Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GamersNexus har en interessant test av MSI 1080 Ti Gaming X. Man kan øke avg fps med OC, men frametimes blir dårligere av det. Samme skjedde med hybrid modden de gjorde av 1080TI FE.

 

post-10067-0-38771100-1492182811_thumb.png

 

Running at 1080p, we see the hierarchy remains mostly the same. The GTX 1080 Ti Gaming X performs at around 120FPS AVG, ahead of the reference 1080 Ti in both average FPS and frametimes, and roughly tied with the Hybrid stock card. Gains from overclocking are largely insignificant, and introduce additional frametime variance as the card struggles to maintain even a small 75MHz offset. You can see in our frametime plots that, despite higher average FPS and more frame throughput overall, consistency goes down with the overclock.

 

Jeg kan spille Wildlands med mitt MSI kort på 2012 Mhz, og den holder seg stabil der, men har sett at fps noen ganger har droppa vel under 60. Om det har med dette som GamerNexus skriver om, eller om årsaken er noe annet kan jeg ikke si med sikkerhet.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Årsaken er vel at powerlimit blir truffet og hastigheten "fluctuates". 

 

Derfor kjører jeg 1911 på 0.875V. Så trekker kortet aldri mer enn 200 watt. Ligger somregel på rundt 195. Sammenlignet med folk som kjører overvolting og trekker lett 300 watt.

 

Ja da kortet mitt lå på 2025 Mhz og 1.09v, så var jeg over 300W  :confused:

 

Det jeg lurer på nå Christian er om frametimes også blir dårligere når man undervolter det. Altså at det er stabilt, men at ytelsen man får gir flere spikes ned under 60 fps og lavere. Skulle tipsa GamersNexus om det der med undervolting.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Vel, da står jeg på nippet til å kjøpe to slike:

 

INNO3D GeForce GTX 1080 TiiChill X4 Ultra

 

og en slik:

 

MSI 2-WAY SLI BRIDGE L LED (finner ikke Inno3D, dessverre)

 

Noen som vet noen grunn til at det IKKE er en god idé?

 

Systemet for øvrig:

 

  • Intel i7 4770K @ 4.4 GHz
  • ASRock Z87 Extreme 6
  • 4x8 GB Kingston Blu
  • FSP Aurum Pro 1000w
  • Samsung EVO 850 1 TB
  • Div disker og småplukk

(Jeg spiller for øvrig på en 60 Hz 2560 x 1600-skjerm)

Lenke til kommentar

Vel, da står jeg på nippet til å kjøpe to slike:

 

INNO3D GeForce GTX 1080 TiiChill X4 Ultra

 

og en slik:

 

MSI 2-WAY SLI BRIDGE L LED (finner ikke Inno3D, dessverre)

 

Noen som vet noen grunn til at det IKKE er en god idé?

 

Systemet for øvrig:

 

 

  • Intel i7 4770K @ 4.4 GHz
  • ASRock Z87 Extreme 6
  • 4x8 GB Kingston Blu
  • FSP Aurum Pro 1000w
  • Samsung EVO 850 1 TB
  • Div disker og småplukk
(Jeg spiller for øvrig på en 60 Hz 2560 x 1600-skjerm)
Husk å kjøpe hb sli bro med "2 space" eller "4 space" om det passer på hovedkortet. Ellers får ikkje det inneklemte kortet nok luft. Selv har jeg evga hb sli bro med 4 space imellom.

https://www.digitalimpuls.no/search?q=Evga%20sli

 

Edit! Det er 4 gap du vil ha. Var visst den jeg hadde.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noen som vet noen grunn til at det IKKE er en god idé?

 

Husk å kjøpe hb sli bro med "2 space" eller "4 space" om det passer på hovedkortet. Ellers får ikkje det inneklemte kortet nok luft. Selv har jeg evga hb sli bro med 4 space imellom.

https://www.digitalimpuls.no/search?q=Evga%20sli

 

Edit! Det er 4 gap du vil ha. Var visst den jeg hadde.

 

Hm, jeg målte den SLI-broen jeg bruker nå, og den er 60 mm. Sagt enkelt er det èn ledig plass mellom mine to 980 Ti-kort, når man ser bak på PCen.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet noen grunn til at det IKKE er en god idé?

 

Jeg så en test av det skjermkortet, og selv om kjøleren ser beefy ut så er den ikke så bra som f.eks Strix kortet til Asus. Gå heller for ett Asus 1080 TI Strix OC eller MSI Gaming X.

 

Tja, begge to er et godt hakk dyrere, og lavere klokket, enn Inno3D-kortene. Samtidig vil jeg jo gjerne slippe å kjøpe på Multicom - en butikk jeg ikke BARE har hatt positive opplevelser med.

 

EDIT: Stavefeil.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

Noen som vet noen grunn til at det IKKE er en god idé?

 

Husk å kjøpe hb sli bro med "2 space" eller "4 space" om det passer på hovedkortet. Ellers får ikkje det inneklemte kortet nok luft. Selv har jeg evga hb sli bro med 4 space imellom.

https://www.digitalimpuls.no/search?q=Evga%20sli

 

Edit! Det er 4 gap du vil ha. Var visst den jeg hadde.

 

Hm, jeg målte den SLI-broen jeg bruker nå, og den er 60 mm. Sagt enkelt er det èn ledig plass mellom mine to 980 Ti-kort, når man ser bak på PCen.

 

 

60mm gir en ledig slot mellom ja. Dette funker værtfall fint på FE kjøler, jeg har et lydkort mellom mine 1080Ti og de ligger omtrent på samme temp.

Lenke til kommentar

Ift. nytt bygg for 1080Ti kortet.

 

Vurderer om jeg skal gå for Ryzen 1700 (non-X) for å få en billig inngang til 8-kjerner og klokke den opp litt på vann. Ser ingen grunn til å gå for 1700X eller 1800X bortsett fra at sistnevnte har noen ekstra instruksjonssett?

Når det er sagt er prisen på 1700 omtrent identisk med 7700K som fort kan klokkes til 5GHz.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Testet litt OC og benching i Wildlands med mitt MSI 1080Ti kort. Fra stock til OC på 2012 core og + 450 på vram så øka ytelsen med 8 til 8.5%. Ikke sånn kjempe forskjell, men kan jo være verdt det.

Gidder du å se hvor mye forskjell på ytelse det er mellom 2012 på core med stock mem vs + 450 mem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...