Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På det ene salgt mitt av 1070 møttes vi og pengene ble vipset etter å ha inspisert kortene og transaksjonen verifisert før vi skilte lag. På det andre salget av eldre kort sendte jeg som norgespakke med oppkrav. Begge fungerte smertefritt.

 

Har vært heldig med kun bra opplevelser der. Men sørger også for at alt er i orden.

Selger hovedsaklig fordi jeg bruker ting så lite at jeg synes andre får bedre utbytte av det til redusert pris. Er aldri ute etter høyest mulig pris.

 

Får vondt i sjela hver gang jeg har ting liggende i hyller, så det var godt å få solgt unna litt greier som kan gjøre nytte for seg hos andre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Låner denne tråden litt, fant ikke 980ti klubben :p men hvor mye tror du/dere man skal ta for 980ti, ref kjøler?

Legg det ut til 3500,-. Er du heldig så går det til den prisen, men du får sikkert bud på typ 3200 ganske kjapt

Sykt at man får så mye flere år senere, sier litt om galskapen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurte jo på å kjøpe meg et par 1080 Ti kort, men det er visst bare å glemme. Prisen på de 1080 Ti kortene jeg tenkte på, har økt med "fattige" 2100 kr pr. kort på en knapp måned.

 

Men jeg ser jo at 1080 kort ikke har økt tilsvarende, de har stått nesten på stedet hvil.

 

Noe av prisøkningen er på grunn av prisen på RAM har økt, og 1080Ti har jo 11GB mot 1080 sine 8GB. Så litt av prisøkningen i forhold til 1080 stammer fra det. Men mesteparten av økningen i pris stammer nok fra økt etterspørsel grunnet crypto valuta mining. Der det har vist seg at forsinkelsen på 1080s RAM i forhold til minings potensialet er ganske suboptimal. Så vanlig 1080 har nok ikke merket det samme presset fra minerne som 1070 og 1080Ti. Og med mindre etterspørsel.. Så holder prisen seg bedre.. Men som sagt; prisen på RAM har også gjort sitt. Jeg mener jeg fikk med meg at det var snakk om ~$20-$30 i to omganger for rundt 8GB.. Og det var innkjøpspris for produsent av skjermkortet..

Lenke til kommentar
Joda, vet jo at crypto mining tar sin del, pluss at prisen på minne har steget en del. Leste en artikkel hos Techspot hvor de hadde snust litt rundt, og de la også en del av skylden på PUBG og ikke bare på miningen og økt minne pris.

Det virker som at PUBG er veldig populært i Kina, og der er det nok en del spillere. PUBG har visst solgt mye i Kina, og hvis jeg husker rett, så har PUBG solgt ca. 26 millioner kopier. En god del av dette har nok havnet hos kinesiske spillere.

 

På en annen side, nettbutikken (ikke norsk) jeg bruker har ikke et eneste 1070 eller 1080 kort på lager, Ti versjon eller ikke.

Lenke til kommentar

Komplett.no har fått inn 1080/1080ti på lager hver uke. Prisene er ikkje så gale heller. Så her har det ikkje vært noe problem med å få nok kort.

De har økt prisene på de fleste korta med et sted mellom 1000 og 2000 kroner på under fire uker. Det er vel liten tvil om at butikkene ønsker å ta seg mer betalt pga. minere som ikke bryr seg, det har vel ikke skjedd noe plutselig med prisene på RAM eller annet på så kort tid som skulle ha så stor betydning. Komplett har økt først så vidt jeg har lagt merke til, så har de andre slengt seg på. Ingen med vettet i behold kan finne på å kjøpe et 1080Ti der nå, spesielt mtp. at kortet ikke er så nytt lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg tittet på 1080ti sist november var det mulig å få et slikt kort ned i 6500 på helgetilbud. Jeg var "heldig" å få tak i mitt eksemplar til 7500 og enda heldigere at det var et av de siste tilgjengelig hos power (på 20% rabatt så prisen ble penere) I dag er billigste tilgjengelige kort jeg fant 8590. Det er noen som tjener ekstra penger på kryptohypen. Det verste er at det tilsynelatende gjelder alle mellom og high end kort. 

 

Ikke skjønner jeg dere som hyper og er forventningsfulle for neste neste generasjon kort heller. Hvis en kan forvente en 20%+ i ytelsesøkning på neste generasjon hvem er det som hiver seg over disse ved første anledning? De samme som river kort ut av hyllene i dag. Problemet vedvarer og inntil nvidia kan oppnå full produksjon vil det være enda mer unobtanium.

 

Hvis prisene/hypen holder seg for krypto så er dette en ond mare som rir markedet en god stund til.

Lenke til kommentar
Dessverre så er saken at hverken Nvidia eller AMD eier fabrikkene som lager grafikk kortene, det er det TSMC og GlobalFoundries som gjør. Og de kjører vel for fullt for å dekke etterspørselen. Men når etterspørselen er større enn produksjonen blir det slik. I tillegg er vel mangel på GDDR5 og GDDRX5 minne og da blir det vel dyrere.

 

Jeg liker det ikke, men ikke så mye å gjøre med det.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Dessverre så er saken at hverken Nvidia eller AMD eier fabrikkene som lager grafikk kortene, det er det TSMC og GlobalFoundries som gjør. Og de kjører vel for fullt for å dekke etterspørselen. Men når etterspørselen er større enn produksjonen blir det slik. I tillegg er vel mangel på GDDR5 og GDDRX5 minne og da blir det vel dyrere.

 

Jeg liker det ikke, men ikke så mye å gjøre med det.

Det er jo bare å lukke øyene og kjøpe ting når man har har lyst på det. Som alt annet her i verden. Klage og uffe seg hjelper ikkje. Peace out :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, klage og uffe seg hjelper ikke mye, men det er jo gøy å gjøre det.  :rofl:

På en annen side, er det jo litt irriterende at jeg ikke får lagt de klamme hendene mine på et par 1080 Ti kort med vannblokk ferdig montert.

 

Dessuten ble det brukt en del penger på ny BMW for ikke så lenge siden. :-p

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Ja ja, får vel "slite" med 2 x 980 Ti en stund til antar jeg.

 

Vel, Steven Walton over hos Techspot/Hardware Unboxed testet jo 980Ti for ikke såå lenge siden. For å sjekke om den hadde gått samme vei som Kepler. 980Ti ble jo merket som "Legacy" bare måneder etter Pascal kom på markedet. Så jeg fryktet ihvertfall Nvidias "Planned obsolescence".. Men resultatet (til min forbauselse) viste at 980Ti holder seg svært bra i ytelse. Så det finnes absolutt verre kort å sitte igjen å "slite" med. :p

Lenke til kommentar

 

2080 i april folkens....

 

Trodde alltid på 1180 i juni jeg :D Jaja... Så feil kan en ta...

 

http://www.guru3d.com/news-story/rumor-nvidia-ampere-might-launch-as-geforce-gtx-2070-and-2080-on-april-12th.html

 

Nvidia har i mange år kommet med nye skjermkort i mars/april/mai, det burde virkelig ikke være en overraskelse lenger.

Sjekk lanseringsdaten for:

GTX 480

GTX 680

GTX 780

GTX 980 Ti

GTX 1080

GTX 1080 Ti

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...