Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Ja, maskina er ikke helt friskmeldt. Viste om fps-limiteren i Witcher, men dro ikke baren langt og så bare at den gikk ned til 30 fps. "Ja da er vel 60 maks da." Får skylde på halsbetennelse og tungt og trøtt hode. Er virkelig ikke med i dag. W3 hopper mellom 60-75 fps nå. Og da ligger gpu på mellom 60-70%. Cpu kjører på 90%+. Så cpu er vel en flaskehals her, selv klokket til 4,3 GHz (som nok er maks på min).

Min i7 2600K@4,4GHz har en max load på 84% ettersom jeg nettopp testet i witcher 3 med absolutt alt på max, inkl nvidia hairworks. Men cpuen holdt seg som regel mellom 50-70% load. Mitt ikke overklokkede 1080 fikk da 80-140fps.
Testet nettopp litt med 6700k og gtx 1080. Begge uten overklokk. I 1080 lå jeg stort sett rundt 90 fps. Noe lavere i en større by jeg gikk litt rundt i. Så ikke noe i nærheten av 140 fps i de områdene jeg var i. Har for øvrig 3000 mhz ram.
Det var lite. Jeg er ganske ofte over 110 fps.

 

 

Har bare prøvd noen få minutter jeg. Mulig det er høyere andre steder enn der jeg var. Prøv new game og Hearts of Stone only. Hva ligger du på akkurat der du starter? Har 85-95 fps alt etter hvor jeg ser.

 

Inne i slottet og ute i treningsgården er det 110-140fps for det meste.

 

 

Dette høres da veldig rart ut. Kommer meg opp i rundt 110fps hvis jeg går i en smal gang eller noe, men ligger rundt 90 fps nesten hele tiden. Du er helt sikker på at du har satt alt til max? Hairworks med tilhørende innstillinger, det i postprocessing-menyen etc. Har installert den nyeste utvidelsespakken som vel har noe bedre grafikk, kan det ha noen betydning?

 

Etter litt søk på nettet har jeg inntrykk av at jeg ligger omtrent der jeg skal gjøre. Holder meg for øvrig over 60 fps i 2560x1440 det lille jeg har testet det.

 

Edit: Du har jo bedre ytelse med alt på max enn digitalfoundry har uten hairworks.

Endret av erlendks
Lenke til kommentar

Ser ut som om de sliter med produktion av chips ja. Går rykten om att ett gtx 1060 är på gång snabbt och jag skulle anta att det beror på att yields är för dåligt till specs på 1070 och 1080. Gissar på 6GB/192-bit och halverat antal cudacores mot gtx 1080 om de är kvar på GP104. Går de till GP106 blir det andra bullar. Dessutom vill de väl möta AMD med sitt 480 som kommer kosta ca 2400kr. Med Nvidia tax blir det väl 2995 för 1060.

Lenke til kommentar

 

Må bare spørre: er det like vanskelig å få tak i de nye skjermkortene hvert år? Har gått over en måned nå og er enda bestillingsvare..

Er 1080/1070 inne hver dag bare å kjøpe. Nytter ikkjr bare å se på komplett.no

 

 

Dessverre ikke alltid de riktige utgavene. Venter selv på 1070 Gaming X. Både Proshop og Komplett har forventet dato på fredag 1. juli. Rekker nok ikke å få det hjem før helgen dog :/

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ja, maskina er ikke helt friskmeldt. Viste om fps-limiteren i Witcher, men dro ikke baren langt og så bare at den gikk ned til 30 fps. "Ja da er vel 60 maks da." Får skylde på halsbetennelse og tungt og trøtt hode. Er virkelig ikke med i dag. W3 hopper mellom 60-75 fps nå. Og da ligger gpu på mellom 60-70%. Cpu kjører på 90%+. Så cpu er vel en flaskehals her, selv klokket til 4,3 GHz (som nok er maks på min).

Min i7 2600K@4,4GHz har en max load på 84% ettersom jeg nettopp testet i witcher 3 med absolutt alt på max, inkl nvidia hairworks. Men cpuen holdt seg som regel mellom 50-70% load. Mitt ikke overklokkede 1080 fikk da 80-140fps.
Testet nettopp litt med 6700k og gtx 1080. Begge uten overklokk. I 1080 lå jeg stort sett rundt 90 fps. Noe lavere i en større by jeg gikk litt rundt i. Så ikke noe i nærheten av 140 fps i de områdene jeg var i. Har for øvrig 3000 mhz ram.
Det var lite. Jeg er ganske ofte over 110 fps.

Har bare prøvd noen få minutter jeg. Mulig det er høyere andre steder enn der jeg var. Prøv new game og Hearts of Stone only. Hva ligger du på akkurat der du starter? Har 85-95 fps alt etter hvor jeg ser.

Inne i slottet og ute i treningsgården er det 110-140fps for det meste.

Dette høres da veldig rart ut. Kommer meg opp i rundt 110fps hvis jeg går i en smal gang eller noe, men ligger rundt 90 fps nesten hele tiden. Du er helt sikker på at du har satt alt til max? Hairworks med tilhørende innstillinger, det i postprocessing-menyen etc. Har installert den nyeste utvidelsespakken som vel har noe bedre grafikk, kan det ha noen betydning?

 

Etter litt søk på nettet har jeg inntrykk av at jeg ligger omtrent der jeg skal gjøre. Holder meg for øvrig over 60 fps i 2560x1440 det lille jeg har testet det.

 

Edit: Du har jo bedre ytelse med alt på max enn digitalfoundry har uten hairworks.

Absolutt alt på Max. Kontrollsjekket det til og med. Dog når jeg beveger meg ut på de åpne slettene er jeg der du er i fps. Dog med litt stutter pga at prosessoren min bottlenecker der. Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

 

at USD vs NOK osv. kan endre seg er absolutt en mulighet. At oljemarkedet kan endre seg er også en mulighet. 

Det her gjelder bare smårips som bor hjemme og raker løv for ukepenger. 

 

Om kronekursen går opp, så vil renta gå opp og de fleste av oss har boliglån. 

Dvs YES, gpuer koster 1000kr mindre, hurra, fanden boliglånet koster 7000kr mer i mnd  :sick:

 

Hmm vel, ikke helt enig. Boliglåns renta er ikke like bevegelig som styringsrenta til Norges Bank og ei heller like bevegelig som priser på elektronikk har vært siste 3 årene. I tillegg om man skal ta med alle type huslån og finansieringsmodeller samt hvordan det slår ut på husholdningsøkonomien ved endringer etc. så kan vi bli her lenge :p.

 

Det jeg betaler per måned i huslån nå ift. når en PC kostet 50% mindre i 2014 har endret seg kun marginalt.

Men det blir en laaang og kjedelig diskusjon :p

 

For min del er det motsatt. 1000,- variasjon i månedsutgift på huslån siste 3 år, men en PC som kostet 12.000 for 3 år siden koster nå nesten 20.000.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For min del er det motsatt. 1000,- variasjon i månedsutgift på huslån siste 3 år, men en PC som kostet 12.000 for 3 år siden koster nå nesten 20.000.

Jeg tror det var det War mente?

 

Men om du bare har gått ned 1000 å betale per måned, har du kanskje ikke så mye boliglån heller?

 

...har du det får du ringe til banken som Trond Kirkevåg! Bare be om lavere rente istedenfor å pule :D

Lenke til kommentar

Fikk prøvd ut så vidt før det fôr på jobb. Generelt fornøyd med oppgraderingen, men det virker ikke som at kortet vil klokke altfor høyt. Kræsjet i BF4 på ca +150 på core, og da lå den vel på rundt 1950 mhz. Skal se om det går ann å tyne litt til, men er ikke verdens undergang om det ikke lar seg gjøre :)

Endret av Nixxy
Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte at en del MSI 1070 / 1080 må sendes tilbake pga BSOD's? 

Skal dra innom en stolt eier av et MSI 1080 i morgen og som sliter med blåskjerm etter at han har gamet litt , jeg tipper at det er det typiske som enten problemer med driver / minne eller noe annet , men har hørt at MSI har vært litt uheldige med sine kort så fint om noen har erfaring med slike problemer og kan gi noen tips , hvis ikke vil jeg gjøre det som er standard ( har med en ekstra strømforsyning ).

 

Forundrer meg heller ikke at røykinga hans har puttet nok tjære på Cpu til å ødelegge moroa for ham , da skal jeg jaggu meg ta meg ekstra betalt ( 1 hel kasse med øl ) .

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke vente lengere på MSI Gaming X skulle komme på lager, så jeg bestile meg 
Inno3D 1080 iChill x4 fra Multicom forrige uke. Trodde først dette var et rimeligere merke, men dette
kostet faktisk samme som EVGA/MSI osv.. 

 

Hadde i utgangspunktet tenkt å ikke tweake da kortet er overklokket fra fabrikk, og kortet gir meg
god fps i The division @ 1440p. 

Kortet boostet opp til 2050Mhz i spill og holdt seg mellom 2010 og 2050Mhz. 

Minne var fabrikkoverklokket til 104000. 

 

Det er minst 10år siden jeg drev med overklokking, og fant fort ut at dagens verktøy er betydelig 
enklere og bedre. 

 

GPU

Uten å røre Vcore fikk jeg GPU til å fungere på 2151 stabilt i spill (vekslet mellom 2138 og 2151).

Ved å sette Vcore til +70 fungerte GPU i spill på 2176. 

 

Minne

Kan gå opp mot 12 000, men klokket ned til 11000 for å være på den sikre siden. 

 

3Dmark firestrike Ultra score på 2176/5556 = 5900

 

Jeg hadde ikke tid til å finetune, men kunne sikkert klart å få  litt mer ut av GPU i forhold til Volt. 
 

Noen bilder

 

 

 

 

post-31844-0-54650800-1467158828_thumb.jpg

post-31844-0-33527700-1467158840_thumb.jpg

post-31844-0-86677700-1467158853_thumb.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Da ble det en ny liten pc til meg og! Et par år siden jeg har brukt noe særlig tid på gaming, men får se om interressen tar seg opp igjen nå. Det ble følgende:

 

Corsair 250D

Silvestone SFX-L 500W

Asus z170i pro gaming mini-itx

i5 6600k med Corsair h100i v2

Corsair 16GB 3200MHz CL16

Zotac GTX 1070 FE

Samsung 850 Evo 250gb

WD Blue 4tb

 

Holder meg unna m.2 ssd inntil videre. Med mitt bruk tror jeg ikke at jeg vil merke noe særlig forbedring i ytelse, og jeg har forsøkt å velge komponenter utfra hva som gir mye for pengene. E-penis har ikke hatt så mye å si.

 

Totalprisen ble på ca. 12500 kroner. HTC Vive og Predator X34 kommer senere.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...