøpt på nett for å komme på min side stemmer. Unntak er, om man kjøper på nett uten å logge inn, så vil det ikke registreres på min side, mer sannsynlig at det var noe slik enn at de bare har slettet det slik du hevder. Det er vel egenlig ikke mulig, da min side er automatisert, og ikke oppdateres manuelt på den måten ved bestilling.

 

At man ikke trenger kvittering er feil. Dette gjelder kun om man betaler med kort og oppgir telefon og e-post ved kjøp. Har man ikke gjort dette eller betalt med kontant så har ikke elkøp noe krav til å måtte ta imot reklmasjon, de må tross alt kunne dokumenteres at varen fremdeles dekkes av reklamasjon.

 

Nå har vi kun hørt din side av saken, og kan godt være mulig at du har gjort noen bommerter her. Tviler på at elkøp nekter brukere å benytte seg av reklamasjonsrett dersom det kan dokumenteres når og hvor varen ble kjøpt. Tviler også på at et stort kompani som elkjøp gidder å ta seg tid til og synke så lavt at de går ut og svartelister og «hater» kunder som har kun gitt en dårlig anmeldelse på facebook.

Endret av Emile the rat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp jeg fikk med at Elkjøp har dem, min erfaring er at de har elendig service hor Elkjøp, både på den lokale butikken i Kristiansand, samt nett.

 

Ansatte på butikken i Kristiansand dessuten kunne de ansatte trengt et eller flere kurs i folkeskikk, mangler stort sett kunnskaper om hva de selger så de dikter opp på direkten, samt en lyn innføring i kjøpslovens "grunnregler." 

 

Skrev ett par dårlige anmeldelser på deres nettsider på at par produkter, samt 2-3 ord om betjeningen(saklig komentater, langt under streken)

Det er en ting at de fjerner kommentarene mine(det er det mange som gjør uten god grunn), men at de fjernet disse 2 produktene "min side" er noe helt annet, eller dvs de fjernet alle produktene mine fra min side.

 

Var i kontakt med dem for dette og da prøvde de seg med at kun produkter kjøpt på nett lå inne på min side og kunne gies kommentaterer på. Men de hadde også fjernet det jeg hadde kjøpt på nett.

 

Etter dette skulle jeg reklamere på en kaffe trakter 1.5 år gammel, de sier ofte at du ikke treneger og ta vare på kvitteringen om man registrere varen når man kjøper den i butikk. Vel kaffe trakter  er registeret ved kjøp, men da jeg skulle reklamere var den slettet, sammen med resten av "tingene" mine,..... beskjed om da kan vi ikke hjelpe deg, jeg ba de da hive trakteren i søpla... etter dette eksiterer i Elkjøp i min verden...… maken til tullinger for og si det pent...…. velment råd...… LIGG UNNA for ditt eget beste.

 

Komplett.no er hinsides mye bedre på kundeservice enn elkøp og de fleste andre, vet ikke om noen som er bedre enn komplett.

Min erfaring med dem er extremt bra, har lugget litt i kommunikasjonen  et par ganger, mest trolig fordi jeg ikke har gitt nokk opplysninger selv om jeg har trodd jeg hadde gjort dette.

Folk lytter til den kjeften som skriker høyest, så istedenfor å tie, så kan jeg nevne mine erfaringer med retursaker.

 

Jeg har én retursak hos Komplett. Selvbygg der maskinen virkelig hadde problemer med grafikken. Jeg prøvde å bytte ut de delene jeg kunne, men fant aldri ut av det. Returnerte hele bygget innenfor angrefristen. Ble nektet retur på hovedkort da Komplett hevdet at jeg hadde ødelagt det. Det ble sendt tilbake til meg begrunnet "Ødelagt PCI-E spor". Da jeg fikk det tilbake var CPU-Socket-beskytteren løs inne i plastikken og et 10-talls cpu-pinner var bøyd. :(

 

Har hatt 2 saker med Elkjøp med en 3 år gammel laptop og en espressomaskin. Snurredisken i laptopen hadde tatt kvelden. Fikk ny uten spørsmål. Dette var under harddisk-krisen i 2011/2012. Fikk tilbud om lånelaptop, men takket nei. Espressomaskinen fikk ny kvern. Ingen spørsmål. Begge produktene ble levert tilbake til meg til godt under estimert tid.

 

Elkjøp Trondheim.

 

Så med mindre du bor i Kristiansand er du safe :)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Da har du nok vært svært uheldig med Kristiansand, for det der er ikke min erfaring med Elkjøp. Komplett derimot har fått dårligere kundeservice enn hva de hadde før (på nett).

 

Undertonen du har når du skriver om Elkjøp her, får meg til å lure om du faktisk er så saklig som du hevder at du har vært i din kontakt med elkøp.

 

Elkjøp Tønsberg er iværtfall bra. God betjening og bra kundebehandling.

 

Det med at varen må være kjøpt på nett for å komme på min side stemmer. Unntak er, om man kjøper på nett uten å logge inn, så vil det ikke registreres på min side, mer sannsynlig at det var noe slik enn at de bare har slettet det slik du hevder. Det er vel egenlig ikke mulig, da min side er automatisert, og ikke oppdateres manuelt på den måten ved bestilling.

 

At man ikke trenger kvittering er feil. Dette gjelder kun om man betaler med kort og oppgir telefon og e-post ved kjøp. Har man ikke gjort dette eller betalt med kontant så har ikke elkøp noe krav til å måtte ta imot reklmasjon, de må tross alt kunne dokumenteres at varen fremdeles dekkes av reklamasjon.

 

Nå har vi kun hørt din side av saken, og kan godt være mulig at du har gjort noen bommerter her. Tviler på at elkøp nekter brukere å benytte seg av reklamasjonsrett dersom det kan dokumenteres når og hvor varen ble kjøpt. Tviler også på at et stort kompani som elkjøp gidder å ta seg tid til og synke så lavt at de går ut og svartelister og «hater» kunder som har kun gitt en dårlig anmeldelse på facebook.

Episoden jeg har beskrevet forgikk i i 2017

 

"Undertonen du har når du skriver om Elkjøp her, får meg til å lure om du faktisk er så saklig som du hevder at du har vært i din kontakt med elkøp"

Tro det eller ei så har jeg underkommunisert kraftig, kan gi deg et konkret eksempel hvordan daværende leder av mobil tlf avdelingen klarte og utale etter jeg hadde kjøpt en mobil tlf, etter bevist feilinformasjon   av denne lederen som også var han som solge meg tlefonen: Hadde jeg vært deg hadde jeg også vært forbannet, men vi kan ikke ta tlf igjenn pga den er registrert på deg hos Telenor, fordi den lar seg ikke avregistrere.

 

Det med at varen må være kjøpt på nett for å komme på min side stemmer: Vel uansett hva du så sier, samme har elkjøp sagt til meg, men allikevel har flere kjøp jeg har gjort i butikk har vært registret på min side, dog ikke alle(Kan dog være et det er kun de som er resevert og hentet i butikk. Gjort dette med de fleste ting jeg har kjøpt der) Det ble slettet ca 10 varer fra min side somm jeg vet var der før anmeldelse mine.

 

At man ikke trenger kvittering er feil. Dette gjelder kun om man betaler med kort og oppgir telefon og e-post ved kjøp: Hvem i all verden skjønner ikke at om man ikke etterlater nødvendig info ved kjøp som er nødvendig for og slippe og ta vare på kviterringen, så må man ta vare på denne?

Hadde jeg vært som deg RAT kunne jeg her spekulert i hva slags agenda du har.

 

Nå har vi kun hørt din side av saken, og kan godt være mulig at du har gjort noen bommerter her. Tviler på at elkøp nekter brukere å benytte seg av reklamasjonsrett dersom det kan dokumenteres når og hvor varen ble kjøpt. Tviler også på at et stort kompani som Elkjøp gidder å ta seg tid til og synke så lavt at de går ut og svartelister og «hater» kunder som har kun gitt en dårlig anmeldelse på facebook:

Her utaler du deg nok en gang forhåpentligvis fordi du ikke gadd og lese det jeg skrev skikkelig:

 

1: Du har helt rett jeg har gjort en bommert her, og det er og ta ikke ta vare på kviterringer, dumt og stole på elkjøp når jeg spør i skranken ved vært enkelt kjøp om det er nødvendig og ta vare på kvitteringen nå som varen er registret på min konto.

2: Trakteren var registrert på min konto, men pga den var slettet nektet de i kundemotaket og ta den i mot for reprasjon(dvs de bytter bare kaffetraktere under en viss pris, sjekker ikke engang om de har feil som påstått, dumper de bare rett i Elretur kassa)

3: Har ikke facebook konto, så jeg kan umulig postet noe der, men derimot på deres egne sider for tilbakemeldelser.

4: Svarte listet - Hate???, Nå feil informerer du bevist, dog på et lavere nivå enn Elkjøp normalt gjør her i Kristiansand, men alikvell. Hvor har jeg så mye som antydet at de har svartelistet meg eller at de har ytret noe som helst hat mot meg?. De har ikke slettet min konto

 

For hvert kjøp jeg har gjort, enten det er Elkjøp eller andre sjekker jeg i etterkant at gjenstanden ligger på min side før kviterring går i søppla.

 

Når jeg reklamerer på ting gjør jeg det aldri i affekt, som eks med mobilen nevnt, når jeg oppdaget jeg var løyet til ventet jeg en dag bevist med og gå tilbake.

Hadde da en samtale med omtalte leder på  et vennskaplig nivå inntil han kom med kommentaren nevnt over,  rant det over i et par sekunder, holdt bevist kjeft og utførte ikke det som falt meg inn umiddelbart. Tror ikke jeg er blitt så provosert de siste 40 årene som dette av hva noen har sagt til meg(da satt i sammenheng med alt det andre han klarte og lire av seg før nevnte utsagn falt. Og det var ikke få" dummheter")

 

@Rat jeg vil ikke påstå du agerer i henhold til en spesifikk agende, du var ikke tilstede, du har heller ikke hørt diverse samtaler med Eljkøp rundt dette.

 

 

"#¤%&/()="#¤%&/(¤%&/()= sjekket akkurat min konto, der var 4 av kjøpene mine dukket opp igjenn, sjekket sist før Jul da var siden tom.( 3 ting fra 2012 og kaffetrakteren fra 2014)

Omtalte kaffetrakter var der nå, den som fyren i på reprasjons disken ikke kunne finne, han viste meg etterhvert skjermen mens han søkte(glemte og nevne det, men denne fyren oppførste seg bra og gjorde det han kunne for og hjelpe). Sendte Elkjøp en mail etter episoden med trakteren, siden jeg ikke fikk svar regnet jeg med at de kjørte den rett i søppelkassen. 

Positivt overasket ove det har rettet opp i noe av det som manglet på min side, kanskje det ikke var mulig /ikke ville gjenopprette de andre tingene som var der før. 

 

Om jeg nok en gang hadde vært slik som deg RAT(ment i negativ betydning) så kunne jeg lett funnet flere ting som jeg i bakgrunn i min eminente erfaring men komplett.no og kunne på grunnlag av det, og det du har skrevet rundt den negative opplevelsen du har hatt med komplett.no  argumentert  mot deg og det du har skrevet ikke er riktig.

Men hvorfor i all verden skulle jeg det? Jag har ikke all info om den, ei heller har jeg opplevd det du har.

 

Elkjop.no i Kristiansand er og blir en kjeltring bedrift uansett etter min erfaring, begge butikkene på Sørlands senteret. Så her det ikke bare enkelte annsatte, de har nok et ledelse problem. De er også blitt avslørt på ulovilg praksis av returvarer.

 

Alle forretninger kan være uheldige og gjøre feil, eller ansatte som ikke kan jobben sin og eller gjeldene loveverk/retningslinjer til butikken. Men om man holder fatningen og folkeskikken så løser det seg som regel.

 

Men det Elkjøp har gjort i mitt tilfelle, og manipulere innholdet på min side er rett og slett forbrytersk.

@RAT det du beskriver om komplett.no med din erfaring der er ikke bra, så sant du er sannferdig rundt dette, men uansett ikke på samme lave nivå som jeg har opplevd med Elkjøp.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Det med at varen må være kjøpt på nett for å komme på min side stemmer: Vel uansett hva du så sier, samme har elkjøp sagt til meg, men allikevel har flere kjøp jeg har gjort i butikk har vært registret på min side, dog ikke alle(Kan dog være et det er kun de som er resevert og hentet i butikk. Gjort dette med de fleste ting jeg har kjøpt der) Det ble slettet ca 10 varer fra min side somm jeg vet var der før anmeldelse mine.

Elkjøp byttet ut sine nettsider for noen år tilbake. Da forsvant også alle mine kjøp fra "min side". Husker jeg fikk en mail om dette, men den er for lengst slettet.

 

Blander jeg nå med Lefdal? Der forsvant nå uansett historikken da de merget med Elkjøp. Uansett. Jeg kan finne ett produkt kjøpt 2016 og ett fra 2012. Men jeg har gjort flere kjøp både via nett og i butikk som er registrert på samme konto. Som er bestilt fra nettbutikken deres.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Så hva får man som yter bedre enn 1080 Ti til 5k nytt?

 

Vel, 1080Ti har et par titler der det mister ~10% ytelse om man skrur på HDR, og om de titlene i tillegg er av de 2-3 der RTX2070 nesten klarer å matche 1080Ti ellers, så er man jo nesten i land med et RTX2070... Blodklokket... :p

 

@Spetter: Det over er en spøk. I de aller aller fleste spill så er 1080Ti mye bedre enn RTX2070. Det er bare RTX2080 som kan måle seg, da uten å miste ytelse når man skrur på HDR. Billigste jeg har sett 2080 nytt var vel rundt 6800Kr på super duper tilbud? Så jo, 5000 Kr for et 1080Ti er ikke dårlig pris. Men det er forskjell på modellene også. Et 1080Ti Asus Strix skal selvsagt være mer verdt enn Palit versjonen av samme. Så å sammenlikne mot en billig Palit versjon av 2080 blir heller ikke helt rettferdig. Det er helst MSI Gaming X mot samme modell 2080 f.eks. som blir mest rettferdig å sammenlikne. Og da er det ikke snakk om ~5K mot ~7K lenger, men heller ~8K+.

 

Så for 2080 Strix eller Gaming X modellene må man regne rundt 8K. I det lyset blir et 1080Ti Strix/Gaming X til 5K et svært svært godt kjøp...

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde aldri betalt så mye (5000kr) for et brukt kort. Normalen på brukt er tross alt 50/60% av tilsvarende kort på nypris

 

Hadde gått for 2070 eller 2080 kort selv.

Det blir nesten samme pris for så og si lik ytelse. Samt at det er nytt, får garanti.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...